Helmalistat
Helmalistat
Tiedän!
Tästä aiheesta on keskusteltu ennenkin mutta olen niin laiska etsimään sitä threadia-missä aiheesta oli, joten päätin kysyä uudelleen.
Eli!
Ainakin 2105-malleissa on kumiset/muoviset leveät helmalistat, jotka kerää tietty kivasti bashkaa allensa. Nehän lienevät kiinni vain painamalla sellaisissa pienissä "muovikupeissa", jotka tietty hajoavat kun repii listan irti? Niinkö? Eli reippaalla voimalla vaan lista irti?
Toisaalta, hajotkoon, sillä tarkoitus ei ole enää uudestaan ko. listaa asentaa.
Tästä aiheesta on keskusteltu ennenkin mutta olen niin laiska etsimään sitä threadia-missä aiheesta oli, joten päätin kysyä uudelleen.
Eli!
Ainakin 2105-malleissa on kumiset/muoviset leveät helmalistat, jotka kerää tietty kivasti bashkaa allensa. Nehän lienevät kiinni vain painamalla sellaisissa pienissä "muovikupeissa", jotka tietty hajoavat kun repii listan irti? Niinkö? Eli reippaalla voimalla vaan lista irti?
Toisaalta, hajotkoon, sillä tarkoitus ei ole enää uudestaan ko. listaa asentaa.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
-
Listat
Jops! UZu on oikeessa ne listojen päätykappaleet on kiinni läpipainetuilla
muovitapeilla ja se itse lista on kaksipuoleisella teipillä. Se teippi on ikävän
sitkeää ja onkin aika savotta sen roippeitten irtisaanti. Itse käytin BT:n tar
ranpoistolaikkaa ja sitten laittelin 2102:n rosterilistat tilalle. No moni jättää
sen listan kokonaan pois koska sillä on taipumus kerätä skeidaa.
muovitapeilla ja se itse lista on kaksipuoleisella teipillä. Se teippi on ikävän
sitkeää ja onkin aika savotta sen roippeitten irtisaanti. Itse käytin BT:n tar
ranpoistolaikkaa ja sitten laittelin 2102:n rosterilistat tilalle. No moni jättää
sen listan kokonaan pois koska sillä on taipumus kerätä skeidaa.

- Lada-Jussi
hmm
eikös tuotanto malleissa ole edelleen samat listat joten varmaan listoja jossain myydäänkin??
irrota päätypalat jotka on muovitapilla siten että ruuvaa puuruuvi siihen tappiin ja sitten vedä irti
sen jälkeen ota erittäin ohutta pienolankaa jonka päihin puukapulat ja sitten vaan sillä tasaista vetoa listan ja pellin välissä niin irtoaa aika kivasti eikä lista vaurioidu
liima jäämät pois m3 karvalaikalla joka on maalinja ruosteen poistoon tehty sitten vain hitsaukset hionnat maalaukset yms mitä tehdä pitää ja lista kiinni uudella kaksipuoleisella lista teipillä varo halpoja karhun tarroja irtoavat kosteudesta
mutta tämmöistä
t. mika
sen jälkeen ota erittäin ohutta pienolankaa jonka päihin puukapulat ja sitten vaan sillä tasaista vetoa listan ja pellin välissä niin irtoaa aika kivasti eikä lista vaurioidu
liima jäämät pois m3 karvalaikalla joka on maalinja ruosteen poistoon tehty sitten vain hitsaukset hionnat maalaukset yms mitä tehdä pitää ja lista kiinni uudella kaksipuoleisella lista teipillä varo halpoja karhun tarroja irtoavat kosteudesta
mutta tämmöistä
t. mika
Tässäpä hyvä ja selkeä ohje, kiitos. En vaan taida laittaa niitä listoja takaisin paikalleen, vaan tukin reiät muovitulpilla, joista on aina silloin tällöin hyvä lirutella öljyä ja kotelosuoja-ainetta helman sisään...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
Listat ja ovet.
Suosittelen noiden listojen laittamista takaisin.
Jos ne listat jättää pois niin kivet pääsee iskemään oven alareunaan ja silloin ne alkaa entistä helpommin ruostumaan. Mikäli tuota ruostumista pelkää, niin helpompi on korjata helmoja kuin ovia...
Jos ne listat jättää pois niin kivet pääsee iskemään oven alareunaan ja silloin ne alkaa entistä helpommin ruostumaan. Mikäli tuota ruostumista pelkää, niin helpompi on korjata helmoja kuin ovia...
Re: Helmalistat
Mitenkä on, saako sitä kromista helmalistaa vielä jostain?
Re: Helmalistat
Listat helvettiin ja jotkut tulpat vaikka reikien kohalle.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm