Foorumilaisten hinta-arvio Ladasta

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Kikkoman

Foorumilaisten hinta-arvio Ladasta

Viesti Kirjoittaja Kikkoman »

Jaa-a meniköhän nyt oikeaan paikkaan, mutta siis ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää että paljonkohan tästä meikäläisen Ladasta uskaltaisi pyytää, jos joskus tulee auton myynti pakonomaisista syistä eteen :lol:

Kyseessähän on siis vuoden 1982 "tuplis" 1300S. (Vaz-21033)
Lienee jonkun sortin "häviävä luonnonvara". Ajettu 178tkm Syö noin 7,6l/100km (omalaskenta)
Autohan on Ladan originaal tummansininen, ja väri lienee alkuperäinen kun sisustat ym piilopaikat korissa samaa väriä.
Auto käy ja kukkuu, lähtee kuin palmun alta, Leimaa Maaliskuulle.
Viime-kesänä pohjasta etsitty ruostevaurioita, ja tankin alta sekä kuskin puolen kyljestä hitsailtu pohja ja massailtu.
Vaihdettua osaa:
Laturin hihna
Virranjakajasta uusittu kondensaattori,kärjet,kansi,pyörijä ja johto puolalta kärjille.
Kiihdytyspumpun kalvo
Tulpat ja tulpanjohdot syksyllä.
Ei syö öljyä, Ylempi vesiletku (termostaatilta kanteen) vuotaa kiinnityksestään mutta tämä tarkoitus korjata.

Käyttölaitteet, valot, lämmitin, vilkut jne toimivat.
Sisusta alkup. tosin oikean takaoven pahvi repsottaa, ja samoin kuskin oven koska lukkoa piti tutkia. Kuskin oven kahvan "koristesuojus" keskeltä halki.
Jälkiasennettu radio, ja ainoat kaiuttimet keskikonsolissa alimmaisena (ei pistä silmään)
Ja vielä erikoisuutena Iso-Ukin tekemä ajonesto, estänyt monet varkaudet.
(ei mitään havaintoja miten toimii, mutta katkaisee sytytysvirran, startin kuitenkin pyöriessä, että saa ilolla tyhjentää vaikka akun eikä lähde.)

Mukaan tulisi varaosina (toisesta 21033-lartsasta) Puola, ilmanputsarin "kuoret", ja laturi.

Löytyy nahkapussukka, veivi, ja siellä jotain työkaluja.
Ladan pienempi työkaluboksi kaikkine kaluineen.
Kotelossa oleva rengaspainemittari
Jalkapumppu (tästä ei tietoa onko alkuperäinen)

Kahdet renkaat ja vararengas.

Senhän tiedän ettei näillä huikeita arvoja ainakaan vielä ole mutta jotain osviittaa? yltääkö edes pariin tonniin :lol:
pahoittelen kuvien puuttumista, varmaan auttaisivat asiaa :lol:
edit: teinkin tälläsen surkimuksen vielä ei löytynyt äkkiä mitään "myyntikuvia" :D
http://img34.imageshack.us/img34/1696/gbhx.jpg
pressa

Re: Foorumilaisten hinta-arvio Ladasta

Viesti Kirjoittaja pressa »

Kikkoman kirjoitti:jos joskus tulee auton myynti pakonomaisista syistä eteen...yltääkö edes pariin tonniin
Pakkoraossa turha ajatella saavan kunnon hintaa, ja mutkalla oleva etupuskuri ja tuntematta takapuskurin kuntoa ei kahta tonnia saa...
Kikkoman

Viesti Kirjoittaja Kikkoman »

näitähän kerkee korjailla.. tosin taitaa uudelleenkromaus olla aika tyyristä, ja varmaan "uudetkin".
mikko853

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Nuorelle pojalle penkan pöllyttelyihin talveksi tonnin, innokkaalle kerholaiselle 1500.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Smoppi

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

mikko853 kirjoitti:Nuorelle pojalle penkan pöllyttelyihin talveksi tonnin, innokkaalle kerholaiselle 1500.
Mielummin toisin päin. Liian halvalla noita myydään jonneille pilattavaksi.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Merkki harrastajalta pitää saada kovempi hinta, tämän olen vuosien kuluessa todennut. Parhaat myyjät ovat pyytäneet paalauskuntoisesta pohjattomasta ja kilvettömästä 2105 mallista 1200:lla koneella yli 300e, kun olen jättänyt ostamatta niin myöhemmin ovat itse kouramiehelle maksaneet pois viennistä. Toki minä olisin ehkä joitain osia voinut saada käyttöön. Vieläkin eräs vanhempi herra välittää viestiä että hänellä on Ladan osia, osat ovat käytettyjä ja hintaa pyytää enemmän kuin Mansemotors uusista. Kaikilla yhteyden ottajilla on sama selitys kun sinä noita Ladoja harrastat, siis siksikö minun pitäisi heille maksaa törkeää ylihintaa jostain kelvottomasta romusta???
kappa12
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

pressa kirjoitti:Merkki harrastajalta pitää saada kovempi hinta, tämän olen vuosien kuluessa todennut. Parhaat myyjät ovat pyytäneet paalauskuntoisesta pohjattomasta ja kilvettömästä 2105 mallista 1200:lla koneella yli 300e, kun olen jättänyt ostamatta niin myöhemmin ovat itse kouramiehelle maksaneet pois viennistä. Toki minä olisin ehkä joitain osia voinut saada käyttöön. Vieläkin eräs vanhempi herra välittää viestiä että hänellä on Ladan osia, osat ovat käytettyjä ja hintaa pyytää enemmän kuin Mansemotors uusista. Kaikilla yhteyden ottajilla on sama selitys kun sinä noita Ladoja harrastat, siis siksikö minun pitäisi heille maksaa törkeää ylihintaa jostain kelvottomasta romusta???
Saman asian oon itse huomannut, muutamankin merkin kohdalla... Harrastajan pitää olla valmis maksamaan enemmän kun muiden...
Fiattien osalta kun vanhan 850:n tai 133:n myy jokkismiehille niin nousee hirveä meteli, harrastaja ei sellaisesta maksaisi mitään, valittaa että se on mätä paska ja ylihintainenkin vielä... Jokkismiehet maksaa mukisematta moninkertaisen summan ja yhtään ei valiteta auton kunnosta...
Vastaa Viestiin