VAZ-2101 - 1987 - 1200 -->1700 tic
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
VAZ-2101 - 1987 - 1200 -->1700 tic
Laitetaanpas tästäki pikku stoori tänne vaikka tän kaa on puuhasteltu jo pikkasen reilu vuoden verran silloin ku on ollu inspistä ja aikaa. Tuli vaihdossa tollanen 1500:nen kantti lamppu lada hallin pihaa seisomaa ja mieleen juolahti että sitähän pitäis alkaa turbottamaa.
Ja ei muuta kun osia ym haalimaa. No pikku hiljaa ladoja alko kasaantua hallin pihaa ja nyt niitä on 7kpl. Heti ensimmäiseks päätin että säädettävällä ecullahan (megasquirt) se pitää rakentaa. Ensin rakensin 1500:sen moottorin ympärille turbot ruiskut ym ja vähän sitä tuli koe ajeltuaki luistavalla kytkimellä.
No sittenhän piti löytää nappisilmä ja rakentaa se 1700cc moottorilla.
Löytyi vm:87 1200 nappis nettiauton kunnostettavista autoista ja ei muuta ku kärryn kanssa katsomaan. Sehän oli 30 vuotis juhlamalli ja parempi kunnoltaan kun mitä odotin. Jarrut herkistämällä leimalle kokeilemaan onnea ja sieltähän napsahti puhdas leima. Hetken tällä fiilistellen jo mietin että raaskiiko tästä edes alkaa rakentaa mutta eiköhän se kone tohon koppaan nyt kuitenkin mene.
Sitten pistinki osto ilmotuksen 1700cc koneesta ja joku tarjos kokonaista autoa. no ei muuta kun taas traileri perään ja hakemaan. Kone laitettiin kokonaan osiks ja kunnostettiin turbo käyttöön: uudet laakerit, stefat, männän renkaat, laahaimet, ketju ym... tiukempi nokka, säädettävä nokkapyörä vakio männät sorvattuna, metallinen kannen tiiviste, iso venttiili kansi kanavat työstettynä ym ym. Tällä hetkellä kone vielä pukissa keulille nostoa varttumassa. Tarkotus olis laittaa sitten seuraavaan tekniikka versioon paljon uutta ja kestävämpää osaa jos/kun tämä laukeaa
Lukkoperä ym tarpeellista on ja hallin nurkassa odottamassa asennusta. Erilaisia vanteitakin on tehty ja soviteltu alle mut viel en oo päättänyt mitkä sinne tulee... laitetaan alle viel pari fotoa.
Ei jaksa nyt enempää kirjotella. Turha on valitella oikein kirjotuksesta ja huono laatusista kuvista... Projektin etenemisen ja oman kirjottelu jaksamisen mukaa lisää juttua...
Ja ei muuta kun osia ym haalimaa. No pikku hiljaa ladoja alko kasaantua hallin pihaa ja nyt niitä on 7kpl. Heti ensimmäiseks päätin että säädettävällä ecullahan (megasquirt) se pitää rakentaa. Ensin rakensin 1500:sen moottorin ympärille turbot ruiskut ym ja vähän sitä tuli koe ajeltuaki luistavalla kytkimellä.
No sittenhän piti löytää nappisilmä ja rakentaa se 1700cc moottorilla.
Löytyi vm:87 1200 nappis nettiauton kunnostettavista autoista ja ei muuta ku kärryn kanssa katsomaan. Sehän oli 30 vuotis juhlamalli ja parempi kunnoltaan kun mitä odotin. Jarrut herkistämällä leimalle kokeilemaan onnea ja sieltähän napsahti puhdas leima. Hetken tällä fiilistellen jo mietin että raaskiiko tästä edes alkaa rakentaa mutta eiköhän se kone tohon koppaan nyt kuitenkin mene.
Sitten pistinki osto ilmotuksen 1700cc koneesta ja joku tarjos kokonaista autoa. no ei muuta kun taas traileri perään ja hakemaan. Kone laitettiin kokonaan osiks ja kunnostettiin turbo käyttöön: uudet laakerit, stefat, männän renkaat, laahaimet, ketju ym... tiukempi nokka, säädettävä nokkapyörä vakio männät sorvattuna, metallinen kannen tiiviste, iso venttiili kansi kanavat työstettynä ym ym. Tällä hetkellä kone vielä pukissa keulille nostoa varttumassa. Tarkotus olis laittaa sitten seuraavaan tekniikka versioon paljon uutta ja kestävämpää osaa jos/kun tämä laukeaa
Lukkoperä ym tarpeellista on ja hallin nurkassa odottamassa asennusta. Erilaisia vanteitakin on tehty ja soviteltu alle mut viel en oo päättänyt mitkä sinne tulee... laitetaan alle viel pari fotoa.
Ei jaksa nyt enempää kirjotella. Turha on valitella oikein kirjotuksesta ja huono laatusista kuvista... Projektin etenemisen ja oman kirjottelu jaksamisen mukaa lisää juttua...
Viimeksi muokannut squide, 14.11.2014 15:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: nappis 1200 -->1700 tic
No prkl
Tännehän on alkanut tulemaan näitä asiallisia projekteja mikä on pelkästään positiivista.
Tätäkin tullaan seuraamaan jatkossa.. ja ääni täältä noihin pillerikapseli vanteisiin! Alustasarjaa vielä alle niin ei oo tuommonen koripallon mentävä rako kaaren ja renkaan välissä
Tännehän on alkanut tulemaan näitä asiallisia projekteja mikä on pelkästään positiivista.
Tätäkin tullaan seuraamaan jatkossa.. ja ääni täältä noihin pillerikapseli vanteisiin! Alustasarjaa vielä alle niin ei oo tuommonen koripallon mentävä rako kaaren ja renkaan välissä
Lada 21044 1700i -96 --> 1500i 16v
Lada 21072 1300s -87 ---> 1500i 8v
Lada 21072 1300s -87 ---> 1500i 8v
Re: nappis 1200 -->1700 tic
Hyvältä vaikuttaa tämä kyllä.
Itse myös pillerikapseleitten ja madalluksen kannalla.
Itse myös pillerikapseleitten ja madalluksen kannalla.
Re: nappis 1200 -->1700 tic
Hienoa! Autoa vaan alaspäin niin on nätti ja pillerivanteet, muuten orkkis look
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: nappis 1200 -->1700 tic
Nättiä on -70mm sarja alle vaan, niin pääsee vanteetkin oikeuksiinsa.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: nappis 1200 -->1700 tic
Tällä viikolla saannu laitettua levy lukkoperän paikalleen. Myöskin vanhan moottorin otin pois ja uus on jo paikallaan. Siinä samalla purin kaikki ohjaus nivelet ym herkistelyä varten ja tulihan sinne niveliä uusittuakin. Hyllyssä jonkun aikaa ollut kuulalaakeroitu apusimpukkakin löys paikkansa. Biltemasta ostin etuvalojen päälle "lipat" mutta niitä nopeesti sovitellen ei niitä nätiks ainakaan modaamatta saannu joten jäi viel hyllylle odottelee No ens viikolla koitan keretä jatkamaan ladaa etiä päin...
Saa nähä saadaako tallikaverin kanssa kauppoja aikaseks täälläkin juttua olleesta shopatusta nappisilmä farkusta remmiahdin moottorilla. Käyttäjällä iigorr sama lada avatar kuvana ja joskus muistan lukeneeni juttua et olis sen tekemäkin... http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0 ---> 22 sekunnista etiäpäin kyseinen lada.
Saa nähä saadaako tallikaverin kanssa kauppoja aikaseks täälläkin juttua olleesta shopatusta nappisilmä farkusta remmiahdin moottorilla. Käyttäjällä iigorr sama lada avatar kuvana ja joskus muistan lukeneeni juttua et olis sen tekemäkin... http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0 ---> 22 sekunnista etiäpäin kyseinen lada.
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 6.1.2012 20:10
- Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä
Re: nappis 1200 -->1700 tic
onko tuo 4. ruisku härdelli omavalmistetta vai onko tuo mahtollisesti joku valmisarja? ilmeisesti Tuplien imusarja käytössä mutta tuo osa missä suuttimet ovat kiinni on peräisin mistä ?
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
Re: nappis 1200 -->1700 tic
omavalmiste on.matomaukka kirjoitti:onko tuo 4. ruisku härdelli omavalmistetta vai onko tuo mahtollisesti joku valmisarja? ilmeisesti Tuplien imusarja käytössä mutta tuo osa missä suuttimet ovat kiinni on peräisin mistä ?
Re: nappis 1200 -->1700 tic
Nonii tätäkin projektia saatu pikku hiljaa etenemään. Kävi tossa sormen kaa pikku haaveri ja ollu nyt lastotettuna kolmatta kuukautta nii meinannu vähä haitata tän auton tekemistä. No mutta nyt pari viikkoa pystyny tekemäänki hallilla jotain. Tällä viikolla sain auton käymään ja tänään sillä jopa ajoinki ensi metrit hallin ympäri uudella kokoonpanolla. Huomenna jos kerkeis vähä säätelemään autoa... Jotain kuviaki on otettu puhelimella edistyksistä mutta en niitä nyt jaksanu enää alkaa koneelle/tänne latailemaa. No ens kerralla sitte kuvia ja juttua ellei oo kone mosahtanu testailuissa ja inspiraatio kadonnu
Re: nappis 1200 -->1700 tic
Nyt autolla hieman ajeltu tiellä ja koitettu säädellä. Alapää alkaa olee jo pikku hiljaa kohtuu hyvä mut yläpäässä on viel melko paljon säädettävää... Kyllä toi ladan simpukka ohjaus on vaa kamala ajettava ku alkaa vauhtia olee yli 100Km/h Laitetaan nyt muutama kuvakin kateltavaks. Pesuahan se kaipais mut ei oo viel jaksanu
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: nappis 1200 -->1700 tic
pieni madallus tuohon, niin ei oo enää niin kauhea ajaa. Edes 150 vauhdissa, kunhan pyöränkulmat laittaa kuntoon.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: nappis 1200 -->1700 tic
Juu renkaat ja alusta kuntoon niin kyllä sillä simpukallakin suoraa pystyy ajaan.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: nappis 1200 -->1700 tic
Jotain vikaa on kyllä jos on huono ajaa satasta Hyvin omalla, jopa mutkaisilla teillä voi ajaa satasta "letkeesti".
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
Re: nappis 1200 -->1700 tic
Viime kirjottelusta onkin jo tovi joten kerrotaan taas vähän jotain.
Ladalle ei paljoa kilsoja kerenny tänä kesänä tulla. Säädellessä autoa ja ahtoja nostellessa kadulla toi vakiosta modattu pakosarja sitten antautui alku kesästä. Ilmeisesti tuli liian kovat pakopaineet ahtojen ollessa 1.6 baria. Sitten tuli ostettua toinen harraste autokin joten ei kiinnostanut silloin alkaa tekee uutta pakosarjaa ku tarkoitus oli tehä jossain vaiheessa kone uusiksi kokonaan. Nyt kone purettuna pukissa ja odottaa osia/koneistusta. Tarkotus ois laittaa isompaa ahdinta, takomännät, h-profiili veivit, öljysuihkut, vahvempaa kytkintä, uusi imusarja ym ym...
Jos jollain on tietoa mistä sais sopivat männät ja veivit nii vois laittaa yv:tä. Vähä jo kyselly mut ei ainaka viel oo natsannu.
Nii ja jos jollain on ylimääränen valmis imusarja myynnissä tai tietää jonkun joka tekee nii seki kiinnostaa!
Ladalle ei paljoa kilsoja kerenny tänä kesänä tulla. Säädellessä autoa ja ahtoja nostellessa kadulla toi vakiosta modattu pakosarja sitten antautui alku kesästä. Ilmeisesti tuli liian kovat pakopaineet ahtojen ollessa 1.6 baria. Sitten tuli ostettua toinen harraste autokin joten ei kiinnostanut silloin alkaa tekee uutta pakosarjaa ku tarkoitus oli tehä jossain vaiheessa kone uusiksi kokonaan. Nyt kone purettuna pukissa ja odottaa osia/koneistusta. Tarkotus ois laittaa isompaa ahdinta, takomännät, h-profiili veivit, öljysuihkut, vahvempaa kytkintä, uusi imusarja ym ym...
Jos jollain on tietoa mistä sais sopivat männät ja veivit nii vois laittaa yv:tä. Vähä jo kyselly mut ei ainaka viel oo natsannu.
Nii ja jos jollain on ylimääränen valmis imusarja myynnissä tai tietää jonkun joka tekee nii seki kiinnostaa!
Re: nappis 1200 -->1700 tic
Päivitä se moottoriki ladan 16venttiiliseen jos meinaat ruveta kunnolla rakentaa, niissä tieten öljyruutatki valmiina jos oikein muistan
Lada 21044 1700i -96 --> 1500i 16v
Lada 21072 1300s -87 ---> 1500i 8v
Lada 21072 1300s -87 ---> 1500i 8v