VAZ-21013 - 1989 - The Dropped Red
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
VAZ-21013 - 1989 - The Dropped Red
Elikkäs siis heinäkuussa -14 tuli hankittua pitkään haaveena ollut pyöreälamppuinen lada josta kesäcruisailu auton sitten pikkuhiljaa jalostaisi ottaen mallia itänaapurin only dropped latukoista. Lappeenrannasta sattuikin sopiva ruosteenkukka 97tkm ajettu huoltokirjalla oleva jo parhaat päivänsä nähnyt 1200l, kuitenkin räpeltämätön mitä nyt huonosti paikkakorjailtu käyttäen enenmän kittiä kun miggiä.. Auto oli ollut menossa paaliin mutta romunkerääjä ei ollut suostunut autoa paalaamaan ja möikin sitten eteenpäin harrastajalle jolta oli aika/motivaatio loppunut rojektin edessä jolta sitten itse lunastin kyseisen auton omaan talliin..
Siinä auto ostokunnossa (kuvien laadusta pahoittelut ei parempaa kameraa milloinkaan matkaan ole sattunut)
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=27
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=0
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=1
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=2
Huonosti paikkaillut helmat vaihtuivat uusiin.
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=24
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=23
Perän peltien ruosteille kyytiä
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=25
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=21
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=20
Ja uutta paneelia paikalleen
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=18
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=17
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=16
Samalla pitikin tankinaluspelti vaihtaa ja kaarien sisäpuolia hitsailla. Ja takakaarien pokkaukset sai kyytiä että alle mahtuu muutakin kun 5" leveet peltivanteet..
Alustan osat nappasin irti ja hiekalla ruosteet tukivarsista ja perämutikasta pois kyllä näki että auto viimeks leimattu -06..
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=26
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=14
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=15
Pohjaan jokunen paikka ja irtoilevat massat kaavin veks jonka jälkeen epoksia, kotelosuojaa ja massaa niskaan.. Tukivarsien pykineet kumit prässäilin irti ja polyuretaanit tilalle. Samalla tuli vedettyä uudet jarruputket ja jarruhilut vaihettua uusiin.
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=13
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=12
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=4
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=11
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=10
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=9
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=5
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=3
Iskarit ja jouset jäi vielä vakioiks pitää projektin edetessä hankkia plazan -90 alusta alle niin loppuu korkeanpaikan kammo ja turha keinuminen.
Tuleviksi vanteiksi tuli hankittua 3-osaiset pls hockenheimit 13" 7"/8" leveinä, saa nähä joutuuko taakse kehät tilaamaan et tulis 8" ja 9" jos näyttää et kaaret jää tyhjiks noilla kapeilla kehillä.. Seuraavaksihan sitä pääsisi konehuoneen kimppuun konetta pois ja siistimistä ja uutta maalia pintaan. Kohan kuulee että saako edes rajantakaa tuulilasin reunan korjauspeltiä niin saisi uudet etuloksutkin täppiä paikalleen.
Mitään museopeliä en siis ole rakentamassa eikä ratakampetta, konekin tulee ekaan kokoonpanoon ihan vakiona tosin siistittynä takaisin keulilla kattoo sitten kohan koppa on valmis jos sinne mieli sitten tekee terhakkaampaa konetta.. Ovien suhteen tilanne vielä vähän huono foorumilaiselta jo apparin etuoven sain haalittua mutta 3 ehjää vielä tarviis toki ovien pintapellit jo löytyy hyllystä mutta helpompi aina olisi hankkia jostai hyväkuntoiset ovet valmiiksi. Nykyisistä ovista kun on ajansaatossa joku kyläseppä alalaidat vaihtanut tyyliin vähän sinnepäin ja kitillä loput nii aihiot ei parhaimmasta päästä ole. Paljon on tekemättä eikä aina aika ja motivaatio riitä ladan kimpussa olemaan mutta jos 2v aikataululla tämän edes liikenteeseen saisi niin hyvä on.
Kaikki palaute on tervetullutta niin risut, ruusut, parennusehotukset, isompaa lohkoa voi tarjota ja keinonahka sisustaa tälläinen nappis vähän kaipaisi..
Siinä auto ostokunnossa (kuvien laadusta pahoittelut ei parempaa kameraa milloinkaan matkaan ole sattunut)
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=27
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=0
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=1
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=2
Huonosti paikkaillut helmat vaihtuivat uusiin.
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=24
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=23
Perän peltien ruosteille kyytiä
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=25
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=21
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=20
Ja uutta paneelia paikalleen
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=18
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=17
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=16
Samalla pitikin tankinaluspelti vaihtaa ja kaarien sisäpuolia hitsailla. Ja takakaarien pokkaukset sai kyytiä että alle mahtuu muutakin kun 5" leveet peltivanteet..
Alustan osat nappasin irti ja hiekalla ruosteet tukivarsista ja perämutikasta pois kyllä näki että auto viimeks leimattu -06..
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=26
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=14
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=15
Pohjaan jokunen paikka ja irtoilevat massat kaavin veks jonka jälkeen epoksia, kotelosuojaa ja massaa niskaan.. Tukivarsien pykineet kumit prässäilin irti ja polyuretaanit tilalle. Samalla tuli vedettyä uudet jarruputket ja jarruhilut vaihettua uusiin.
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=13
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=12
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=4
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=11
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=10
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=9
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=5
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=3
Iskarit ja jouset jäi vielä vakioiks pitää projektin edetessä hankkia plazan -90 alusta alle niin loppuu korkeanpaikan kammo ja turha keinuminen.
Tuleviksi vanteiksi tuli hankittua 3-osaiset pls hockenheimit 13" 7"/8" leveinä, saa nähä joutuuko taakse kehät tilaamaan et tulis 8" ja 9" jos näyttää et kaaret jää tyhjiks noilla kapeilla kehillä.. Seuraavaksihan sitä pääsisi konehuoneen kimppuun konetta pois ja siistimistä ja uutta maalia pintaan. Kohan kuulee että saako edes rajantakaa tuulilasin reunan korjauspeltiä niin saisi uudet etuloksutkin täppiä paikalleen.
Mitään museopeliä en siis ole rakentamassa eikä ratakampetta, konekin tulee ekaan kokoonpanoon ihan vakiona tosin siistittynä takaisin keulilla kattoo sitten kohan koppa on valmis jos sinne mieli sitten tekee terhakkaampaa konetta.. Ovien suhteen tilanne vielä vähän huono foorumilaiselta jo apparin etuoven sain haalittua mutta 3 ehjää vielä tarviis toki ovien pintapellit jo löytyy hyllystä mutta helpompi aina olisi hankkia jostai hyväkuntoiset ovet valmiiksi. Nykyisistä ovista kun on ajansaatossa joku kyläseppä alalaidat vaihtanut tyyliin vähän sinnepäin ja kitillä loput nii aihiot ei parhaimmasta päästä ole. Paljon on tekemättä eikä aina aika ja motivaatio riitä ladan kimpussa olemaan mutta jos 2v aikataululla tämän edes liikenteeseen saisi niin hyvä on.
Kaikki palaute on tervetullutta niin risut, ruusut, parennusehotukset, isompaa lohkoa voi tarjota ja keinonahka sisustaa tälläinen nappis vähän kaipaisi..
Re: VAZ-21013-1989- Nappi Projekti
Kovaa hommaa, arvostan tulee hyvä kori ja ehottomasti vaatii edes vaikka vakio ladan 1700cc DGVweberillä kunnon vääntömoottori kruisailuun ja pikku pelleilyyn 
Jaksamista loppuunasti

Jaksamista loppuunasti
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 6.1.2012 20:10
- Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä
Re: VAZ-21013-1989- Nappi Projekti
Kyllä se vaan joillakin pysyy toi mikki kädessä. Huhuh.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
Re: VAZ-21013-1989- Nappi Projekti
Joo-o jospa se 2v sisään ois jonkunlaisella kokoonpanolla ajossa. Koneen ja laatikon nostin pois että pääsee konehuonetta sipistelemään ja maalaamaan
ja kone löysi tiensä pukkiin että senkin saisi siistittyä ja samalla pikaisesti huollettua.
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=2
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=3
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=1
Ja osanhaku reissulta joensuusta mukaan tarttui aivan uusi apparin takaovi, vanhan mallin ratti ja keinonahka penkit kuskinpenkki tosin huonossa kunnossa, joutuu jonkun halvan verhoilijan etsimään jos ne koko mustiksi nahkalla verhoilisi..
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=0
Kellään ideoita miten mahollisimman siistin konehuoneesta saisi.. sähköjä ei kuitenkaan tekisi mieli pyöränkoteloihin piilottaa hankaloittaa tienpäällä jos jotain ongelmia sattuu.. Ja millä maaleilla porukka on lohkon kylkiä maalaillu että kestäisi pitempääkin kun ekan käytön?
ja kone löysi tiensä pukkiin että senkin saisi siistittyä ja samalla pikaisesti huollettua.
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=2
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=3
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=1
Ja osanhaku reissulta joensuusta mukaan tarttui aivan uusi apparin takaovi, vanhan mallin ratti ja keinonahka penkit kuskinpenkki tosin huonossa kunnossa, joutuu jonkun halvan verhoilijan etsimään jos ne koko mustiksi nahkalla verhoilisi..
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=0
Kellään ideoita miten mahollisimman siistin konehuoneesta saisi.. sähköjä ei kuitenkaan tekisi mieli pyöränkoteloihin piilottaa hankaloittaa tienpäällä jos jotain ongelmia sattuu.. Ja millä maaleilla porukka on lohkon kylkiä maalaillu että kestäisi pitempääkin kun ekan käytön?
Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti
Konehuoneen suhteen tehty jonkilaisia päätöksiä johtosarja siirtyy kulkemaan tulipellin toiselle puolelle kojelaudan alle, akku konttiin pissapojan säiliön kanssa, releet siirtyy hanskalokeron pohjaan/kattoon ja valojen piuhat jne konehuoneessa ennen kulkeneet johdot pujotellaan runkopalkkien sisällä pyöränkoteloiden kautta keulaan.. Kuskin puolen jo pujottelin suojaputken sisällä paikoilleen, mutta apparin puolen johtoja joutuu jatkamaan nii kun toisen johtosarjan saa hyppysiin nii pääsee tinailemaan apparin puolta sopivaksi. Sheivattuja konehuoneita en latukoissa ole aiemmin ite ainakaan nähnyt niin johan se on aikakin semmonen tehä. Tänään pihaan tuli haettua varaosaautona toiminut 2107 1700i raato latukka jossa koneen pitäisi olla täysin kunnossa jos ei ole juntturaan mennyt parin vuoden seisomisen takia, ykspiste ruiskun taidan kuitenkin suosiolla heivata mäkeen ja virranjakajaa, mekaanista bensapumppua, kaasutinta tilalle.. Jos koneen toteaa kunnostus kelpoiseksi.
Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti
Johtosarja ja releet on viimeisellä kolvailtu ja releet löysivät paikkansa hanskalokeron pohjasta paikkansa josta ne see orggis äänieristematolla piiloon, mutta kuitenkin tiepäällä helposti esiin saatavissa.
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=6
1.7 myllyyn mansemotorsilta tulikin hankittua uudet jakopään hilut tiivisteet stefat, virranjakaja, bensapumppu. Kaasariksi 32/36 webrun dgv, johon vielä korjaussetti pitäisi tilailla. 1.7 lohko sai swapin varaosakantin lohkosta eli kaikki ruiskukamppeet ja ylimääräiset anturit veks. Ja kaverilta ostin 5v askin jospa se ois hivenen mukavampi matka-ajossa kuitenkin kohtuu pienellä rengastuksella tullaan todnäk ajelemaan..
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=5
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=4
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=1
Konttiin askarreltu teline akulle ja päävirtakytkimelle
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=2
Itse koppa ei paljoa ole edistyny konehuoneen ylimääräiset reijät hitsailin ja kittailin umpeen apurunko samaan harmaaseen epoksimaaliin kun muutkin alustan osat, apparin puolen ovien pohjien tekoa jo aloittelin, katto ja perän pellit alkaisi olla valmiita. Peilit tuli rapakon takaa tilattua eli jenkki tyyliin pyöreet kromipeilit oven yläreunan pilariin kiinnitettävät. Tuulilasin reunakulma pellit kun sais peltisepältä niin pääsis keulan täppimään kasaan ja konehuoneen maalaushommiin.
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=0
Kuskin puolen ovet ois vieläkii hakusessa jos kellään nurkissa ois ylimääräisenä?!
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=6
1.7 myllyyn mansemotorsilta tulikin hankittua uudet jakopään hilut tiivisteet stefat, virranjakaja, bensapumppu. Kaasariksi 32/36 webrun dgv, johon vielä korjaussetti pitäisi tilailla. 1.7 lohko sai swapin varaosakantin lohkosta eli kaikki ruiskukamppeet ja ylimääräiset anturit veks. Ja kaverilta ostin 5v askin jospa se ois hivenen mukavampi matka-ajossa kuitenkin kohtuu pienellä rengastuksella tullaan todnäk ajelemaan..
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=5
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=4
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=1
Konttiin askarreltu teline akulle ja päävirtakytkimelle
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=2
Itse koppa ei paljoa ole edistyny konehuoneen ylimääräiset reijät hitsailin ja kittailin umpeen apurunko samaan harmaaseen epoksimaaliin kun muutkin alustan osat, apparin puolen ovien pohjien tekoa jo aloittelin, katto ja perän pellit alkaisi olla valmiita. Peilit tuli rapakon takaa tilattua eli jenkki tyyliin pyöreet kromipeilit oven yläreunan pilariin kiinnitettävät. Tuulilasin reunakulma pellit kun sais peltisepältä niin pääsis keulan täppimään kasaan ja konehuoneen maalaushommiin.
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=0
Kuskin puolen ovet ois vieläkii hakusessa jos kellään nurkissa ois ylimääräisenä?!
Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti
Kuskin ovea kun ei mistään ruosteetonta kohalle sattunu niin piti pintapellin vaihtoa kokeilla.. Entisestä kulmat auki ja pistehitsejä poraillen sardiinipurkki auki..
Oven runko oli onneksi yllättävän hyvässä kunnossa noin peukalon pään kokoiselta alalta alareunasta löytyi haprakkaa peltiä, muuten riitti hiekkapuhallus ja teräsharjalaikalla kiillotus.
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=6
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=5
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=4
Rostop pohjamaalit rungoon ja uuteen pintapeltiin joka väliin, ja koriakryyliliimat vielä kaikkialle pintojen väliin ja uus pelti paikalleen. Istuvuus oli positiivinen yllätys kerrankin.
Reunat peltivasaralle naputellen ovenrunkoa vasten ja neuvostoliitto tyyliin 3-5 pientä pistehitsiä joka reunaan. Pohjamaalit vielä saumoihin missä ne naputtelusta kärsivät ja koriakryyliliimat saumoihin.
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=3
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=2
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=1
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=0
Pitää liimojen kuivuttua testailla koppaan istuuko vielä niinkuin ladan ovet yleensäkkin vai tuliko vielä huonompi..
Mutta saipahan samalla vielä peilin reijät pois, eikä toivottavasti suuria ruostepesäkkeitä jäänyt muhimaan pitää vielä maalauksen jälkeen joka paikka hölvätä kotelosuojalla.. Kuskin puolen takaovelle vielä pitäisi sama operaatio tehä siinä vaan taitaa runkokin olla reikäjuustoa alareunasta..
Oven runko oli onneksi yllättävän hyvässä kunnossa noin peukalon pään kokoiselta alalta alareunasta löytyi haprakkaa peltiä, muuten riitti hiekkapuhallus ja teräsharjalaikalla kiillotus.
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=6
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=5
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=4
Rostop pohjamaalit rungoon ja uuteen pintapeltiin joka väliin, ja koriakryyliliimat vielä kaikkialle pintojen väliin ja uus pelti paikalleen. Istuvuus oli positiivinen yllätys kerrankin.
Reunat peltivasaralle naputellen ovenrunkoa vasten ja neuvostoliitto tyyliin 3-5 pientä pistehitsiä joka reunaan. Pohjamaalit vielä saumoihin missä ne naputtelusta kärsivät ja koriakryyliliimat saumoihin.
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=3
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=2
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=1
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=0
Pitää liimojen kuivuttua testailla koppaan istuuko vielä niinkuin ladan ovet yleensäkkin vai tuliko vielä huonompi..

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti
Pitkästä aikaa nappista käyty kasaamassa. Etuloksut ei ollukkaan ihan bolt on versiot. Jos niille sijoilleen ois istuttanu mihin ens alkuun kävivät ois oven ja lokasuojan raoks tullu mieto reilun 2cm rako, ei mitenkään silmiä hivelevältä näyttänyt.. Apparin puolella vielä lisänä oli konepellin puoleinen kouru hitsattu liian alas joten 15mm ylemmas nousi lokasuojan pelti konepeltiin ja tuulilasin reunapeltiin nähen. Uusi lokasuoja siis pistehitseistään ensimmäisenä auki ja uudelleen kasaan. Lokasuojien uuden kasaamisen jälkeen raot alkoivat jo siedettäviin toleransseihin sopia ladan osiks. Raato tällä erää tuossa kunnossa ->
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=3
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=0
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=1
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=2
Kuskin takaoven pintapelti vielä vaihtamatta niin alkas hitsaushommat olla näillä näkymin taputeltu. Sitten pääseekin siihen iki ihanaan pohjien teko hommaan. Jospa se kesän mittaa saisi väriä ylleen..
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=3
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=0
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=1
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=2
Kuskin takaoven pintapelti vielä vaihtamatta niin alkas hitsaushommat olla näillä näkymin taputeltu. Sitten pääseekin siihen iki ihanaan pohjien teko hommaan. Jospa se kesän mittaa saisi väriä ylleen..
Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti
Takaovesta sai ruosteet kyytiä rungolle hiekkapuhallusta ja ruosteenesto maalia
-> http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=2
Uutta pintapeltiä päälle ja mallailun ja useamman peltivasaran naputuksen jälkeen->
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=0
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=1
Pohjiakin aloiteltu, aika kuraa kyllä osa noista korjauspelleistä, jo valmiiks pinnat aaltoilee ja outoja kohoumia ja painaumia luultavasti huolettomasta säilytyksestä/kuljetuksesta tullut, no mutta ennemmin niitä kittailee suoriks kun ruostevaurioita..
-> http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=2
Uutta pintapeltiä päälle ja mallailun ja useamman peltivasaran naputuksen jälkeen->
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=0
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=1
Pohjiakin aloiteltu, aika kuraa kyllä osa noista korjauspelleistä, jo valmiiks pinnat aaltoilee ja outoja kohoumia ja painaumia luultavasti huolettomasta säilytyksestä/kuljetuksesta tullut, no mutta ennemmin niitä kittailee suoriks kun ruostevaurioita..
Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti
Joo-o pohjia on hierottu hiottu kitattu hiottu noiduttu kitattu ja vielä kerran hiottu. No pikkuhiljaa eteni pohjat alkaa olla valmiit ja maalarin käsittelyä vailla..
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=4
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=3
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=2
Irtokäikäleitäkin tuli vedettyä mustiks kuten tankki kiinnikerautoja syylärin peltiä jne. Vanha hyllyssä lojunu purkin pohja musta hammer maali oli kiillon suhteen miellyttävä yllätys..
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=1
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=0
Jospa se siitä ens kk ois jo koko kori värissään...
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=4
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=3
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=2
Irtokäikäleitäkin tuli vedettyä mustiks kuten tankki kiinnikerautoja syylärin peltiä jne. Vanha hyllyssä lojunu purkin pohja musta hammer maali oli kiillon suhteen miellyttävä yllätys..
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=1
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=0
Jospa se siitä ens kk ois jo koko kori värissään...
Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti
Jaahas tnä maalarilta haettu nappis takasi talliin väri on 152 ladan väri (rouge). Jonkun tovin voi saaha kasailla
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=9
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=10
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=8
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=7
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=6
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=5
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=4
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=3
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=2
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=1
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=0

http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=9
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=10
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=8
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=7
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=6
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=5
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=4
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=3
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=2
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=1
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=0
Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti
Vklp vähän nappia kasattu. Uudet ohjauksen varret/kilkkeet, jarrut tehty loppuun, kytkin käikälettä, pyyhkijän osat jne pientä sipistelyä. Suurinpina motti, vaihelaatikko, ja kardaani paikalleen.
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=3
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=2
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=1
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=0
Sähköjen tekoon vielä kun saa motivaation pujotella nylonsukkaa paikalleen ja yrittää suht kliineiks niitä tehä niin pääsis savujen ottoa suunnittelemaan...
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=3
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=2
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=1
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=0
Sähköjen tekoon vielä kun saa motivaation pujotella nylonsukkaa paikalleen ja yrittää suht kliineiks niitä tehä niin pääsis savujen ottoa suunnittelemaan...
Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti
Tulee todella hieno!
Mistä löysit jarrutehostimen?
Mistä löysit jarrutehostimen?
Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti
Jarrutehostin on vanha orggistehostin hioin ja lumppulaikalla kiillotus. Kohtuu hyvä tuli pienellä vaivalla, kiillon kestosta paha sanoa mtn vetäsee aina metal polishilla kun sumenee..