VAZ-21013 - 1989 - The Dropped Red
Lähetetty: 1.10.2014 21:09
Elikkäs siis heinäkuussa -14 tuli hankittua pitkään haaveena ollut pyöreälamppuinen lada josta kesäcruisailu auton sitten pikkuhiljaa jalostaisi ottaen mallia itänaapurin only dropped latukoista. Lappeenrannasta sattuikin sopiva ruosteenkukka 97tkm ajettu huoltokirjalla oleva jo parhaat päivänsä nähnyt 1200l, kuitenkin räpeltämätön mitä nyt huonosti paikkakorjailtu käyttäen enenmän kittiä kun miggiä.. Auto oli ollut menossa paaliin mutta romunkerääjä ei ollut suostunut autoa paalaamaan ja möikin sitten eteenpäin harrastajalle jolta oli aika/motivaatio loppunut rojektin edessä jolta sitten itse lunastin kyseisen auton omaan talliin..
Siinä auto ostokunnossa (kuvien laadusta pahoittelut ei parempaa kameraa milloinkaan matkaan ole sattunut)
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=27
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=0
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=1
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=2
Huonosti paikkaillut helmat vaihtuivat uusiin.
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=24
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=23
Perän peltien ruosteille kyytiä
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=25
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=21
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=20
Ja uutta paneelia paikalleen
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=18
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=17
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=16
Samalla pitikin tankinaluspelti vaihtaa ja kaarien sisäpuolia hitsailla. Ja takakaarien pokkaukset sai kyytiä että alle mahtuu muutakin kun 5" leveet peltivanteet..
Alustan osat nappasin irti ja hiekalla ruosteet tukivarsista ja perämutikasta pois kyllä näki että auto viimeks leimattu -06..
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=26
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=14
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=15
Pohjaan jokunen paikka ja irtoilevat massat kaavin veks jonka jälkeen epoksia, kotelosuojaa ja massaa niskaan.. Tukivarsien pykineet kumit prässäilin irti ja polyuretaanit tilalle. Samalla tuli vedettyä uudet jarruputket ja jarruhilut vaihettua uusiin.
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=13
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=12
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=4
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=11
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=10
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=9
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=5
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=3
Iskarit ja jouset jäi vielä vakioiks pitää projektin edetessä hankkia plazan -90 alusta alle niin loppuu korkeanpaikan kammo ja turha keinuminen.
Tuleviksi vanteiksi tuli hankittua 3-osaiset pls hockenheimit 13" 7"/8" leveinä, saa nähä joutuuko taakse kehät tilaamaan et tulis 8" ja 9" jos näyttää et kaaret jää tyhjiks noilla kapeilla kehillä.. Seuraavaksihan sitä pääsisi konehuoneen kimppuun konetta pois ja siistimistä ja uutta maalia pintaan. Kohan kuulee että saako edes rajantakaa tuulilasin reunan korjauspeltiä niin saisi uudet etuloksutkin täppiä paikalleen.
Mitään museopeliä en siis ole rakentamassa eikä ratakampetta, konekin tulee ekaan kokoonpanoon ihan vakiona tosin siistittynä takaisin keulilla kattoo sitten kohan koppa on valmis jos sinne mieli sitten tekee terhakkaampaa konetta.. Ovien suhteen tilanne vielä vähän huono foorumilaiselta jo apparin etuoven sain haalittua mutta 3 ehjää vielä tarviis toki ovien pintapellit jo löytyy hyllystä mutta helpompi aina olisi hankkia jostai hyväkuntoiset ovet valmiiksi. Nykyisistä ovista kun on ajansaatossa joku kyläseppä alalaidat vaihtanut tyyliin vähän sinnepäin ja kitillä loput nii aihiot ei parhaimmasta päästä ole. Paljon on tekemättä eikä aina aika ja motivaatio riitä ladan kimpussa olemaan mutta jos 2v aikataululla tämän edes liikenteeseen saisi niin hyvä on.
Kaikki palaute on tervetullutta niin risut, ruusut, parennusehotukset, isompaa lohkoa voi tarjota ja keinonahka sisustaa tälläinen nappis vähän kaipaisi..
Siinä auto ostokunnossa (kuvien laadusta pahoittelut ei parempaa kameraa milloinkaan matkaan ole sattunut)
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=27
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=0
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=1
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=2
Huonosti paikkaillut helmat vaihtuivat uusiin.
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=24
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=23
Perän peltien ruosteille kyytiä
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=25
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=21
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=20
Ja uutta paneelia paikalleen
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=18
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=17
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=16
Samalla pitikin tankinaluspelti vaihtaa ja kaarien sisäpuolia hitsailla. Ja takakaarien pokkaukset sai kyytiä että alle mahtuu muutakin kun 5" leveet peltivanteet..
Alustan osat nappasin irti ja hiekalla ruosteet tukivarsista ja perämutikasta pois kyllä näki että auto viimeks leimattu -06..
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=26
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=14
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=15
Pohjaan jokunen paikka ja irtoilevat massat kaavin veks jonka jälkeen epoksia, kotelosuojaa ja massaa niskaan.. Tukivarsien pykineet kumit prässäilin irti ja polyuretaanit tilalle. Samalla tuli vedettyä uudet jarruputket ja jarruhilut vaihettua uusiin.
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=13
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=12
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=4
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=11
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... ort=3&o=10
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=9
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=5
http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=3
Iskarit ja jouset jäi vielä vakioiks pitää projektin edetessä hankkia plazan -90 alusta alle niin loppuu korkeanpaikan kammo ja turha keinuminen.
Tuleviksi vanteiksi tuli hankittua 3-osaiset pls hockenheimit 13" 7"/8" leveinä, saa nähä joutuuko taakse kehät tilaamaan et tulis 8" ja 9" jos näyttää et kaaret jää tyhjiks noilla kapeilla kehillä.. Seuraavaksihan sitä pääsisi konehuoneen kimppuun konetta pois ja siistimistä ja uutta maalia pintaan. Kohan kuulee että saako edes rajantakaa tuulilasin reunan korjauspeltiä niin saisi uudet etuloksutkin täppiä paikalleen.
Mitään museopeliä en siis ole rakentamassa eikä ratakampetta, konekin tulee ekaan kokoonpanoon ihan vakiona tosin siistittynä takaisin keulilla kattoo sitten kohan koppa on valmis jos sinne mieli sitten tekee terhakkaampaa konetta.. Ovien suhteen tilanne vielä vähän huono foorumilaiselta jo apparin etuoven sain haalittua mutta 3 ehjää vielä tarviis toki ovien pintapellit jo löytyy hyllystä mutta helpompi aina olisi hankkia jostai hyväkuntoiset ovet valmiiksi. Nykyisistä ovista kun on ajansaatossa joku kyläseppä alalaidat vaihtanut tyyliin vähän sinnepäin ja kitillä loput nii aihiot ei parhaimmasta päästä ole. Paljon on tekemättä eikä aina aika ja motivaatio riitä ladan kimpussa olemaan mutta jos 2v aikataululla tämän edes liikenteeseen saisi niin hyvä on.
Kaikki palaute on tervetullutta niin risut, ruusut, parennusehotukset, isompaa lohkoa voi tarjota ja keinonahka sisustaa tälläinen nappis vähän kaipaisi..