Sivu 1/1

2106 80 luvun lopulta

Lähetetty: 12.10.2014 12:26
Kirjoittaja Team perseauki racing
Ajattelin jotta olisiko tiällä jollain kokemusta mitä mieltä konttorilla oltaisiin tuonti autona 80 luvun lopun 2106 korisesta ladasta?
-85 tuon kopan tuominen suomeen lopetettiin ja päästönormitkin kiristyneen 87 ja 1300cc koneella taitaa suomi version olla 2103 koppaisia?.

Re: 2106 80 luvun lopulta

Lähetetty: 12.10.2014 15:26
Kirjoittaja degen
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... L&start=15
Tuossa asiaa vastaavanlaisesta hommelista.

Re: 2106 80 luvun lopulta

Lähetetty: 12.10.2014 18:56
Kirjoittaja Team perseauki racing
tuo tullu luvettua ja tuo autokin lähestulkoon naapurissa vaan ei ole ainakaan viellä suomen kilvissä näkynyt eli puuttuuko happy end
ja 1500 koneella k.o korimallia tuotu suomeen.. noo aloitetaan kysely kierros meidän katsastuksesta, ainakin tähän asti paperi sotkut selvinnä siellä passelisti.
aina vain helpompaa jos sattuisi jo yksi olemaan esimerkki tapauksena.

Re: 2106 80 luvun lopulta

Lähetetty: 5.11.2014 18:19
Kirjoittaja Team perseauki racing
itse itselleni vastaten ja samalla koirjoittaen jonnilaisen päätöksen, suurin osa täällä kun topikeista loppuu kesken tai vastaukset tasoa "voi sen tehdä jos osaa".
rekisteröinti katsastus oli aloitettava koska tulli näin vaati että saa tehtyä verotus päätöksen.. vähän kummastelin mutta ajatelin jotta mikä jottei.
rekistöinti katsastuksen paperien kopiot postissa eli verotuspäätöstä odotellaan.

ensi tivattiin tuota vastaavuus todistusta, mutta pienen keskustelun jälkeen ei kuulema tarvittukaan.. ladasta ei muuten mitään vikaa löytynyt niin hylättiin syynä eturenkaiden nastaero liian suuri.. no myönetään että toisesta eturenkaasta yhdeltä kohtaa jokunen puuttuu.

täytysi vain hitsaamaton auto koettaa pitää sellaisena

mutta nyt on alustava rekisteri ote. merkki lada malli 1300sl

Re: 2106 80 luvun lopulta

Lähetetty: 15.11.2014 14:52
Kirjoittaja Team perseauki racing
katastuksen puolesta kaikki nyt ok.. autovero päätös tuli 103,70e verrokkina 1.2 litrainen dacia... menee kyllä yli ymmäryksen jotta miksi ensin olisi käynnyt saksalainen todistus jotai ei sitten tarvittukaan ja sitten vielä daciaan verrattaan vaikka jälkimäisen tuotanto maa likempänä oikeaa suuntaa kuin saksa.

no samapa tuo, ensiviikolla jos suomikilvet noutasi..

ajomukavuuskin nousi omaan luokaansa weberin vaihdon jälkeen...

Re: 2106 80 luvun lopulta

Lähetetty: 15.11.2014 20:12
Kirjoittaja samarai
Jaa sehän outoa että ensin vaaditaan ja ei kuitenkaan tarvita. 0lisiko siinä sitten joku vuosimalli, mistä lähtien tuo todistus tarvitaan? Ja Saksasta kai nuo etupäässä tilataan "TÜV", ei kelpaa Ladallekaan Suomessa venäläinen GOST.

Ja mihinkäs sitä sitten pitäisi verrata jos ei Daciaan kun Ladaa ei ole myynnissä?

Hyvä kuitenkin että tuli konttorilla homma kuntoon.

Keljon K1-katsastuksessa v.2008 kun rekisteröintikatsastettiin Saksasta tuotu moottoripyörä, niin tarkastettiin vain rungonnumero paperien lisäksi (vero maksettu) ja vakuutuksen ottamalla sai kilven mukaan. :)

Re: 2106 80 luvun lopulta

Lähetetty: 17.11.2014 19:58
Kirjoittaja Team perseauki racing
see lappu sitten lopun viimein koskee vähäpäästöisiä, mutta vuodesta 87 on pystynyt katsastamaan verohelpotuksen toivossa vähäpäästöiseksi..
vertaavat tullissa keskimääräisesti kuulema käytteittyihin, mutta tässä tapauksessa olemassa olevien yksilöiden vähyyden vuoksi oli verrokkina uusi vastaavan koko/hintaluokan auto.
eli suomeksi, ei ollut nettiautossa yhtään 1300cc ladaa saman vuotista tihrustelu hetkellä.

ja sillä vain hämmästelen että jotta, eiköös alkuperä maassa tiedetä paremmin auto kuin saksassa jossa lada kanta ei taida mahdottoman iso olla ja suomen delttahan toki halunnut näistä pestä kätesä. niin ja nyt kun ollaan yhtä suurta eu perhettä niin mikä käy yhdessä eu maassa pitäs lie samojen sääntöjen vallitessa käydä toisessakin, vuan ei tiällä härmälandiassa.. noo sitä odotellessa jotta alkaa kirovetsikin kelpamaan suomen rekisteriin.
nyt ei kuulema eestiläisessä tehnikal pasportissa ollut tarpeeksi tietoja josta syystä katsastus aloitettava ennen verotus päätöstä, no ei siinä suomalaisessa otteessa ollut yhtään sen kummempaa.

joskus vain kypsyttään kun eletään tietokone aikaa ja lapun määrä senkun kasvaa, mikään virasto ei halua ottaa minkäänlaista kantaa ja todistuksia pyydellään vaikkei tarvittaisikaan ja sitten niitä on vielä nihkeä saada.. maatalous yrittäjänä tullut nämä tutuksi

keljon k-1 katsastukseta ei näin amerikan autojen kanssa puuhaneena ole paljoa hyvää sanottavaa, nykysin siinä oleva konttori ok.
mutta ns. erikoisemmat tapaukset(joiden pitäisi olla normaali juttuja) yleensä käyttänyt meidän katsastuksessa.. kelpasi belaruksestakin 10 vuoden omistus todistus kun muilla oltiin hiukan nihkeitä.

Re: 2106 80 luvun lopulta

Lähetetty: 29.11.2014 13:02
Kirjoittaja Team perseauki racing
no niin nyt on suomi kilvet ja leimaa vuosi.. rapainen kuvassa, mutta olkoot, käyttöön nämä on...
en oikein ymmärtän jotta rekistöröinti maahantuotin katsastus 167e ja silti piti kilvistä ja rekisteröinistä vielä 22e maksaa
varsinkin kun autossa oli rekisteröinti voimassa, mutta ei kuulema virolaisella rekisteröinillä mitään virkaa. hinnastossa seuraavasti

"maahantuonti, määräaikaiskatsastus voimassa 137,00"
"maahantuonti, sis päästömittaukset 167,00"

päästömittaus lappukin oli omasta takaa, eivät tarkistaneet edes konttorilla tulosta mutta hinta kuulema sama oli lappu tai ei..

https://picasaweb.google.com/1100708811 ... 5157297170



ja se se pitkään tiedetty tottuushan on jotta mirrit aina viihtyn ladas..

https://picasaweb.google.com/1100708811 ... 8728466962


niin ja on tuossa yks hakureissun kuvatuskin..
https://picasaweb.google.com/1100708811 ... 8962182402

Re: 2106 80 luvun lopulta

Lähetetty: 29.11.2014 23:16
Kirjoittaja THI-900
Ihan seinähullua touhua on että mak käy Suomessa vain jos se on tehty alle 4kk sitten. Mulle sanottiin näin viimeisen maahantuonnin kanssa. Noissa maahantuontikatsastusten hinnoissa on muuten huimia eroja eri konttorien välillä.

Re: 2106 80 luvun lopulta

Lähetetty: 30.11.2014 11:50
Kirjoittaja Team perseauki racing
juu huomasin udelessa, mutta vuodet opettanut että se halvin katsastus ei olekkaan aina se halvin..

Re: 2106 80 luvun lopulta

Lähetetty: 30.1.2015 22:08
Kirjoittaja lada 1200s
Lisätarkennuksena asiaan.

Lisäpöytäkirja EURO M1N1:
Kaasujen aiheuttaman ilman pilaantumisen estämiseksi
toteutettavat toimenpiteet. Dokumentti 1.1.1992 alkaen.

Lisäpöytäkirja MUU M1N1:
Kaasujen aiheuttaman ilman pilaantumisen estämiseksi
toteutettavat toimenpiteet. Dokumentti 1.7.1987 alkaen.

Ladasi on mielletty euro- alueen tuotteeksi.
Tuolla toisella tyypillä varmaankaan ei.

Re: 2106 80 luvun lopulta

Lähetetty: 1.2.2015 21:50
Kirjoittaja Team perseauki racing
no tottakai on euro alueen auto ku sitähän on tässä toitotettu miten ollaan yhtä suurta eu perhettä 8)