VAZ-21051 - 1989 - 1200S "tekniikanopettelu"

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Maaster-

VAZ-21051 - 1989 - 1200S "tekniikanopettelu"

Viesti Kirjoittaja Maaster- »

Vapun jälkeen ostin ensimmäisen Ladani kakkosautoksi. Ykkösautona palvelee edelleen Camry. Suurin syy auton ostoon oli sen lisäksi että Ladaa on tehnyt mieli niin se että kiinnostaisi oppia tekemäänkin autoille jotain (tojotoille ei juuri mitään ole onneksi tarvinnut tehdä) ja Ladan yksinkertaisen oloinen tekniikka ja melko edullinen ostohinta ajoivat valitsemaan Ladan.

Olen siis hyvin vihreä tekniikan kanssa, mutta tekemällä olisi tarkoitus oppia. Hitsausta en tosin ajatellut opetella, kun laitteetkin puuttuvat.


Puskurit puuttuivat ostettaessa joten ne pelastin kaverin kuusen alle jääneestä Ladasta, sekä roiskeläpät olen lisännyt. Lisäksi stereot asentelin, ja sytkäpuoli meni kokonaan uusiksi. Lisäksi syylärin jouduin vaihtamaan kun vanha vuosi aika reippaasti, ja jotain pientä on lisäksi tullut tehtyä kuten moottoriöljyjen vaihto ja bensansuodattimen asennus.

Etulokari on mällätty joskus ja pakkeloitu kasaan. Tarkoitus olisi tuo lokari ostaa uusi ja maalauttaa/maalata itse. Harmikseni löysin helmasta reiän jota en ostaessani huomannut. Varailin ajan korjaamolle että saavat käydä auton muutenkin hitsaustarpeiden osalta läpi ja antaa korjausarvion. Kaveri kyllä lupaili alkavalla viikolla hitsata tuon reiän ja käydä muutenkin läpi. Mikäli näin tekee niin perun sitten tuon ajan.

Ei tässä nyt mitään ihmeellistä ole, mutta ajattelin nyt kuitenkin turinoida tästä. Tässä parit tänään otetut kuvat:

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
pressa
Viestit: 10493
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: VAZ-21051 - 1989 - 1200S "tekniikanopettelu"

Viesti Kirjoittaja pressa »

Maaster- kirjoitti:Tarkoitus olisi tuo lokari ostaa uusi ja maalauttaa/maalata itse
Miksi? Ja lokasuoja ei irtoa muutamalla ruuvilla kuten tojossa.
Maaster-

Re: VAZ-21051 - 1989 - 1200S "tekniikanopettelu"

Viesti Kirjoittaja Maaster- »

Siistimmän siitä saisi. Tokihan tuon vanhan voisi maalata paikallaankin taikka antaa olla noineen. Ja ei irtoa juu, mutta sen verran noita metallimiehiä kaveripiirissä että saavat kyllä irroitettua vanhan uuden paikalleen. Mutta eipä tuo muutenkaan timantti ole joten saattaa vanhakin jäädä.

Onkohan kenelläkään muuten omakohtaista kokemusta mikä RAL-väri olisi lähimpänä Ladan 127-väriä?
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: VAZ-21051 - 1989 - 1200S "tekniikanopettelu"

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Multa löytyy maaleja ihan ladan omilla sävyillä eivätkä ole edes kalliita, ja uusi lokasuojakin löytyy.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Maaster-

Re: VAZ-21051 - 1989 - 1200S "tekniikanopettelu"

Viesti Kirjoittaja Maaster- »

toktornivako kirjoitti:Multa löytyy maaleja ihan ladan omilla sävyillä eivätkä ole edes kalliita, ja uusi lokasuojakin löytyy.
Onko nuo pensseli-,kilikoli- vai ruiskumaaleja? Missähän hinnoissa nuo maalit olisi?
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 2024
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: VAZ-21051 - 1989 - 1200S "tekniikanopettelu"

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Ainakin samansävyisen muun korin kanssa saa, kun ajaa lähimpään automaaliliikkeeseen. Tuo punainen haalistuu niin herkästi. Siellä myös saa valita ottaako ruiskulle, paukkupulloon vai pensselille.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Vastaa Viestiin