Kalinan jarru laahasi

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Puakki2

Kalinan jarru laahasi

Viesti Kirjoittaja Puakki2 »

Sain torstaina iltapäivällä korjausajan Deltalta, ja kun etujarru avattiin "rauta oli rautaa vasten",
oli rikkoontunut vielä aluslevy, jota ei tietysti ollut paikalla, joten jouduin bussikyydillä palaamaan
kotiin, kokemus sekin. Muistin "huilauspaikat", kadunvierelle betonista valetut tukimuurit
joilla saatoin istua hetken. Jalkani pääsivät rappeutumaan kolmevuotta sitten, olen saanut niitä
kunnostettua, kotiin paluu lienee tullut halvemmaksi bussilla? Maksoin eläkeläisen alennuskortilla ja
Torilla vaihdoin oman lähiömme bussiin? Tänään puolenpäivän jälkeen sain Kalinan käyttööni, lienee
ollut ensimmäinen tuos jarrun korjaus v,2007 jälkeen, jolloin aloitin ajeluni Kalinalla?
pressa

Re: Kalinan jarru laahasi

Viesti Kirjoittaja pressa »

Puakki2 kirjoitti:ensimmäinen tuos jarrun korjaus v,2007 jälkeen
Yleensähän jarrupalojen kunto tarkistetaan renkaan vaihdon yhteydessä (tai ainakin minä tarkistan).
toktornivako

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Itse otan nosturille lisäksi aina ennen pitempää (+200km) matkaa ja vilkaisen että kaikki on kunnossa.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

AI
Lada kerhon jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Tehtiinkö sille laahaamiselle jotain ettei taas kohta ole "rauta rautaa vasten"?
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
t tulppu

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Eikö ollut muuta paikkaa kuin Delta....
Puakki2

toktornivako kirjoitti:Itse otan nosturille lisäksi aina ennen pitempää (+200km) matkaa ja vilkaisen että kaikki on kunnossa.
Ei tullut tutkittua muuta kuin ennen matkalle 530km lähtöä, kävin kyselemässä tuosta virta-avaimen korjauksesta! Varaosa löysi Hesasta sellaisia, sovittiin aamuksi avaimen korjaus. oli saapunut yöllä ja avain saatiin kuntoon, nuorison mukaan saanti tuotti enemmän vaivaa, matka 530km meni rutiinilla. myös retki Rautavaaran Metsäkartanoon, ja takaisin (Suomessa on vielä metsiä! Ja mutkaisia teitä) Turkuun, matkaa tuli noin 1300km? Jaksoin itse ajaa Patalahden huoltoasemalle, menomatkalla, se on puolimatkan krouvi. Kotimatkalla kyseltiin mansikoita, olivat kalliita ja raakileita. Jaa tarkistin, pissapojan ja moottorin jäähdytysnesteen määrän, koska oli hihnanvaihdon mukana vesipumppu vaihdettu, oli vajunut, huoltomies käski "lisätä vettä, uusi neste on -50 C pakkasenkestävää"
Puakki2

t tulppu kirjoitti:Eikö ollut muuta paikkaa kuin Delta....
Olisi tuttu se Varaosaliike? Nuppulantiellä, Siellä Delta laitatti vetokoukun, kun sitä ei ollut luovutushetkellä, siellä kuulin, ettei Venäläinen vetokoukku täytä EU:n direktiivejä. Belgiasta? saivat sen oikean!
Vastaa Viestiin