
Itse autohan löyty sitten Kempeleestä tovin jos toisenki kuumeisen nettiauton selailuhetken jälkeen. Matkalla ensin käytiin kemissä piipahtamassa kattoon yhtä kadettia, joka oli tosi näppärässä kunnossa, ainoa vika siinä oli ettei pysynyt tyhjäkäynnillä.. Ei kuitenkaan tarttunu mukaan koska oli sen verran vähän laittoa (oli hitsattu ja maalattu yms. ainoa vika tosiaan tuo tyhjäkäynnin puute, myyjä kertoili että ehkä kaasarissa vettä ja johtuis siitä) Oli tarkotus myös Raahessa piipahtaa kattomassa erästä 190E tenavamersua joka oli turbotettu ja turbolle leimattu mutta toisin kävi eikä päästy sinne asti kun itätuuli vei mennessään ja nappiksella ajeltiin sitte kotia

tässä pari (kehnoa hämärää) fotoa nappiskasta ostokuosissa:
ostokuosi 1
ostokuosi 2
siitä se ajatus sitten lähti kjehkjeh..
Paluumatkalla auto hieman protestoi osotteen vaihdosta; kerran kun sammutti niin ei jaksanut pyörähtää käyntiin.. Vähän aikaa odoteltiin niin nappis oli taas menotuulella, vaan ei kauaa mennyt kun pysähdyttiin kusitauolle ja sehän päätti sitte taas sammahtaa ykskaks tyhjäkäynniltä. Sama juttu taas, vähän aikaa odoteltiin niin taas matka jatkui, tällä kertaa ajettiin suorinta tietä hallille ja larborgiini pilttuuseen lähempään tutkailuun.
pilttuussa 1
pilttuussa 2
Lähempi tutkailu paljasti päävirtajohtojen olevan vähän niin ja näin kunnossa jotenka ne siis uusiksi. Akku oli siirretty takakonttiin, ilmeisesti turbotusaikeita silmällä pitäen, sainhan pieneen lisähintaan kuvien mukaisia turbohilppeitä siihen mukaan:
turpiini
cuuleri
Johdot tosiaan uusittiin. Myös laturin kunto tarkastettiin ja todettiin laturin olevan ihan hyvässä hapessa vielä. Laturi siis takasi pirttiin ja koekäynnistys, annettiin tovi käydä tyhjää ja todettiin että ainakin toistaiseksi pelaa

Alunperin oli tarkotus että ajelen autolla vähän aikaa ennen kuin alan sitä sen enempää atomeiksi laittamaan, vaan toisin kävi ja rassailuhimot veivät voiton, tässä tulos:
sisätilat purettuna...
...kuten näkyy...
ja pitihän se tuokin nykiä pois pirtistä ku nyt kerran vauhtiin päästiin

Sitten otettiin moottori työn alle kun se nyt oli vähän "huoltoystävällisemmässä" tilassa jos nyt niin voi sanoa. Kansi pois hilppeineen päivineen ja se oli tämän näkönen likempää katottuna:
http://aijaa.com/3LuzAN
http://aijaa.com/tFR07Q
Jotenka huoltoa vailla oli. Ja tältähän lohko ja männät näytti sitten ensitarkastelulta että ei ollu senkään puolesta huono ratkasu tuo paketin aukasu

Pienen pintapuolisen putsaussession jälkeen oli jo hieman fiksumman näköstä noin niinku päällepäin ainaki

http://aijaa.com/vvCJ5Q
Aikaa vieri jokunen tovi (kuten otsikostakin voi päätellä niin ei ole kovin paljoa ressiä revitty tämän rojektin kanssa

-Kansi vietiin koululle ja siellä kiltit Cnc/tuotantotekniikan pojat joita leikkisästi sorvareiksikin kutsutaan ottivat kannesta n.1mm vähemmäksi ja samalla venttiilit ja seetit hiottiin ja ylipäänsä puhdistettiin kansi kauttaaltaan:
http://aijaa.com/bQJ3Uv
-Lohko puhdistettiin, soodapuhallettiin ja maalattiin:
http://aijaa.com/en3Eio
http://aijaa.com/mVJehW
http://aijaa.com/tshrqE
-Myöski muita osia pikkuhiljaa maalailtiin ajan saatossa:
http://aijaa.com/JEhe67
http://aijaa.com/vC6JdO
http://aijaa.com/DbZ05Q
http://aijaa.com/w2gvY8
http://aijaa.com/6e5Gi2
-Weber 32/36 dgv tuli hommattua free technicsiltä parin suuttimen kera.. Ladan mukana tuli kyllä Weber 32/36 dgav vaan kun sitten kävi ilmi että kyseisestä webrusta puuttui automaattiryyppy kokonaan ja kuitenkin tuo manuaaliryyppynen dgv on free technicsinkin mukaan pitkäikäisempi ja luotettavampi pitkällä aikavälillä. Myös 4-2-1 peltisatsi ja nivan nokka löysivät tiensä minun luo
webru
peltisatsi
nokka
Alakertaa käytettiin myös auki. männät oli aivan hyväkuntosen näköset mutta veivin laakerit päätin uusia. Alakerta nyt oli oikeastaan muilta osin aivan hyväkuntonen (ainakin omalla arviointikyvylläni tulkiten


Veivin laakereiden uusinnan jälkeen kokoamisvaiheessa sattui pikku hanskavirhe pirulainen ja kiertokangen pultti otti ja katkesi. Syyksi sitten huomasin oman huolimattomuuteni; olin kirinyt nuita pultteja liian kovaan momenttiin


Ja ylläripylläri, aikaa taas vierähti tovi ellei toinen ja kolmaski mokoma mutta niin vain tätä nykyä kone rupeaa olla aika hyvällä mallilla kasassa, nyt pari päivää sitten laitoin manselta läjän osia tulemaan (tulpat, tulpanjohdot, öljynputsarin, pari bensafiltteriä, kiilahihnan yms.) ja ne kun saapuu perille niin niillä sitten pitäis saada kone kasaan. Tällä haavaa kone näyttää tältä
Niin, entäs sitten kori ynnämuut "sivuseikat"...? no, kävi ilmi että kori oli jokseenkin hapan kuskin ja vänkärin etulattioiden kohdalta joten ne vaatisi aika reilua paikkausta. Hommasinkin jo valmiit lattiapalat sitä operaatiota varten mutta nyt sitten tullaankin tuohon aiemmin mainitsemaani toiseen nappisilmään; nimittäin sattumoisin tori.fi:stä kaveri vinkkasi mulle läheltä löytyneen nappisilmän ilmotuksen. Auto osoittautui hyväkoriseksi, ainoastaan yhden pienen paikan tarve vänkärin lattiassa, muuta en siitä löytänyt, pääsisi vähemmällä vaivalla kun ei tarvitsisi hitsata niin paljoa. Lisäksi kyseinen nappiska oli valmiiksi muutoskatsastettu 1600 "isolohkolle" ja hintakaan ei ollut päätä huimaava joten ostopäätös syntyi, ei muuta kun traileri paikalliselta huoltoasemalta vuokralle, se mersan perseeseen kiinni ja reissun päälle
Tästä yksilöstä pari kuvaa ostokunnossa jos nyt jotain kiinnostaa:
http://aijaa.com/BPe80P
http://aijaa.com/Lz1qOo
http://aijaa.com/2dLyUF
Maalipinta oli huolella ja rakkaudella kasvanut ihka aitoa, ehtaa sammalta

http://aijaa.com/61924N
http://aijaa.com/JXyTal
ja joku edellisistä omistajista ollut kaikesta päätellen ladakerhon kannattaja jossain määrin

http://aijaa.com/m8ygap
http://aijaa.com/4FYuC3
Auto oli kuitenkin seistä nököttänyt nelisen vuotta ulkoruokinnassa joten odotettavasti jotain oli pakko olla vähän juntturassa ja niin olikin, nimittäin jarrut; oli pieni työmaa saada mokoma trailerilta pois kun takajarrut aivan jumissa

http://aijaa.com/lqDuyS
http://aijaa.com/hBuoHg
Tämä jarruremontti on vieläkin meneillään, ja edistymisestä lisää aina kun joku homma edistyy

