Lueskellessani vanhoja TM;iä sattui silmääni juttu vuoden -92 Frankfurtin Automechanika näyttelystä,jossa esiteltiin jälkiasennettava turvatyyny.
"Challa Airbagin;n painesäiliö asennetaan kuljettajan sivulle kattoon, ja turvatyynyn kotelo aurinkolipan eteen. Mekaanisesti ohjautuva,törmäyksessä vapautuva pussi täyttyy esitteen mukaa 0,05 sekunnissa.Pussi on ihmisen ylävartalon muotoinen ja se valahtaa ylhäältä alas ohjauspyörän ja kuljettajan väliin.Osastolla näyttelyn törmäysvideon mukaan laite näytti toimivan."
TM 16/92.
Miten olisi tommonen vanhoihin ladoihin?
Tämä keksintö taisi jäädä suunnitelun asteelle.?
Jälkiasennettava turvatyyny
Re: Jälkiasennettava turvatyyny
Moi,
Veikkaan, ettei ainakaan Suomessa ollut kovin paljon markkinoita tuollaiselle. Tuskin oli maahantuojaakaan. Turvatyynyt taisivat olla Suomessa silloisen mielipiteen mukaan vähän sellaisia turhakkeita. Turvavyöhän oli jo olemassa.
Veikkaan, ettei ainakaan Suomessa ollut kovin paljon markkinoita tuollaiselle. Tuskin oli maahantuojaakaan. Turvatyynyt taisivat olla Suomessa silloisen mielipiteen mukaan vähän sellaisia turhakkeita. Turvavyöhän oli jo olemassa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Jälkiasennettava turvatyyny
Vapaaehtoisia testaajia haetaan edelleen.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Jälkiasennettava turvatyyny
Pitäis varmaan olla Pumpattava pamela.. että vois Auton Hanskalokerosta tai Aurinkolipasta esille tupsahtaa..