Prioran tuonti Saksasta, mielipidettä foorumilta kysellen
Prioran tuonti Saksasta, mielipidettä foorumilta kysellen
Moikka, selvitin mielenkiinnosta tarkemmin erään yksilön(farkku-Priora, vm. 10/2012, aj. 25 tkm, ilmastoinnilla) tuontia Germaaniasta. Lähtöhinta hiukka päälle 4000 e ja sitten päälle kaikennäköistä lisää, mm. tämä sarvikuono-Suomen Tullille mahdoton autovero arvioitavaksi kun kerran on kyseessä harvinainen malli(montakohan tuhatta Prioraa jo tehty...?)...niin lopputulema olis n. 8660 e, autoveroksi ajatellaan itse kristallipallosta katellen n. 2300 e.
Tuosta Keski-Euroopan versiostahan sitten puuttuu Suomessa enemmän tai vähemmän tarpeelliset talvivarusteet kuten tuplarengastus/vanteet, lohkis ja rahinkuumentimet...
Mitä mieltä olette, onko täysin mielipuolen hommaa?
Tuosta Keski-Euroopan versiostahan sitten puuttuu Suomessa enemmän tai vähemmän tarpeelliset talvivarusteet kuten tuplarengastus/vanteet, lohkis ja rahinkuumentimet...
Mitä mieltä olette, onko täysin mielipuolen hommaa?
Re: Prioran tuonti Saksasta, mielipidettä foorumilta kyselle
Moi,
Minun mielestä pikkuisen turhaa hommaa kun sitten aikanaan jälleenmyyntiarvo on olematon ja vaikea päästä eroon. Jollain laadukkaalla länsimerkillä hinta-laatu suhde on parempi.Toisaalta sitten Ladaa on helpompi huoltaa itse.
Minun mielestä pikkuisen turhaa hommaa kun sitten aikanaan jälleenmyyntiarvo on olematon ja vaikea päästä eroon. Jollain laadukkaalla länsimerkillä hinta-laatu suhde on parempi.Toisaalta sitten Ladaa on helpompi huoltaa itse.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Näin ajatellen koskaan ei voi Ladaa ostaa.. Minä ainakin Ajattelen toisin. Hetkeekään en miettinyt mikä Nivan arvo esim 10 vuodenkuluttua. Seuraavakin Auto on vähän Kiikarissa Ja en mieti mitä sen arvo kulloinkin on..Vaan Nautin autosta ja Kun aika on valmis sitten vaihdan Kalliiseen tai halvempaan.
Lada Niva osto hinta 9500 eur ja nyt 5 vuotta myöhemmin hinta 6500- 7500 eur. niin ei minusta paha pudotus ole.
Lada 111 osto hinta Kalliinpi kuin Ukin samara 2001 ladan osto hinta 2003. volkkari +9500eur rahaa. Ostettu Lada liikkeestä ja siksi kallis.. nyt arvo ehkä 1200 maks. eli puottanut hintaa 12 vuoteen noin kympin. eli äkkiseltään alle 1000 eur vuosi.
Niin Paljonko auton hinnan pudottaminen Niin sanoituissa Länsi autoissa on...
Ennen markka aikaan keskimääräinen auton hinnanpudotus oli 7500 markkaa...
Lada pudottaa hintaa Prosentuaarisesti ja Muut rahallisesti..... Joka Ladalla haluaa ajaa niin se Ladan ostaa...
Lada Niva osto hinta 9500 eur ja nyt 5 vuotta myöhemmin hinta 6500- 7500 eur. niin ei minusta paha pudotus ole.
Lada 111 osto hinta Kalliinpi kuin Ukin samara 2001 ladan osto hinta 2003. volkkari +9500eur rahaa. Ostettu Lada liikkeestä ja siksi kallis.. nyt arvo ehkä 1200 maks. eli puottanut hintaa 12 vuoteen noin kympin. eli äkkiseltään alle 1000 eur vuosi.
Lada pudottaa hintaa Prosentuaarisesti ja Muut rahallisesti..... Joka Ladalla haluaa ajaa niin se Ladan ostaa...
Eihän tuo mielipuolen hommaa ole itse olen ajatellut joskus samaa hommaa mutta on jäänyt vielä ajatukseksi.
On ainakin harvinainen! ei ole joka pojalla
On ainakin harvinainen! ei ole joka pojalla

Tarkista ostaessasi että täyttää Suomessa voimassa olevan päästönormin, ettei ole mikään "ylivuotinen" poikkeusluvalla rekisteröity (koska toisen maan poikkeus ei siirry). Ja vaadi ostaessasi mukaan tyvi todistus jolla sitten saat sen rekisteriinkin täällä.upminur kirjoitti:Tuosta Keski-Euroopan versiostahan sitten puuttuu Suomessa enemmän tai vähemmän tarpeelliset talvivarusteet kuten tuplarengastus/vanteet, lohkis ja rahinkuumentimet... Mitä mieltä olette, onko täysin mielipuolen hommaa?
Lohkolämmitin ja toiset renkaat ei ole mikään ongelma, peruslohko on samarasta eli sama lohkolämmitin käy ja sen asentaa nopeasti itsekin. Toiset renkaatkaan ei ole ongelma kun etuvetoladan vanteita on pilvin pimein käytettynä tarjolla.
Tuonti on järkevää koska Suomessa ei tuollaisia ole myynnissä. Tuodaanhan niitä kaikkia muitakin harvinaisuuksia...
Viisaita sanoja. En minäkää ole tuota jälleenmyyntiarvoa koskaan ajatellut vaan olen ostanu sen minkä mieli tekee jos siihen vaan on ollut varaa.t tulppu kirjoitti:Näin ajatellen koskaan ei voi Ladaa ostaa.. Minä ainakin Ajattelen toisin. Hetkeekään en miettinyt mikä Nivan arvo esim 10 vuodenkuluttua. Seuraavakin Auto on vähän Kiikarissa Ja en mieti mitä sen arvo kulloinkin on..Vaan Nautin autosta ja Kun aika on valmis sitten vaihdan Kalliiseen tai halvempaan.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Miten niin?Jouska kirjoitti:Toisaalta sitten Ladaa on helpompi huoltaa itse.
Yhdellä pojalla, muttei yhdelläkään tytöllä.110 kuski kirjoitti:On ainakin harvinainen! ei ole joka pojalla

Moi,
No tuohon on helppo vastata. Tekniikka ennestään tuttua, kuten jarrut ja moottori. Vara-osat lienevät halpoja. Eli huoltamalla itse säästää selvää rahaa. Lisäksi huolto-, ja korjausohjeita on netti pullollaan Vaz merkkisiin autoihin, esimerkiksi Youtubessa. Moneen uudempaan länsiautoon ei varmaan löydy yhtä kattavaa informaatiota korjauksiin tai huoltoon.
No tuohon on helppo vastata. Tekniikka ennestään tuttua, kuten jarrut ja moottori. Vara-osat lienevät halpoja. Eli huoltamalla itse säästää selvää rahaa. Lisäksi huolto-, ja korjausohjeita on netti pullollaan Vaz merkkisiin autoihin, esimerkiksi Youtubessa. Moneen uudempaan länsiautoon ei varmaan löydy yhtä kattavaa informaatiota korjauksiin tai huoltoon.
On. Eli jos siltä tuntuu niin antaa palaa vaan!upminur kirjoitti:Mitä mieltä olette, onko täysin mielipuolen hommaa?
Minulla on noi kaikki...upminur kirjoitti: Tuosta Keski-Euroopan versiostahan sitten puuttuu Suomessa enemmän tai vähemmän tarpeelliset talvivarusteet kuten tuplarengastus/vanteet, lohkis ja rahinkuumentimet...
Olen niin laiska (ja osaamaton), että työllistän korjaamoa...Jouska kirjoitti: No tuohon on helppo vastata. Tekniikka ennestään tuttua, kuten jarrut ja moottori. Vara-osat lienevät halpoja. Eli huoltamalla itse säästää selvää rahaa. Lisäksi huolto-, ja korjausohjeita on netti pullollaan Vaz merkkisiin autoihin, esimerkiksi Youtubessa. Moneen uudempaan länsiautoon ei varmaan löydy yhtä kattavaa informaatiota korjauksiin tai huoltoon.

Moi,
Kannattaisikos odottaa vielä yksi vuosi, ja sitten ensi syksynä käyt hakemassa uuden Lada Vestan Saksasta, mikäli Ruotsissa vielä sitä ei todennäköisesti saa. Auto on varmaan kolme kertaa kalliimpi kuin katsomasi käytetty, uusi ja parempi jälleenmyyntiarvo. Pankista haet autolainaa jos käteistä ei ole. Varmaan varaosia saa paremmin Suomestakin, kun on kuitenkin Rellun osia paljon autossa.
Kannattaisikos odottaa vielä yksi vuosi, ja sitten ensi syksynä käyt hakemassa uuden Lada Vestan Saksasta, mikäli Ruotsissa vielä sitä ei todennäköisesti saa. Auto on varmaan kolme kertaa kalliimpi kuin katsomasi käytetty, uusi ja parempi jälleenmyyntiarvo. Pankista haet autolainaa jos käteistä ei ole. Varmaan varaosia saa paremmin Suomestakin, kun on kuitenkin Rellun osia paljon autossa.