päästö yms säännöt muuttuneet

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

päästö yms säännöt muuttuneet

Viesti Kirjoittaja START »

http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/aja ... uuttaminen
eli nyt niitä axtecceja ja 1700i ruuvaamaan
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: päästö yms säännöt muuttuneet

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Mitenkä ne "päästö" vaatimukset ovat muuttuneet?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: päästö yms säännöt muuttuneet

Viesti Kirjoittaja samarai »

Ko. muutosten selitys löytyy tästä kappaleesta (perustelumuistio)

Kuva
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: päästö yms säännöt muuttuneet

Viesti Kirjoittaja START »

eli ei tarvitse kalliita testejä, jos ns vähäpäästöstä muutetaan vaan riittää kun menee normi päästötestistä läpi. toki arvot pysyy samana mutta 90-luvun päästö arvot ei kuitenkaan tämän päivän tekniikalla ole mikään ongelma
nivamiehille rengaskokoon yläraja kasvaa tuumalla ja muutenkin jotain pientä viilausta, esim melu raja joka vaikuttaa moneen pakoputkivirittäjään
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: päästö yms säännöt muuttuneet

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

30.3.2015 oon tämän kertonut tällä foorumilla että päästöt tulevat tulee muuttumaan ja muutenki rakennesäännökset on nyt muuttumassa ja 1.10.2015 tulevat voimaan.
euro 3 asti on nyt virittäminen helpottunut päästöjen osalta
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: päästö yms säännöt muuttuneet

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

jaketech racinteam kirjoitti:30.3.2015 oon tämän kertonut tällä foorumilla että päästöt tulevat tulee muuttumaan ja muutenki rakennesäännökset on nyt muuttumassa ja 1.10.2015 tulevat voimaan.
euro 3 asti on nyt virittäminen helpottunut päästöjen osalta
Niin kuin tuosta Samaran linkistä voi lukea ei ne päästö mihinkään muutu! Vaan niiden saavuttaminen ja todistaminen ei ole enään niin rajoittettua Euro3 asti.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: päästö yms säännöt muuttuneet

Viesti Kirjoittaja START »

toktornivako kirjoitti:
jaketech racinteam kirjoitti:30.3.2015 oon tämän kertonut tällä foorumilla että päästöt tulevat tulee muuttumaan ja muutenki rakennesäännökset on nyt muuttumassa ja 1.10.2015 tulevat voimaan.
euro 3 asti on nyt virittäminen helpottunut päästöjen osalta
Niin kuin tuosta Samaran linkistä voi lukea ei ne päästö mihinkään muutu! Vaan niiden saavuttaminen ja todistaminen ei ole enään niin rajoittettua Euro3 asti.
kyllä. hyvä otsikointi on monesti vaikeaa. mutta pääasia että asiasta kiinnostuneet saavat uudet säännöt luettua
keväällähän tuosta oli jotain juttua liikkeellä, osa toteutu osa ei, sillon oli vaan mutupohjaista tietoa, tuosta linkistä lopputulos näkyy.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
tsikul

Re: päästö yms säännöt muuttuneet

Viesti Kirjoittaja tsikul »

Onnistuisikohan nytte mirafiorin koneen vaihto 96vm ladaan?
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: päästö yms säännöt muuttuneet

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

tsikul kirjoitti:Onnistuisikohan nytte mirafiorin koneen vaihto 96vm ladaan?
pitäs onnistuu jos se menee noiten prosenttisääntöjen sisään ja saat päästöt tarpeeksi alas.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
tsikul

Re: päästö yms säännöt muuttuneet

Viesti Kirjoittaja tsikul »

Eli 105hv maksimi? Entä kun tos miran konees olisi justiin 113hv, mutta penkissähän tosta ei varmasti tuota tule. Kysyin justiin spostilla samaa konttorilta ja tuli vain vastaus(edelliseen kysymykseen): Ei. :lol:
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: päästö yms säännöt muuttuneet

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

tällä uudella säännöksellä on nyt mahollisuus laskea moottorin tehoa ;)
teet jotain rakenne tai jms muutoksia ja penkkilapulla konttorille.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
tsikul

Re: päästö yms säännöt muuttuneet

Viesti Kirjoittaja tsikul »

Joo niin ilmeisesti. Kaasarilla saattais olla aika hankalaa saada päästöt pieneksi, että nelipisteruiskun joutuu laittaan?

Sain vihdoinki kunnon vastauksen konttorilta:

Kuva
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: päästö yms säännöt muuttuneet

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

mietityttää kilpurin muutoskatastus ku trafi on vissiin poistanut rajoituksen vain kilpailukäyttöön.
miten tuon nyt saa suomikilpisenä läpi ku muutettu aika paljon ja osia vaiheltu. katti poistettu ja tehot roimasti yli sallittujen, moottorin virityksestä johtuen ei päästökkään oo sallituissa enää ja jarrujärjestelmä muutettu.

akk koitti sopia trafin kans mutta trafilta oli vastaus että ajoneuvonkäyttöä ei tulla rajamaan.
taitaa tulla "punakilpinen" auto.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
jannuli12

Re: päästö yms säännöt muuttuneet

Viesti Kirjoittaja jannuli12 »

eli siis nyt voi lyyä vähäpäästöseen vaikka turbon vai ymmärsinkö nyt iha päi persettä? :shock:
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: päästö yms säännöt muuttuneet

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

jannuli12 kirjoitti:eli siis nyt voi lyyä vähäpäästöseen vaikka turbon vai ymmärsinkö nyt iha päi persettä? :shock:
juu jos autosi on euro2 asti. euro3 ei saa itte tehä turbomoottoria.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Vastaa Viestiin