Sivu 1/1

Museointi!

Lähetetty: 23.11.2015 21:24
Kirjoittaja Ladapoika
No en ole varma onko tälläistä aihetta joten teen sen.

Tänne siis voi laittaa museointiin liittyviä kysymyksiä.

Itse kysyisin meneekö läpi jos maalaisi moottorin punaisella tms ja niklaisi kannen ja muita pieniä osia?

Re: Museointi!

Lähetetty: 23.11.2015 21:27
Kirjoittaja pressa
Ei, museorekisteröitävän auton tulee olla sellainen kuin se tehtaan hihnalta lähtiessään oli. Joitain aikakauden lisävarusteita saa olla.

Re: Museointi!

Lähetetty: 23.11.2015 21:30
Kirjoittaja Ladapoika
no kai se on pakko sitte maalaa originaalilla. eihän se kovin hieno ole

Re: Museointi!

Lähetetty: 23.11.2015 21:55
Kirjoittaja toktornivako
Kyllä se siinä "museo autossa" on 100 kertaa hienompi kuin punainen! Auton on oltava siis LÄHES sellaisena kuin se valmistuslinjalta tullessaan on ollut. se  on säilytetty rakenteeltaan ja ulkoasultaan ja yksityiskohtia myöten alkuperäisenä, Ajoneuvon korin, moottoritilan ja tavaratilan on oltava puhtaat. Maalausten ja muiden pintakäsittelyjen on oltava alkuperäistä vastaavassa kunnossa. Korin ja tavaratilan sisustusmateriaalien on oltava puhtaat ja ehjät. Ruostevaurioita ei museoajoneuvossa saa olla, mutta vähäiset käytön jäljet hyväksytään!
Mutta jos tällaiset asiat oikeesti on mielessä niin kääntyisin kyllä asiasta oikeasti tietävien puoleen(en tarkoita itseäni)!

Re: Museointi!

Lähetetty: 23.11.2015 23:10
Kirjoittaja Ladapoika
No 88 tuo nappisilmä on että onhan siihen reilu parivuotta aikaa. Maalattu 2010 mutta pieniä ruosteita et jos ne maalaa pois ajallaan. Haittaakohan kun on valkoset vanteet (sopii hyvin valkosivujen kanssa... Kun sellasetkin tuli hommattua) Täytyy ostella kun valmistuu koulusta ja jos töihin pääsee joku projekti. Mistä sitte vois rakentaa näyttelypelin.

Re: Museointi!

Lähetetty: 25.11.2015 17:34
Kirjoittaja Toveri Sladimir
1988-mallisen saa museorekisteriin 2019, jos eivät ikärajaa nosta ennen sitä.

Re: Museointi!

Lähetetty: 25.11.2015 22:17
Kirjoittaja jta
Sopivasti on vielä aikaa entisöintiin. Jos eivät tosiaan sitä ikärajaa nosta.

Re: Museointi!

Lähetetty: 25.11.2015 22:51
Kirjoittaja toktornivako
jta kirjoitti:Sopivasti on vielä aikaa entisöintiin. Jos eivät tosiaan sitä ikärajaa nosta.
? No eikös silloi sitä aikaa vasta olekkin?

Re: Museointi!

Lähetetty: 26.11.2015 12:50
Kirjoittaja Pavlovits
Tuo museotarkastus on sitten paljon tarkempaa touhua kui äkkiä voisi kuvitella. Kannattaa tutustua hyvin vaatimuksiin, ettei tule pettymyksiä.

Re: Museointi!

Lähetetty: 26.11.2015 13:56
Kirjoittaja jta
toktornivako kirjoitti:
jta kirjoitti:Sopivasti on vielä aikaa entisöintiin. Jos eivät tosiaan sitä ikärajaa nosta.
? No eikös silloi sitä aikaa vasta olekkin?
Juu enemmänhän silloin aikaa olisi vaan jos siihen kohta se 10 vuotta olisi aikaa niin kerkiää jo ruostua uudelleen pihalle. :lol:

Re: Museointi!

Lähetetty: 26.11.2015 16:11
Kirjoittaja toktornivako
Pavlovits kirjoitti:Tuo museotarkastus on sitten paljon tarkempaa touhua kui äkkiä voisi kuvitella. Kannattaa tutustua hyvin vaatimuksiin, ettei tule pettymyksiä.
toktornivako kirjoitti:Mutta jos tällaiset asiat oikeesti on mielessä niin kääntyisin kyllä asiasta oikeasti tietävien puoleen(en tarkoita itseäni)!
Juu niinkuin jo totesin, yhteys paikkalliseen "museotarkastajaan" jo ennen projektin alkua! Eikä arvuutella muiden tietämättömien kanssa esim, vanteiden väristä.

Re: Museointi!

Lähetetty: 11.12.2015 0:34
Kirjoittaja raul
Aina mukava huomata että nuorisossa herää kiinnostus Ladojen rakentelua ja ehkä jopa museointia kohtaan.
Näyttelyautoja voi rakennella mistä lähtökohdasta tahansa. Laatu ratkaisee pitkälti, mutta myös omaperäisyydellä on voimansa.

Kuitenkin, jos lähtökohta museointia ajatellen on se, että lohko vois olla punainen, vanteet valkoiset ja vieläpä renkaat valkosivuilla, olet aivan metikössä ja ehdotan että odota muutama vuosi niin menee pahin innostus tuunausta kohtaan ohi. Ikävä kyllä tässä maassa ei voi yleisesti ennakoida millainen auto pääsee museorekisteriin, eri puolilla maata ja eri merkkien kohdalla vaihtelua on ollut käsittämättömän runsaasti. Itse toivon, että laatu nousee.

Jotkut omavaltaiset ratkaisut yksityiskohdissa voivat olla mielestäsi, tai muidenkin mielestä, hienoja sinänsä, mutta aivan kuten toktorinivako hyvin muotoili, alkuperäinen on aina kauniimpi. Kaikki muu vähentää arvoa ja laadun vaikutelmaa, niin työn jäljessä kuin asenteessakin. Tällä en nyt tarkoita näitä tiettyjä vapauksia joita on hyväksytty käyttää, kuten aikansa lisävarusteita ym ym...

Täältäkin saat varmasti apuja siinä vaiheessa kun vanteiden tai lohkon entisöinti oikeilla sävyillä tulee ajankohtaiseksi...