Venttiilinvälyksen vaikutus venttiilin aukiolo aikaan
Lähetetty: 21.12.2015 10:04
Elikkä, kyseessä 1700i koneen 21213-1003011 kansi ja sen pakoventtiilit.
Itse en ole perehtynyt ruiskutustekniikkaan juuri ollenkaan.
Tähän kyseiseen kanteen neuvotaan Autoprospektissa ja Lada-infossa säätämään pakoventtiilit 0.20mm välyksellä.
Mistä tämä erillinen välys johtuu verrattuna normaalin takavedon 0.15mm? Onko kannessa/venttiileissä jokin ero käytettäissä ruiskua
vai vaatiiko ruisku jotakin eroa sylinterin virtaukselta?
Miten tämä vaikuttaa venttiilin aukiolo aikaan ja pakokaasun virtaamiseen kaasutin käytössä?
Heittokellon ollessa hukassa yritin tuossa havainnollistaa tilannetta itselleni irtonaisella 2101 moottorilla ja sen vakio kannella,
tulos ei ole tarkka, mutta 0.15mm välyksellä saataisiin pako auki muutama aste aikaisemmin ja kiinni hiukan myöhemmin?
Mitenkä tämä sitten menee 21213-1003011 kannen kanssa jossa Nivan nokkatikku?
Oman järkeilyny mukaan pitempi aukiolo mahdollistaa paremman pakokaasun poistuman ja tämän myötä paremman täytön?
Kumpiko on suositeltavampi kaasutinkäytössä, jos ei muuta niin 0.20mm välys aiheuttaa kylmällä moottorilla aika tiukan diesel-äänimailman.
Itse en ole perehtynyt ruiskutustekniikkaan juuri ollenkaan.
Tähän kyseiseen kanteen neuvotaan Autoprospektissa ja Lada-infossa säätämään pakoventtiilit 0.20mm välyksellä.
Mistä tämä erillinen välys johtuu verrattuna normaalin takavedon 0.15mm? Onko kannessa/venttiileissä jokin ero käytettäissä ruiskua
vai vaatiiko ruisku jotakin eroa sylinterin virtaukselta?
Miten tämä vaikuttaa venttiilin aukiolo aikaan ja pakokaasun virtaamiseen kaasutin käytössä?
Heittokellon ollessa hukassa yritin tuossa havainnollistaa tilannetta itselleni irtonaisella 2101 moottorilla ja sen vakio kannella,
tulos ei ole tarkka, mutta 0.15mm välyksellä saataisiin pako auki muutama aste aikaisemmin ja kiinni hiukan myöhemmin?
Mitenkä tämä sitten menee 21213-1003011 kannen kanssa jossa Nivan nokkatikku?
Oman järkeilyny mukaan pitempi aukiolo mahdollistaa paremman pakokaasun poistuman ja tämän myötä paremman täytön?
Kumpiko on suositeltavampi kaasutinkäytössä, jos ei muuta niin 0.20mm välys aiheuttaa kylmällä moottorilla aika tiukan diesel-äänimailman.