takalasin ikkunan nostimen korjaus
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
takalasin ikkunan nostimen korjaus
Joo eli homman nimi ois semmonen et pitäis saada yhteen nappikseen korjattua molempiin takalaseihin ikkunan nostin joka on pettänyt liimauksestaan, minulla on pari ylimääräistä 2105/2107 etuoven lasia irtonaisena ja niissä näkyy olevan paljon parempi tuo lasinnostaja kuin nappiksen takaikkunoissa, millähän ihmeellä ne lasinnostajat saisi noista kanttiksen etulaseista irti ehjänä? Niitä ajattelin käyttää hyväksi ja koittaa liimata takalasiin sen alkuperäisen peltilipareen tilalle, vai onko jotakin muuta hyvää patenttia miten saada nuo takaikkunat toimimaan helposti? Tavalla ja patentilla ei ole niin väliä, kyseessä ei ole mikään museoauto 

Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viesti:
Re: takalasin ikkunan nostimen korjaus
Hitsaa siihen peltilipareeseen sellainen kymmenen senttiä pitkä pellistä taivutettu kouru johon lasi kiinni jollain silikonimömmöllä jolla tuulilaseja liimataan. Itse olen joskus tällaisen patentin tehnyt ja tuulilasiliikkeessä käynyt liimauttamassa.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
No kanttilampun lasinnostimessahan se kouru on valmiina niin ei tartte ite värkätä, minä just sellaisilla aikoinaan korjasin nappiksen takalasinnostimet. Se lähtee kyllä ihan naputtelemalla irti, siellä on välissä vain joku kuminen lista.
Takaikkunan reunaan liimasin sen kuumaliimalla, puristin sitä vain hieman lyttyyn että oli tiukka siihen lasiin. Pysyi se siinä kun ei väkisin veivannut jäistä lasia.

Takaikkunan reunaan liimasin sen kuumaliimalla, puristin sitä vain hieman lyttyyn että oli tiukka siihen lasiin. Pysyi se siinä kun ei väkisin veivannut jäistä lasia.

Minä tein näin. Harvoin tuli takalasia tuon jälkeen auottua niin varmuutta kestävyydestä ei oikein ole.

Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
Ihan hyviä patentteja näkyy molemmat olevan, tuota etulasinnostin hommaa olen harkinnut jo jonkun aikaa että sillä olisi aika kätevä toteuttaa tuo takalasien korjaaminen, pitäisi vaan saada irroitettua sellainen siististi...
Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
Miksihän tuota ei ole itse älynnyt tehdä tuollaista levempää kourua sinne lasin alle. Korjannut aina tuollain vastaavalla tavalla millä Flaiman. Vaan onhan tuokin kyllä kestänyt kun ei ole väkisellä runnonut.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Minä tein tohon Flaimanin systeemiin vielä semmoisen lisäyksen, että pistin halkaistun kumiletkun siihen metallilätkien ja ikkunan väliin. Siten sen saa kireälle ja on kestänyt hyvin aukomisia.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!