Tulppienjohdot - Samara - 2108

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
Nova-Ladisti
Viestit: 123
Liittynyt: 13.12.2015 20:50

Tulppienjohdot - Samara - 2108

Viesti Kirjoittaja Nova-Ladisti »

Heips taas!

Kyseessä siis ruiskumallin Samara, jossa ns. suorasytytys.

Kuinka usein sytytystulppien johdot pitäisi vaihtaa?

Ja minkämalliset johdot ovat parhaat?

Mansemotorsista saa ainakin jotain Tsekkiläisiä valmisteita, ja tarjolla oli aikas montaa mallia.

Onko nykyään saatavilla enää muita kuin noita hiilijohtoja?

Itse tykkäisin jos olisivat kuparista johdot.

En tiedä olisiko noita mahdollista värkkäillä itse. Siis että millaiset päät ovatkaan siellä sytytysyksikön päässä?

Joskus on itellä tunne että moottori vetäisi jotenkin epäkeskosti tms.
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Tulppienjohdot - Samara - 2108

Viesti Kirjoittaja mush »

Kyllä ne hyvin kestää jos ovat fyysisesti ehjät. 200tkm ajetussa Samarassa aikanaan oli alkuperäiset ja ihan toimivat kun ne "vanhuuttaan" pois vaihdoin.

Mansesta tuli juuri Kalinaan ne tsekkiläiset Teslan johdot (eli ne "Samaran johdot") ja noin päällisin puolin laatuvaikutelma oli oikein hyvä. Itse johtimet "Made in USA", johdot sopivat paikoilleen napakasti, eikä muutakaan sanomista. Ainoa vain että olivat pitemmät mitä alkuperäiset.

Eikö näistä kuparijohdoista ole jo aika ajanut vähän ohi?

Tuollaiset liittimet puolan päässä:
Kuva
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Vastaa Viestiin