Kaasuläpän lämmitys - Samara - 2108
Lähetetty: 18.6.2016 23:42
Eli tässä viestiketjussa käsitellään näitä uudempia polttoaineen ruiskutusjäjestelmällä olevia Samaroita, joissa siis myös on kaasuläpän tms. kaasuläppäkotelon lämmitys jäähdytysnesteen avulla.
Tässäpä voisi todeta lämmitetyn kaasuläppäkotelon olevan sekä hyvä että huono ratkaisu. Hyvä ratkaisu se on suurissa ilmankosteuksissa ja lämpötilan ollessa lähelle nollaa sekä myös kovissa arktisissa pakkasissa.
Mutta huono ratkaisu se on ainakin kuumalla ilmalla tavoitellessa maksimitehoja, sillä kuuma ilma on tilavuudeltaa aina harvempaa.
Joku tällä kerhofoorumilla kertoi ohittaneensa läppäkotelon lämmityksen jollain putken taikka letkun
pätkällä. On kyllä ihan ok ratkaisu, ainakin tilapäisesti.
Mutta onko letkut aina ohitettava vai voisiko ne vaan tukkia? Siis että onko jatkuva nestekierto niiden kautta tärkeää?
Itse ajattelisin että paras tapa olisi liittää tähän piirii hana tms. venttiili, josta jäähdytysnesteen kulkua pystyisi manuaalisesti säätämään.
Ajattelin jotain vesiputkitarvikkeita tähän.
Alunperin tässä kaasuläppäkotelon lämmityksessä ei taida mitään termostaattia olla.
Muuten monet ruisku autot, ainakin minun tietämäni, vetävät ilmaa moottoriin ihan enempiä lämmittelemättä. Mutta olisiko Samarassa haluttu varmistaa toimivuutta arktisissa olosuhteissa.
Tässäpä voisi todeta lämmitetyn kaasuläppäkotelon olevan sekä hyvä että huono ratkaisu. Hyvä ratkaisu se on suurissa ilmankosteuksissa ja lämpötilan ollessa lähelle nollaa sekä myös kovissa arktisissa pakkasissa.
Mutta huono ratkaisu se on ainakin kuumalla ilmalla tavoitellessa maksimitehoja, sillä kuuma ilma on tilavuudeltaa aina harvempaa.
Joku tällä kerhofoorumilla kertoi ohittaneensa läppäkotelon lämmityksen jollain putken taikka letkun
pätkällä. On kyllä ihan ok ratkaisu, ainakin tilapäisesti.
Mutta onko letkut aina ohitettava vai voisiko ne vaan tukkia? Siis että onko jatkuva nestekierto niiden kautta tärkeää?
Itse ajattelisin että paras tapa olisi liittää tähän piirii hana tms. venttiili, josta jäähdytysnesteen kulkua pystyisi manuaalisesti säätämään.
Ajattelin jotain vesiputkitarvikkeita tähän.
Alunperin tässä kaasuläppäkotelon lämmityksessä ei taida mitään termostaattia olla.
Muuten monet ruisku autot, ainakin minun tietämäni, vetävät ilmaa moottoriin ihan enempiä lämmittelemättä. Mutta olisiko Samarassa haluttu varmistaa toimivuutta arktisissa olosuhteissa.