Lada 112 vm. 2006 kysymyksiä

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
ambalaida

Lada 112 vm. 2006 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja ambalaida »

Hei!

Kyseessä on siis otsikon mukainen Lada ja olisi pari kysymystä siitä.

1. Minulla ei ole kuin yksi musta ajonestopampula. Punaista ei ole ollenkaan. Mansemotor näköjään myy ajoneston kuittausavainsarjaa, jossa näyttäisi olevan yksi punainen ja kaksi mustaa pampulaa. Pystyykö ne ohjelmoimaan tuohon autoon, siis ilman omaa ja alkuperäistä punaista pampulaa? Olisi kiva jostain saada varapampula, jos tuo oma ja ainoa originaali vaikkapa häviää, niin sitten ollaankin ihmeissään Ladan kanssa.

2. Kaikenlaisia tee-se-itse -ohjeita olen netissä nähnyt, että miten tuon ajonestolaitteen voi ottaa pois käytöstä, mutta onko kukaan kokeillut niitä ja toimiiko niistä mikään oikeasti? Poistaa sitä ei kokonaan kait voi juuri mitenkään? Kun en sinänsä toimivaa systeemiä halua ehdoin tahdoin hajottaakaan mutta kun tosiaan ei ole sitä punaista pampulaa ja vain yksi mustakin, niin pikkaisen kyllä kiinnostaisi tuon ajoneston heivaaminen jorpakkoon. Jotkut myös sanovat, että kun teippaa sen pampulan kiinni siihen auton tunnistimeen, niin ajonestolaite on koko ajan pois päältä, kokemuksia kellään siitä?

3. Ajattelin vaihtaa öljyt sekä moottoriin että vaihteistoon, vaihteistoöljyjä kun ei ole varmaan ikinä vaihdettu. Onko tosiaan niin että kummassakaan öljypropussa (siis moottorissa eikä vaihteistossa) ei ole tiivistettä laisinkaan? Öljyt kun kävin ostamassa ja paikallisista varaosaliikkeistä suodattimen oston yhteydessä asiaa tiedustelemassa, niin ainakaan heidän koneiltaan ei mainintaa tiivisteestä löytynyt. Enkä löydä netistäkään mitään siihen viittaavaa. Ihan vaan varmuuden vuoksi kyselen, ennen kuin lähden proppuja avaamaan ja mahdollisia tiivisteitä tuhoamaan, lähimmälle varaosaliikkeelle kun on hieman matkaa ja ilman autoa on hankala töissä käydä. Ja jos siellä nyt sitten on jommassa kummassa tiiviste, niin millainenhan se on (siis onko sama kuin jossain muussa autossa mahdollisesti), että osaa käydä oikean ostamassa?

4. Vaihteistoöljyn vaihdosta vielä, niin ohjekirjahan sanoo että moottoriöljyä laitetaan. Ostin kuitenkin Motonetistä Motoxin 80W-90 GL4-vaihteistoöljyä ja eiköhän se ole ihan ok, mutta varmistetaan nyt vielä että ei käy vahinkoa. Eli käyhän se varmasti myös tuohon Ladan vaihteistoon, vaikka ohjekirja moottoriöljyä sinne laitettavaksi suositteleekin?
Kuningaspultti

Re: Lada 112 vm. 2006 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Kuningaspultti »

1 en osaa sanoa.

2. Pampula kiinni tunnistimessa toimii hyvin. Itsellä roikkuu mittarivaloruuvista kapula tunnistimelle.

3. Minä löin roput kiinni ilman mitään tiivisteitä, pitkä kierre eikä sieltä mitään ole tullut jälkeenpäin.

Laatikkoon lyönyt perus GL-5 mineraaliölyä, lodju pelittänyt ihan kivasti bilteman mömmöllä.

Tuo aski on samaran sukua, joten kyllähä se nyt gl-4 täyttää vaatimukset, kun laatikko on suunniteltu ties mille dinosauruspuurolle aikoinaan.
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

ambalaida kirjoitti: onko kukaan kokeillut niitä ja toimiiko niistä mikään oikeasti? Poistaa sitä ei kokonaan kait voi juuri mitenkään?
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/downl ... ?id=32&t=1
Tuossa lehdessä on ohjeet miten purkasin vuoden 2000 mallin satakympistä ajoneston pois. Auto toimii tänäkin päivänä ilman ajonestoa eikä sitä edes kukaan kaipaa...
ambalaida

pressa kirjoitti:
ambalaida kirjoitti: onko kukaan kokeillut niitä ja toimiiko niistä mikään oikeasti? Poistaa sitä ei kokonaan kait voi juuri mitenkään?
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/downl ... ?id=32&t=1
Tuossa lehdessä on ohjeet miten purkasin vuoden 2000 mallin satakympistä ajoneston pois. Auto toimii tänäkin päivänä ilman ajonestoa eikä sitä edes kukaan kaipaa...
Linkki ilmoittaa, että mulla ei ole oikeuksia liitetiedoston lataamiseen.
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Niin taitaa olla että kerhon jäsenet saavat nauttia kaikista kerhon tarjoamista eduista. No joka tapauksessa kerholehteen olen jutun tehnyt, toki tuolla UKK osiollakin on jotain.
ambalaida

pressa kirjoitti:Niin taitaa olla että kerhon jäsenet saavat nauttia kaikista kerhon tarjoamista eduista. No joka tapauksessa kerholehteen olen jutun tehnyt, toki tuolla UKK osiollakin on jotain.
Okei. Pitänee siis liittyä kerhoon.
ambalaida

pressa kirjoitti:Niin taitaa olla että kerhon jäsenet saavat nauttia kaikista kerhon tarjoamista eduista. No joka tapauksessa kerholehteen olen jutun tehnyt, toki tuolla UKK osiollakin on jotain.
No nyt olen Lada-kerhon jäsen, tunnistautunut ja kaikki. Ainut ongelma on, että tuolla Pravda-osiossa ei ole lehdestä 3/2013 mitään muuta kuin kansi. Ei siis voi lukea tai ladata juuri tuota lehteä, monia muita kyllä voi.

edit. Onhan se lehti näköjään tuolla shopissa. Tilaan sen siis sieltä, niin pääsee askartelemaan ajonestoboksin kanssa.
Vastaa Viestiin