4-pisteruiskun jakopään ajoitusongelma
Re: 4-pisteruiskun jakopään ajoitusongelma
Enempää kantaa ottamatta, etuvetoisen koneessa (sama ruisku), kampiakselin pyörän puuttuva hammas ei ole anturin kohdalla ykkösen ollessa YKK:ssa. Sitä ei voi käyttää referenssinä moottorin asentoon.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: 4-pisteruiskun jakopään ajoitusongelma
Ja ei ole minun Nivankaan kohdalla mäntää ykk:ssa, kun puuttuva hammas on anturilla.mush kirjoitti:Enempää kantaa ottamatta, etuvetoisen koneessa (sama ruisku), kampiakselin pyörän puuttuva hammas ei ole anturin kohdalla ykkösen ollessa YKK:ssa. Sitä ei voi käyttää referenssinä moottorin asentoon.
Mutta, jos silloin on nokkarattaan ajoitusmerkki kohdillaan, voi moottoria pyörittää.
Re: 4-pisteruiskun jakopään ajoitusongelma
pressa kirjoitti: ... Ota nyt vaikka meille kuvat noista autossa olevista ajoitusmerkeistä, muuten olemme vieläkin eri mieltä...
Eli meillä ei ole kammen merkkistä vieläkään tietoa?? Ota ja katso kammen merkki sieltä trikkeripyörän alta. Onko tietoa missä merkeissä moottori oli ennen kuin sitä purettiin?? On se varmasti joskus pyörinyt...pskt kirjoitti:Erimielisyyksiä välttääkseni
Ensiksi kuvia tilanteesta, kun nokkapyörän ajoitusmerkki osoittaa ylös:
- [kuva] nokkapyörän ajoitusmerkistä takaa.
Re: 4-pisteruiskun jakopään ajoitusongelma
En nyt hoksaa, mitä tarkoittaa kammen merkin katsominen trikkeripyörän alta. Paitsi jos tarkoitat, että ottaisin tuon pyörän irti katsoakseni esim. sellaista, että se kiilakin on mahdollisessa merkissä, kun ykkönen ykk:ssa, niin sehän on turhaa venkoilua tilanteessa, jossa on jo tunnettua, että ykkönen on ykk:ssa, kun pyörän kolo on siinä nenämäisessä merkissä, mistä sentään laitoin kuvan (ks. ykk-tilanteen kuvasatsi).pressa kirjoitti:Eli meillä ei ole kammen merkkistä vieläkään tietoa?? Ota ja katso kammen merkki sieltä trikkeripyörän alta.
Hyvin on pyörinyt siihen asti, kun kansipahvin vaihdettuani kiristin nokkapukin paikoilleen nokkarattaan merkin ollessa ylhäällä ja nelosen ykk:ssa. Enkä tosiaan hoksannut katsoa purkaessa asentoja, kun kuvittelin homman triviaaliksi. Itse asiassa kuitenkin kiersin jostain syystä sen nokkapyörän merkin ylös, ja sitten kun kansi oli nostettu pois niin ihmettelinkin, että missäs vaiheessa konetta on taas pyöritetty, kun ykkönen ei ollutkaan ykk:ssa.pressa kirjoitti:Onko tietoa missä merkeissä moottori oli ennen kuin sitä purettiin?? On se varmasti joskus pyörinyt...
Mutta hei: Sain juuri postista haettua eilen korjauskäsikirjan, josta löysin nyt [kuvan], jossa näkyy samanlainen ketjuviritys kuin se, joka tuolla pihalla odottelee jatkotoimenpiteitä.
Valitettavasti manuaalissa ei ole ohjetta VAZ-21214-20:n jakopään ajoituksen tekemiseen. Tämä antaa kuitenkin lisäuskoa, että olen löytänyt oikean jaon edellä kuvaamallani tavalla. Kuvassa nimittäin nuo nokkapyörän hahlot ovat kello 6:ssa ja 9:ssä ykk-tilanteessa (kampiakselin kiila ylös).
Re: 4-pisteruiskun jakopään ajoitusongelma
Eli näyttäisi että jako on näin?
Re: 4-pisteruiskun jakopään ajoitusongelma
Jep.pressa kirjoitti:Eli näyttäisi että jako on näin?
Re: 4-pisteruiskun jakopään ajoitusongelma
No niin. Mittasin puristukset: 1: 2 bar, 2 & 3: 10+ bar, 4: 0 bar. Eli remonttia tiedossa.
Arvatenkin nelosen pakoventtili paskana (vai voisiko olla jopa reikä männän laessa?) ja hieman häikkää ykkösessäkin.
Arvatenkin nelosen pakoventtili paskana (vai voisiko olla jopa reikä männän laessa?) ja hieman häikkää ykkösessäkin.
Re: 4-pisteruiskun jakopään ajoitusongelma
[Näin vähän] on nelosen pakoventtiili nyrjöllään, eikä muka pidä paineita.
Mäntä oli sentään ehjä.
No näin se Siberian Utility Vehicle opettaa.
Mäntä oli sentään ehjä.
No näin se Siberian Utility Vehicle opettaa.
Re: 4-pisteruiskun jakopään ajoitusongelma
Kansi oikaistu ja venttiilit taas priimakunnossa. Aloin tänään kasailemaan konetta, taivoitteena ajella Nivalla taas maanantaina. Tuossa illan hämärtyessä kiristin nokkapukin vaarnapulttien muttereita ja kappas: Se oikeasti viimeiseksi tarkoitettu ranneliike oli liikaa. Hauskan ding-äänen jälkeen osasin olla vain onnellinen siitä, että pultti katkesi mutterin vierestä, eikä alhaalta.
Voisi käydä huomenna (sunnuntai) katsomassa, että onko Motonetissa jotain samanmittaista M8 vaarnapulttia.
Sunnuntai-edition:
Ei ollut Oulun Motonetissa kuin ihan tynkiä 8 mm pinnapultteja. Laitoin kierretangosta pätkän katkenneen ruuvin tilalle.
Voisi käydä huomenna (sunnuntai) katsomassa, että onko Motonetissa jotain samanmittaista M8 vaarnapulttia.
Sunnuntai-edition:
Ei ollut Oulun Motonetissa kuin ihan tynkiä 8 mm pinnapultteja. Laitoin kierretangosta pätkän katkenneen ruuvin tilalle.
Re: 4-pisteruiskun jakopään ajoitusongelma
Niinhän se sananlaskukin menee että kun se napsaus kuuluu niin siitä vartti takaisinpäin. En tarkoita mitenkään kettuiluna mutta se momenttiavain on ihan kätsy noissa hommissa. Tullut tuo itellä opeteltua kantapään kautta aikanaan ennenkuin alkoi oppiin sen sopivan voimankäytön.
Joskus tuntuu että sopivia pinnapultteja ei kinä löydä mistään vaikka kävis pulttiliikkeistäkin kyselemässä.
Joskus tuntuu että sopivia pinnapultteja ei kinä löydä mistään vaikka kävis pulttiliikkeistäkin kyselemässä.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
Re: 4-pisteruiskun jakopään ajoitusongelma
Vaikia tuota ois kettuilina ottaakaan, ja tarttuipa varalta keskiasteen naksuavain mukaan Motonetista. Mulla kun vaan oli sellainen > 40 Nm -versio. Eivät olleet katkenneen kaverit kuin noin 23..25 Nm:ssä.jta kirjoitti:En tarkoita mitenkään kettuiluna mutta se momenttiavain on ihan kätsy noissa hommissa.
Nuo nokkapukin pultit näkyy muuten löytyvän Mansemotorsilta.jta kirjoitti:Joskus tuntuu että sopivia pinnapultteja ei kinä löydä mistään vaikka kävis pulttiliikkeistäkin kyselemässä.