Onko joku perehtynyt Samaran valoautomatiikkaan? Onko sulakerasan pohjassa sulake kuten Lada 110 mallissa? Vanhemmissa Samaroissa valoautomatiikka oli vakiona, mutta Uudenkaupungin versiossa tänä ylellisyys on poissa. Edelliseen omistamaani eurosamaraan laitoin ylimääräisen valoreleen ja laturilta herätevirta. SItten toinen rele katkaisemaan automaation, jos seisontavalot laitettiin sisältä valokytkimellä päälle. Tähän versioon joutui ostamaan pari diodia. Olisiko mitään helpompaa? Jos laittaa valokytkimen syötön virtalukon kautta, ei saa enää valoja päälle ilman virta-avainta.
Ilmeisesti 1995 ruiskusamarassa on kojelaudan alla joku rele hoitamassa asiaa, mutta voiko lisätä Eurosamaraan tämän toiminnoin?
Aikani pähkäiltyäni tätä valo-ongelmaa, ratkaisin asian laittamalla valokytkimen seisontavalojen(ei tule virtalukon kautta) johdon poikki, Se oli melkein musta yksivärinen johto. Siihen laitan tilalle kytkimen kautta virtalukon harmaan johdon, josta virta katkeaa avaimesta kääntämällä. Näin seisonta-valot ei jää vahingossa päälle.
Eurosamaran valoautomatiikka kuntoon
Re: Eurosamaran valoautomatiikka kuntoon
Hyvin toimii, ja eihän siihen mitään erillistä kytkintä tarvita, kun on jo valokytkin kojetaulussa. Kyllä olin tyhmä, kun edellisessä eurosamarassa asensin releitä ja diodeja. Nyt on enää katsastuksessa todettu valojen säätöletkut ostettava, niin Ladani on täysin kunnossa.Ooppelissa alkoi bensa haista ja kulutus nousi reiluun 10l/100 km, siksi ajan taas Ladalla. Uudet nastarenkaat tuli hommattua, kun entisissä ei ollut yhtään nastaa ja kumit olivat kovettuneet liukkkaiksi kuin vagisanilla olisi voideltu.eurosamu kirjoitti:Onko joku perehtynyt Samaran valoautomatiikkaan? Onko sulakerasan pohjassa sulake kuten Lada 110 mallissa? Vanhemmissa Samaroissa valoautomatiikka oli vakiona, mutta Uudenkaupungin versiossa tänä ylellisyys on poissa. Edelliseen omistamaani eurosamaraan laitoin ylimääräisen valoreleen ja laturilta herätevirta. SItten toinen rele katkaisemaan automaation, jos seisontavalot laitettiin sisältä valokytkimellä päälle. Tähän versioon joutui ostamaan pari diodia. Olisiko mitään helpompaa? Jos laittaa valokytkimen syötön virtalukon kautta, ei saa enää valoja päälle ilman virta-avainta.
Ilmeisesti 1995 ruiskusamarassa on kojelaudan alla joku rele hoitamassa asiaa, mutta voiko lisätä Eurosamaraan tämän toiminnoin?
Aikani pähkäiltyäni tätä valo-ongelmaa, ratkaisin asian laittamalla valokytkimen seisontavalojen(ei tule virtalukon kautta) johdon poikki, Se oli melkein musta yksivärinen johto. Siihen laitan tilalle kytkimen kautta virtalukon harmaan johdon, josta virta katkeaa avaimesta kääntämällä. Näin seisonta-valot ei jää vahingossa päälle.

-
- Viestit: 123
- Liittynyt: 13.12.2015 20:50
Re: Eurosamaran valoautomatiikka kuntoon
Miten lienee noiden alkuperäisten venäläisten Samaroiden valoautomatiikan kanssa?
Itse haluaisin sillaisen että ei tarvii mitään katkaisijoita rämplätä käynnistettäessä, vaan että valot tosiaan syttyisivät automaattisesti.
Itse haluaisin sillaisen että ei tarvii mitään katkaisijoita rämplätä käynnistettäessä, vaan että valot tosiaan syttyisivät automaattisesti.