^Tavallaan tuo kupari olis aika lähellä alkuperäistä. Mulla on Pudasjärvellä 1970-luvun Tekniikan maailma tai Tuulilasi jossa on kuva jostain autonäyttelystä kuparin värisestä nappiksesta. Siksi äänestinkin kuparia kun nappis kyseisen kuvan perusteella on tosi hyvän näkönen kyseisessä värissä.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Jaska HKI kirjoitti:Yksikään ei ole aluperäinen väri?
Joo, alkuperäinen väri on pölynä hallin lattialla Vitsi vitsi... Toi "oma auto" otsikko oli alkujaan "entisöinti".
Siitä on näköjään kulunu ajan mittaan noi heittomerkit.
MINI Cooper S Caprio -06
Lada 2101 -86 (Projekti)
Audi A4 -08
Micra 1.3 -00
FAT Rambler -15
Taito määrää sen, mitä kykenee tekemään. Motivaatio ratkaisee, mitä tekee.
Kaikenlaiset punaisen variaatiot aiheuttavat länkytystä aatteen väristä, vaikka myönnettäköön, että Nappikseen punainen värinä sopiikin. Toi esimerkki vaan on kuitenkin aika lähellä takavetoisen vakiosävyjä, joten menee vähän hukkaan.
Kupari on aika hyvä ja sopii sekin koriin, mutta saattaa jäädä sekin aavistuksen tavallisen näköiseksi.
Näinollen vastaukseni on ehdottomasti oranssi.
Toi sävy toimii loistavasti kromiosien kanssa ja erottuu edukseen vakiommista sävyistä, olematta kuitenkaan liian erikoinen.
arsenikki kirjoitti:Onko värillä väliä?
Tässä kolme "sinne päin" sävyä, joista pitäis valita.
A Oranssi
B Punainen
C Kupari
Kaikki sävyt maalataan tummalle pohjalle. Varjossa tummempi / Auringossa kirkkaampi.
Saa äänestää!
Minulla on Sadolinin alkuperäiset värinmäärittelylehdykät.Sadolin teki Ladatehtaalle Togliattiin yhteensä 118 väriä,joista 30 oli metallihohtoväriä.Yksi löytyy joka on lähinnä kuparia.Se on 2226 "ORPHEUS".Kun menet ostamaan maalia niin tämä pitäisi löytyä liikkeen tietokannasta.Mutta jos haluat hyvän niin pohjatöihin saat varata 100 tuntia ja maalaukseen tunti.Jos haluat oikoa niin hio vesihiomapaperilla pinta hiukan mataksi,paikkaa kolot pikakitillä,osta purkki Miranolia ja sävytä se.Pirturätillä pyyhi pölyt pois ja maalaa auto pensselillä.Pensseliin kannattaa sijoittaa.Luonnonkarvainen pensseli on hyvä.Koska pensselimaalauksessa myyt ( on ihan päin Vi##ua) ja maalipinnan paksuutta ei voi mitata kuin koskettavalla mittarilla anna auton olla kuivassa lämpimässä tilassa viikko,ettei käy kuin minulla 30 vuotta sitten että tuoreella maalipinnalla kun autoa lähti siirtämään niin ajoviima veti maalipinnan katosta ja konepellistä ryppyyn