Mun Nivassa (ja varmaan muissakin 4p-ruutissa) on bensanpainetukin ahtaammassa päädyssä ilmeinen ilmausventtiili. Samanlainen painettava nisptaakeli näyttää olevan kuin on renkaiden venttiileissä.
Pari kysymystä:
1) Kun tukki on käytetty bensattomana, niin millainen on ilmausproseduuri?
2) Auttaako ilmaus vain ensikäynnistystä, vai voiko systeemiin jäänyt ilma aiheuttaa esim. huonokäyntisyyttä pidempäänkin?
Nelipisteruiskun ilmaushommia
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: 30.7.2015 19:09
- Paikkakunta: Jossain kokkolan suunnalla
Re: Nelipisteruiskun ilmaushommia
Ei kait 4-pistettä tarvi ilmata, vaihdoin yevgeniin pa-suodattimen ja löin käyntiin?
Re: Nelipisteruiskun ilmaushommia
Niinpä itsekin arvelin, kun on bensavekotin ja sähköohjatut ruutat, mutta tuo venttiili pisti ajattelemaan, että onko se nippa ihan syystä ilmauskäyttöön laitettu ja auttaako asiassa jotenkin. Mutta ainahan tuota voi edes kokeilla ensin, että pistää virrat päälle ja pois jonku kerran ja alkaa sitten sahata käyntiin. Turhaa värkkäystähän ei kannata harrastaa.Kuningaspultti kirjoitti:Ei kait 4-pistettä tarvi ilmata, vaihdoin yevgeniin pa-suodattimen ja löin käyntiin?

Re: Nelipisteruiskun ilmaushommia
Jaa mutta googlaamalla tuolle venttiilille löytyi parikin käyttöä: Siihen voi laittaa painemittarin, jos tarvii paineita ihmetellä, Ja sitten siitä voi nätisti päästää paineet pois vaikkapa sen suodattimen vaihtoa varten.
Eli lopetan haihattelun täältä tällä erää tähän. Kiitokset vielä Kuningaspultille!
Eli lopetan haihattelun täältä tällä erää tähän. Kiitokset vielä Kuningaspultille!
Re: Nelipisteruiskun ilmaushommia
Tuota paineen mittausta vartenhan se venttiili siinä on.
Mutta bensakoneet kyllä ilmaa ite ittensä kun on sähköisesti aukeavat suuttimet. Ilmausjutut on enemmän diesel puolen juttuja missä perinteinen jakajapumppu ja paineella aukeavat suuttimet.
Mutta bensakoneet kyllä ilmaa ite ittensä kun on sähköisesti aukeavat suuttimet. Ilmausjutut on enemmän diesel puolen juttuja missä perinteinen jakajapumppu ja paineella aukeavat suuttimet.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Nelipisteruiskun ilmaushommia
Jep jep. Ja todettakoon varmemmaksi vakuudeksi, että Niva pörähti ongelmitta käyntiiin kuivalta tukilta (fuel rail), putkilta ja suuttimilta, kun annoin kaksi kertaa pumpun laittaa paineet ja kolmannella vasta pyöräytin starttia. Pakkasta kuus astetta ja saman verran taisi kone kierähtää, että käynnistyi.
Mutta vehkeessä on vikaa. Kun se lämpenee, niin alkaa tulla OBD-koodin mukaan ykköspyttyyn syttymiskatkoksia ja käynti onkin sen mukaista. Kirjoittelen asiasta piakkoin laajemman kuvauksen tänne. Joku kuitenkin heti hoksaa, missä vika luuraa.

Mutta vehkeessä on vikaa. Kun se lämpenee, niin alkaa tulla OBD-koodin mukaan ykköspyttyyn syttymiskatkoksia ja käynti onkin sen mukaista. Kirjoittelen asiasta piakkoin laajemman kuvauksen tänne. Joku kuitenkin heti hoksaa, missä vika luuraa.
-
- Viestit: 166
- Liittynyt: 30.7.2015 19:09
- Paikkakunta: Jossain kokkolan suunnalla
Re: Nelipisteruiskun ilmaushommia
Kun yevgenissä vaihtui filsu niin lähinnä suodattimen sisältö valui pihalle.