Sivu 1/1
Nelipisteruiskun ilmaushommia
Lähetetty: 4.11.2016 19:16
Kirjoittaja pskt
Mun Nivassa (ja varmaan muissakin 4p-ruutissa) on bensanpainetukin ahtaammassa päädyssä ilmeinen ilmausventtiili. Samanlainen painettava nisptaakeli näyttää olevan kuin on renkaiden venttiileissä.
Pari kysymystä:
1) Kun tukki on käytetty bensattomana, niin millainen on ilmausproseduuri?
2) Auttaako ilmaus vain ensikäynnistystä, vai voiko systeemiin jäänyt ilma aiheuttaa esim. huonokäyntisyyttä pidempäänkin?
Re: Nelipisteruiskun ilmaushommia
Lähetetty: 4.11.2016 19:25
Kirjoittaja Kuningaspultti
Ei kait 4-pistettä tarvi ilmata, vaihdoin yevgeniin pa-suodattimen ja löin käyntiin?
Re: Nelipisteruiskun ilmaushommia
Lähetetty: 4.11.2016 19:40
Kirjoittaja pskt
Kuningaspultti kirjoitti:Ei kait 4-pistettä tarvi ilmata, vaihdoin yevgeniin pa-suodattimen ja löin käyntiin?
Niinpä itsekin arvelin, kun on bensavekotin ja sähköohjatut ruutat, mutta tuo venttiili pisti ajattelemaan, että onko se nippa ihan syystä ilmauskäyttöön laitettu ja auttaako asiassa jotenkin. Mutta ainahan tuota voi edes kokeilla ensin, että pistää virrat päälle ja pois jonku kerran ja alkaa sitten sahata käyntiin. Turhaa värkkäystähän ei kannata harrastaa.

Re: Nelipisteruiskun ilmaushommia
Lähetetty: 4.11.2016 19:49
Kirjoittaja pskt
Jaa mutta googlaamalla tuolle venttiilille löytyi parikin käyttöä: Siihen voi laittaa painemittarin, jos tarvii paineita ihmetellä, Ja sitten siitä voi nätisti päästää paineet pois vaikkapa sen suodattimen vaihtoa varten.
Eli lopetan haihattelun täältä tällä erää tähän. Kiitokset vielä Kuningaspultille!
Re: Nelipisteruiskun ilmaushommia
Lähetetty: 5.11.2016 15:28
Kirjoittaja jta
Tuota paineen mittausta vartenhan se venttiili siinä on.
Mutta bensakoneet kyllä ilmaa ite ittensä kun on sähköisesti aukeavat suuttimet. Ilmausjutut on enemmän diesel puolen juttuja missä perinteinen jakajapumppu ja paineella aukeavat suuttimet.
Re: Nelipisteruiskun ilmaushommia
Lähetetty: 5.11.2016 18:15
Kirjoittaja pskt
Jep jep. Ja todettakoon varmemmaksi vakuudeksi, että Niva pörähti ongelmitta käyntiiin kuivalta tukilta (fuel rail), putkilta ja suuttimilta, kun annoin kaksi kertaa pumpun laittaa paineet ja kolmannella vasta pyöräytin starttia. Pakkasta kuus astetta ja saman verran taisi kone kierähtää, että käynnistyi.
Mutta vehkeessä on vikaa. Kun se lämpenee, niin alkaa tulla OBD-koodin mukaan ykköspyttyyn syttymiskatkoksia ja käynti onkin sen mukaista. Kirjoittelen asiasta piakkoin laajemman kuvauksen tänne. Joku kuitenkin heti hoksaa, missä vika luuraa.
Re: Nelipisteruiskun ilmaushommia
Lähetetty: 5.11.2016 22:46
Kirjoittaja Kuningaspultti
Kun yevgenissä vaihtui filsu niin lähinnä suodattimen sisältö valui pihalle.