Vilkkuongelma
Vilkkuongelma
Juuh elikkäs kyseessä 2107 1700i vm. 1996 vilkun sulakkeen polttaa heti kun kääntää virta-avaimesta virrat päälle. Suuntarele vaihettiin uuteen joten siellä ei ole vika. Suuntareleen kun ottaa irti niin silloin ei pala sulake. Mittaristo otettiin irti ja katsottiin takaa johtohelvetistä johdot niin siellä ei näyttäisi olevan mitään ongelmaa..Rattikin irroitettiin ja katsottiin virtalukonpohja ja viikset, kaikki oli kunnossa. Onko siis vain kyseessä johdoissa joku hiertymä tai vastaava vika? Taka- ja etuvilkuilta on liittimet irti ollut koko vian etsinnän ajan. Niin ja mittaristo menee nolliin (paitsi economy ja nopeus tottakai) ja akun merkkivalo palaa kun sulake pimenee, lienee siis vain saman sulakkeen takana nämä toiminnot(?)
Re: Vilkkuongelma
Onko rattiakselin ympäriltä suojamuovit purettu ja katsottu niiden alta? Siellä kulkevat nimittäin viiksien johdot ja on melkeinpä klassinen vika ollut se, että johdot ovat hankautuneet rattiakseliin niiden väärän sijoituksen vuoksi.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Vilkkuongelma
Eipä siinä rattiakselin ympärillä kauheesti suojamuoveja ollutkaan mitä repiä
Mutta kyllä katsottiin, revittiin koko viiksisarja johtoineen irti ja mittailtiin niin kaikki oli ookoo siellä...

Re: Vilkkuongelma
Onko autossa vetokoukun sähköpistoketta? Minulla nimittäin kombissa on kahdesti käynyt silleen, että se pistorasia on ollut oikosessa. Ensimmäisellä kerralla paloi takavalojen sulake ja toisella jarruvalojen. Kerran kun jarrupoljinta hipaisi, meni sulake heti. Vika ilmeni rasialle menevän johdon irrotuksella. Ton 10-sulakkeen takanahan on paljon muutakin. Sen takana on ainakin bensavalo, öljynpainevalo, käppärin valo, jarrunesteen hupenemisvalo, mittaristo ja latausvalo. Vilkun viiksi on ilmeisesti sulakkeen palaessa aina ollut 0-asennossa eli ei vilkuta?
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Vilkkuongelma
Ei oo ollenkaan vetokoukkua. Joo kasi sulakehha se on tuo vilkkujen sulake. Joo vilkun viiksen asennolla ei oo merkitystä ku virrat vaan kääntää päälle niin räpsäyttää sulakkeen pimeäksi. Onko vaan sitten käynyt huono tuuri ja jostain helvetin vaikeasta piilosta menny joku johto oikkariin..rupeeppa siitä ettimään sitä sitten tosta johtohelvetistä..Siksi täällä kyselenkin että voiko vika olla jossain muualla ettei tarviis rueta käymää kaikkia johtoja läpi autosta.
Re: Vilkkuongelma
Entäs jos irrottaa hätävilkun kytkimen? Mites sit sulake? Sekä 10 et 8 kuuluu mukaan vilkkuihin.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Vilkkuongelma
Ei olla sitä kokeiltu vielä. Muistaakseni se on kasisulake joka aina kärähtää, eli uskaltaa kokeilla vaikka kymppisellä jos se kestäis? 

Re: Vilkkuongelma
Minä puhun sulakkeiden numeroista, en niiden virrankestoista. Vilkkuihin liittyvät sulakkeet numero 8 ja 10. Ne ovat molemmat 8 A sulakkeita. Isommilla sulakkeilla ei korjata palamisvikoja, mikä on ryssäviritys eikä sellasia tarvi Ladassa sietää. Vika on haettava ja korjattava.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Vilkkuongelma
Joo selvä homma. En ole mikään expertti näissä sähköasioissa, pahoittelen!
Re: Vilkkuongelma
Kannattaa tarkastaa, ettei joku johto ole sulanut kiinni pakosarjaan tai alkukäyrään.
Omassa 07:ssa näin oli jolloin lataus, vilkut ja mittarit lakkasivat pelaamasta.
Muistaakseni oli laturin herätejohto kyseessä.
En kyllä osaa sanoa vaikuttaako vilkun rele siihen.
Omassa 07:ssa näin oli jolloin lataus, vilkut ja mittarit lakkasivat pelaamasta.
Muistaakseni oli laturin herätejohto kyseessä.
En kyllä osaa sanoa vaikuttaako vilkun rele siihen.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: Vilkkuongelma
Ja jos vikaa ei muualta löydy niin kannattaa kokeilla myöskin sulakerasia vaihtaa. Niissäkin kun on ollut mitä ihmeellisimpiä vikoja särkyneiden juotosten vuoksi.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05