Ladasta käyttöauto?
Ladasta käyttöauto?
Terve,
Ensimmäinen postaukseni foorumille, toivottavasti osui suurinpiirtein oikealle alueelle. Itse tulee tällä hetkellä ajeltua tuollaisella 80-luvun takaveto-japsilla. Kyseistä purnukkaa olisi tarkoitus hieman rakennella ja tilalle tarvittaisiin käyttöauto. Muualta jo vähän kyselin Ladoista, mutta aikeeni tyrmättiin täysin. Itsellä ei ole Ladoista mitään kokemusta, muita vanhoja autoja olen omistanut. Isällä on ollut pari kappaletta Ladoja ja hän kehui hyviksi autoiksi.
Jos Ladaan päädyn, mitä kannattaisi katsella ja mitä ottaa erityisesti huomioon? Pärjääkö näillä motarilla ongelmitta, pitääkö olla 5-vaihteinen? Muita huomioita ja mielipidettä asiaan?
Toki vaihtoehtona on aina joku uudempi, hajuton ja mauton etuvetoinen kasa muovia, mutta kysellään nyt ensin.
Ensimmäinen postaukseni foorumille, toivottavasti osui suurinpiirtein oikealle alueelle. Itse tulee tällä hetkellä ajeltua tuollaisella 80-luvun takaveto-japsilla. Kyseistä purnukkaa olisi tarkoitus hieman rakennella ja tilalle tarvittaisiin käyttöauto. Muualta jo vähän kyselin Ladoista, mutta aikeeni tyrmättiin täysin. Itsellä ei ole Ladoista mitään kokemusta, muita vanhoja autoja olen omistanut. Isällä on ollut pari kappaletta Ladoja ja hän kehui hyviksi autoiksi.
Jos Ladaan päädyn, mitä kannattaisi katsella ja mitä ottaa erityisesti huomioon? Pärjääkö näillä motarilla ongelmitta, pitääkö olla 5-vaihteinen? Muita huomioita ja mielipidettä asiaan?
Toki vaihtoehtona on aina joku uudempi, hajuton ja mauton etuvetoinen kasa muovia, mutta kysellään nyt ensin.
Re: Ladasta käyttöauto?
Takavetoon pätee melko tarkasti se että jos se on koriltaan hyvä, niin mitä vanhemman ostat, sitä parempi se on kasausjäljiltään ja laadultaan. Jos hakee käyttöpeliä, niin katiton on paras vaihtoehto, ei tartte kikkailla. 120 on takavedolle kova vauhti lähinnä metelin takia, muuten kunnossa ollessaan kestää sen hyvin ja myös saavuttaa sen ihan järjellisesti. 90 on näille semmoinen vauhti, mitä ne tykkää mennä. 80-luvun tojoon verrattuna nämä on työkoneita, kaikkeen tekemiseen tarvii enemmän voimaa, joskin palaute on looginen. Täältä foorumilta haulla etsimällä, löytyy helposti lisää tietoa.
Osta minulta tämä pois, sillä ei tarvitse kun ajaa: https://www.nettiauto.com/lada/1300/8929817
Osta minulta tämä pois, sillä ei tarvitse kun ajaa: https://www.nettiauto.com/lada/1300/8929817
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Ei se etuvetoinen Ladakaan ole muovia kuin puskureista, ja twincam moottorilla pärjäät vaikka autobahnalla. Jos automerkin ostamista pitää muilta kysellä, ei se silloin ole ehkä oikea vaihtoehto. Itselläni ollut takavetoisia ja nyt yli 13 vuotta etuvetoinen "muovikasa" käyttöautona.
- Lada-Jussi
etuveto-Lada on hyvä ja edullinen 80-luvun japanilaista vastaava käyttöauto, takavetoiset kuitenkin pohjautuu 60-luvun teknisiin ratkaisuihin, mutta monihan pitää 50-lukuisiakin hyvinä käyttöautoina, se on ihan mitä autolta vaatii, takavetoiset Ladat alkaa vaan olee jo sen verran hinnoissaan, että monta parempaa käyttistä saa halvemmalla mm. mersuja

Muutaman vuoden kanssa jo olen ajanut takavedolla, nyt siirsin sen kuitenkin telakalle ennen kuin lahoaa käsiin. Tällähetkellä itsellä ajossa 150euron samara ja samoin vaimolla kolmatta vuotta 150euron lada 112.
Päässä vikaa ehkä, mutta ei tulisi mieleenkään vaihtaa itselle toisenmerkkistä käyttöautoa, kun noita tuohon hintaan löytää.
Päässä vikaa ehkä, mutta ei tulisi mieleenkään vaihtaa itselle toisenmerkkistä käyttöautoa, kun noita tuohon hintaan löytää.
Lada 2107 1300S -91
Lada 112 1.5 16V -03
Lada 112 1.5 16V -03
- toktornivako
Hintako siinä käyttöautossa retkaisee? Kyllä itselle ei tulis mieleenkään hankkia Ladaa käyttöautoksi vaikka annettais se 150€+Lada, kun siinä 25000km vuodessa joutuu istuun niin jotain rajaa sentään!voimasika kirjoitti: Tällähetkellä itsellä ajossa 150euron samara ja samoin vaimolla kolmatta vuotta 150euron lada 112.
ei tulisi mieleenkään vaihtaa itselle toisenmerkkistä käyttöautoa, kun noita tuohon hintaan löytää.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Joo, kiitos hyvästä vastauksesta. Saisi soveltua motarille suht hyvin kyllä. 4-vaihteisella rollallakin aika kidutusta tuo moottoritiellä painaminen ja ehkä osasyy siihen, että tahdon autoa parannella.THI-900 kirjoitti: 120 on takavedolle kova vauhti lähinnä metelin takia, muuten kunnossa ollessaan kestää sen hyvin ja myös saavuttaa sen ihan järjellisesti. 90 on näille semmoinen vauhti, mitä ne tykkää mennä.
Lähinnä tarkoitin jotain uudempaa ja eri merkkistä tuolla kasalla muovia. Pyydän anteeksi kyselyitäni, vastaaminen ei liene pakollista. Voi olla, että pysyttelen muissa merkeissä.pressa kirjoitti:Ei se etuvetoinen Ladakaan ole muovia kuin puskureista, ja twincam moottorilla pärjäät vaikka autobahnalla. Jos automerkin ostamista pitää muilta kysellä, ei se silloin ole ehkä oikea vaihtoehto. Itselläni ollut takavetoisia ja nyt yli 13 vuotta etuvetoinen "muovikasa" käyttöautona.
Juu, Mersuja on tullut omistettua ja pari löytyy vieläkin. Tietenkään en Ladaa ostaessa odottaisi Mersua saavani. Ladat muuten vain kiehtoo.Lada-Jussi kirjoitti:monta parempaa käyttistä saa halvemmalla mm. mersuja
En varmaan ihan täysin pois sulje Ladojakaan, mutta voi olla, että joku muu tulee laitettua. Siisti foorumi kuitenkin ja tulee varmaan jatkossakin käytyä.
Kyllä se näin persaukiselle hinta ratkaisee, ja toki itse ajan vain noin 10-15tkm vuosi. Mutta köyhän on turha valittaa, minä olen samaralla pärjänny hyvin ja pärjään varmasti pitkänaikaa.toktornivako kirjoitti:Hintako siinä käyttöautossa retkaisee?voimasika kirjoitti:
Lada 2107 1300S -91
Lada 112 1.5 16V -03
Lada 112 1.5 16V -03
-
Aloittajan ei kannata kommenteista mieltänsä pahoittaa (jos jotain sellasta rivien välistä tulkitsin),
täällä nyt vaan kommentointi on välillä melko suoraviivaista.
Ehkä mielenkiinnon kohdetta voisi testata, esim. joku kerholainen alueellasi
antaisi koeajaa? Samalla voisi saada parempaa infoakin, verrattuna myyjän myyntipuheisiin.
täällä nyt vaan kommentointi on välillä melko suoraviivaista.

Ehkä mielenkiinnon kohdetta voisi testata, esim. joku kerholainen alueellasi
antaisi koeajaa? Samalla voisi saada parempaa infoakin, verrattuna myyjän myyntipuheisiin.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Olen vuodesta 1984 ajanut Ladalla n. 30 000 - 40 000 km / vuosi. Eikä vielä ole ollut rajaa Ladassa istumisessa. Viime vuonna ajoin kuukauden aikana 11 000 km eikä se edes vielä tuntunut missään. Alla Lada 110 Sedan.toktornivako kirjoitti:Kyllä itselle ei tulis mieleenkään hankkia Ladaa käyttöautoksi vaikka annettais se 150€+Lada, kun siinä 25000km vuodessa joutuu istuun niin jotain rajaa sentään!
En minäkään tule muulla merkillä ajamaan. Sen verran saakin olla vikaa päässä.voimasika kirjoitti:Muutaman vuoden kanssa jo olen ajanut takavedolla, nyt siirsin sen kuitenkin telakalle ennen kuin lahoaa käsiin. Tällähetkellä itsellä ajossa 150euron samara ja samoin vaimolla kolmatta vuotta 150euron lada 112.

Kanttimallin Lada Combi on mielestäni erinomainen valinta käyttikseksi, sillä siinä kulkee aika hyvin kuormaakin kipattavien penkkien vuoksi. Itse olne kuskannut kombissa muun muassa Suzuki PV:n kokonaisena pystyasennossa, isot määrät Viron tuliaisia sekä joulukuusen. Kanttimallin kombeja on 1,3 hihnakoneella, 1,5 ja 1,7 ketjukoneilla. Itselläni on 1,5 koneellinen sähkökaasarimalli. 1,5 ja 1,7 koneellisissa on 5-vaihteinen laatikko ainakin 1991 vuodesta eteenpäin, joten siltäkin kannalta sellainen on mainio valinta. Olen ajanut omalla 84 000 km ja paljon on edessä vielä. Moottoriteilläkin pärjää ongelmitta.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
- Team perseauki racing
oli muuten minusta toktornivako,lta melko hassu kommentti.. osia myy mutta ei sitten kuitennaa kommentista päätelle minkäämoist arvostusta kampeelle.
vai onko nyky muodi mukasta että voi vain korkeintaa harrastaa, ja harrastuksessahan ei sitten ole lie osien laadulla mitee väliä, kuha o halpa
belaruksien kanssa moiseen ongelmaan törmänny.
mutta ihan mänee lada siinä käyttö autona kuin aikakautesa muutkin kampeet tai jopa numeroa paremmin kun niitä satunaisesti tarvittavia osia saa hyvin.
ei meilläkään ole tällä hetkellä taloudessa käyttökampeina kuin 2106 lada ja m24 volga.. jos ei niistä kumpikaan toimi niin kyä joku belarus sen verta pelaa että kylille pääsöö
vai onko nyky muodi mukasta että voi vain korkeintaa harrastaa, ja harrastuksessahan ei sitten ole lie osien laadulla mitee väliä, kuha o halpa
belaruksien kanssa moiseen ongelmaan törmänny.
mutta ihan mänee lada siinä käyttö autona kuin aikakautesa muutkin kampeet tai jopa numeroa paremmin kun niitä satunaisesti tarvittavia osia saa hyvin.
ei meilläkään ole tällä hetkellä taloudessa käyttökampeina kuin 2106 lada ja m24 volga.. jos ei niistä kumpikaan toimi niin kyä joku belarus sen verta pelaa että kylille pääsöö
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
- toktornivako
? Eikö aloittaja kuitenkin kysellyt kommenteja/mielipiteitä?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Mulla on ollut nyt kaksi vuotta käyttiksenä '90 2104, 1500 kaasarikone ja viisivaihteinen laatikko. Kyllä sillä moottoritievauhtiakin ajaa, mutta ei se ihan hirveän hiljainen enää siinä vauhdissa ole. Halvat osat, helppo laitella jos jotain tulee, mukava ajaa. Olen ajanut osani myös uusilla ja uudenkarheilla autoilla enkä osaa kaivata oikeastaan mitään. Tälläkin pääsee paikasta toiseen kelillä kuin kelillä.