tavan kaasarin muutokset turbolle

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
hautakorpi
Viestit: 196
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

tavan kaasarin muutokset turbolle

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

tässäpä jotain uutta :D

tavan kaasarin muuttaminen toimimaan ahtimen kanssa siten, että ahtopaine menee kaasarin läpi, aivan kuten vanhoissa turbokaasareissa (esim. solet 32DAT)

vaatii yksinkertaiset muutokset...

http://www.hotrod.com/articles/build-blow-carb-less-50/

weberin power valve:

https://motofaction.org/mechanical-101/ ... wer-valve/

mikä on power valve:

http://garage.grumpysperformance.com/in ... lves.1639/

ladan kaasarin huolto, huomaa kuinka samanlainen rakenne kuin holley:ssä

https://www.youtube.com/watch?v=Q4w1GXF ... e=youtu.be

jäi ihmetyttämään, missä tuossa hiton ozon kaasarissa on power valve? jos sitä ei ole, niin se selittää paljon miksi lada on niin janoinen polttoaineelle....jos power valvea ei ole kaasarissa, se tarkoittaa sitä että suutinten pitää olla huomatttavasti suurempia...

sarjoja muutetuista kaasareista joissa on power valvet:

muutossarja weberille:
http://www.turbogemini.com/images/DGV_b ... ep_kit.JPG

http://www.turbogemini.com/Blow%20Throu ... %20Kit.htm
http://www.turbogemini.com/New%20Setup.htm
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
tallentaja

Re: tavan kaasarin muutokset turbolle

Viesti Kirjoittaja tallentaja »

Eipä noita "power valveja" ole kovin monessa vakiokaasuttimessa, varmimmin löytyy sellaisista kaasuttimista, jotka on tarkoitettu hieman urheilullisempaan käyttöön tai sitten laihaseoskäytöstä jolloin rikastus tarvitaan ihan jo sen takia kun suuttimet on tasakaasuajoon niin pienet kuin mahdollista.
hautakorpi
Viestit: 196
Liittynyt: 25.4.2017 16:20

Re: tavan kaasarin muutokset turbolle

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

totta...

Jos polttoainen kuluja haluaa alaspäin ladalla niin ei muuta kuin katsoo että korvaavassa kaasarissa on juurikin tuo power valve...

Tähän väliin pujahti ajatus, eikös "asteekki" kaasari ole tavallaan kaasari jossa "power valven" (se solenoidi ohjaus) toiminta on ulotettu laajemmalle käynti alueelle?

lue= turbo käytössä lambda ohjaamaan "asteekki" kaasaria rikkaammalle 14:1 -> 8,0:1
Lada? :shock: Kovaa huutoa kolmannella....

Lada? Jotta yksinkertainen mies voisi korjata, yksikertaista autoa, yksinään korvessa itikoiden syötävänä ja jopa onnistua siinä! :lol:
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: tavan kaasarin muutokset turbolle

Viesti Kirjoittaja mush »

Vanhemmassa Ladan (ennen Axtecia) Daaz-Solexista löytyy power valve. Axtecissa tämä puuttuu ja sen tilalle on suoraan "runtattu" pääpiirin solenoidiventtiili.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Vastaa Viestiin