Sivu 1/1

tavan kaasarin muutokset turbolle

Lähetetty: 24.11.2017 2:10
Kirjoittaja hautakorpi
tässäpä jotain uutta :D

tavan kaasarin muuttaminen toimimaan ahtimen kanssa siten, että ahtopaine menee kaasarin läpi, aivan kuten vanhoissa turbokaasareissa (esim. solet 32DAT)

vaatii yksinkertaiset muutokset...

http://www.hotrod.com/articles/build-blow-carb-less-50/

weberin power valve:

https://motofaction.org/mechanical-101/ ... wer-valve/

mikä on power valve:

http://garage.grumpysperformance.com/in ... lves.1639/

ladan kaasarin huolto, huomaa kuinka samanlainen rakenne kuin holley:ssä

https://www.youtube.com/watch?v=Q4w1GXF ... e=youtu.be

jäi ihmetyttämään, missä tuossa hiton ozon kaasarissa on power valve? jos sitä ei ole, niin se selittää paljon miksi lada on niin janoinen polttoaineelle....jos power valvea ei ole kaasarissa, se tarkoittaa sitä että suutinten pitää olla huomatttavasti suurempia...

sarjoja muutetuista kaasareista joissa on power valvet:

muutossarja weberille:
http://www.turbogemini.com/images/DGV_b ... ep_kit.JPG

http://www.turbogemini.com/Blow%20Throu ... %20Kit.htm
http://www.turbogemini.com/New%20Setup.htm

Re: tavan kaasarin muutokset turbolle

Lähetetty: 6.12.2017 23:19
Kirjoittaja tallentaja
Eipä noita "power valveja" ole kovin monessa vakiokaasuttimessa, varmimmin löytyy sellaisista kaasuttimista, jotka on tarkoitettu hieman urheilullisempaan käyttöön tai sitten laihaseoskäytöstä jolloin rikastus tarvitaan ihan jo sen takia kun suuttimet on tasakaasuajoon niin pienet kuin mahdollista.

Re: tavan kaasarin muutokset turbolle

Lähetetty: 26.12.2017 8:19
Kirjoittaja hautakorpi
totta...

Jos polttoainen kuluja haluaa alaspäin ladalla niin ei muuta kuin katsoo että korvaavassa kaasarissa on juurikin tuo power valve...

Tähän väliin pujahti ajatus, eikös "asteekki" kaasari ole tavallaan kaasari jossa "power valven" (se solenoidi ohjaus) toiminta on ulotettu laajemmalle käynti alueelle?

lue= turbo käytössä lambda ohjaamaan "asteekki" kaasaria rikkaammalle 14:1 -> 8,0:1

Re: tavan kaasarin muutokset turbolle

Lähetetty: 26.12.2017 23:29
Kirjoittaja mush
Vanhemmassa Ladan (ennen Axtecia) Daaz-Solexista löytyy power valve. Axtecissa tämä puuttuu ja sen tilalle on suoraan "runtattu" pääpiirin solenoidiventtiili.