Heipähei!
Tulipa nyt viikonloppuna laitettua ladaan (1200s) vähän isompaa suutinta, että se kävisi puhtaalla e85:llä eli etanolilla.
Ja niinhän se käykin, ehkä jopa paremmin kun bensalla. Ainakin lämpimänä.
Tänään noin 9:n asteen lämmössä koitin sitä käynnistellä ja pienen nitkutuksen jälkeen käynnistyi kolmella pytyllä.
Kun ryypyn pistää päälle, niin kone tukehtuu, samoin käy kaasua painaessa.
Huudattamalla konetta pääsee hädintuskin liikkeelle, ja silloinkin meinaa hyytyä risteyksiin.
Lämmetessä kaikki ongelmat poistuu.
Valojakaan ei voi laittaa päälle, ennenkun lämmöt nousee.
Kaasuttimena on iki-ihana ozon ja suuttimien koot ovat:
Ilma: 170/170
Pääsuuttimet: 140/210
TK-suuttimet: 65/75
Suuttimien vaihdon jälkeen huomasin, että jos ryypyn pistää täysille koneen ollessa lämpimänä, niin kierrokset nousee n. 3000-4000 rpm hujakoille.
Onko kenelläkään mitään kokemusta E85:stä ozonen kaasareissa? Vai pitääkö tässä vaan myöntää tappionsa ja palata nöyrästi tuttuun ja turvalliseen bensiiniin?
E85 ja kylmäkäynnistys
E85 ja kylmäkäynnistys
Lada 1200S -88
~Osta Lada tai Fiat Adal, Atso.~
~Osta Lada tai Fiat Adal, Atso.~
Re: E85 ja kylmäkäynnistys
Jos hyvän haluaa ja oikeasti toimivan, niin taitanee vaatia lambdan putkeen ja säätämisen laajakaistan avulla. Kylmäkäynnistys noissa saattanee aina se ongelma olla.
Arpomalla suuttimia saattanee hetki mennä, että osuu lähellekään kohdalleen eikä mahdollisesti vanha väljä kaasarikaan auta asiaa.
Arpomalla suuttimia saattanee hetki mennä, että osuu lähellekään kohdalleen eikä mahdollisesti vanha väljä kaasarikaan auta asiaa.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87