E85 ja kylmäkäynnistys
Lähetetty: 5.6.2018 21:34
Heipähei!
Tulipa nyt viikonloppuna laitettua ladaan (1200s) vähän isompaa suutinta, että se kävisi puhtaalla e85:llä eli etanolilla.
Ja niinhän se käykin, ehkä jopa paremmin kun bensalla. Ainakin lämpimänä.
Tänään noin 9:n asteen lämmössä koitin sitä käynnistellä ja pienen nitkutuksen jälkeen käynnistyi kolmella pytyllä.
Kun ryypyn pistää päälle, niin kone tukehtuu, samoin käy kaasua painaessa.
Huudattamalla konetta pääsee hädintuskin liikkeelle, ja silloinkin meinaa hyytyä risteyksiin.
Lämmetessä kaikki ongelmat poistuu.
Valojakaan ei voi laittaa päälle, ennenkun lämmöt nousee.
Kaasuttimena on iki-ihana ozon ja suuttimien koot ovat:
Ilma: 170/170
Pääsuuttimet: 140/210
TK-suuttimet: 65/75
Suuttimien vaihdon jälkeen huomasin, että jos ryypyn pistää täysille koneen ollessa lämpimänä, niin kierrokset nousee n. 3000-4000 rpm hujakoille.
Onko kenelläkään mitään kokemusta E85:stä ozonen kaasareissa? Vai pitääkö tässä vaan myöntää tappionsa ja palata nöyrästi tuttuun ja turvalliseen bensiiniin?
Tulipa nyt viikonloppuna laitettua ladaan (1200s) vähän isompaa suutinta, että se kävisi puhtaalla e85:llä eli etanolilla.
Ja niinhän se käykin, ehkä jopa paremmin kun bensalla. Ainakin lämpimänä.
Tänään noin 9:n asteen lämmössä koitin sitä käynnistellä ja pienen nitkutuksen jälkeen käynnistyi kolmella pytyllä.
Kun ryypyn pistää päälle, niin kone tukehtuu, samoin käy kaasua painaessa.
Huudattamalla konetta pääsee hädintuskin liikkeelle, ja silloinkin meinaa hyytyä risteyksiin.
Lämmetessä kaikki ongelmat poistuu.
Valojakaan ei voi laittaa päälle, ennenkun lämmöt nousee.
Kaasuttimena on iki-ihana ozon ja suuttimien koot ovat:
Ilma: 170/170
Pääsuuttimet: 140/210
TK-suuttimet: 65/75
Suuttimien vaihdon jälkeen huomasin, että jos ryypyn pistää täysille koneen ollessa lämpimänä, niin kierrokset nousee n. 3000-4000 rpm hujakoille.
Onko kenelläkään mitään kokemusta E85:stä ozonen kaasareissa? Vai pitääkö tässä vaan myöntää tappionsa ja palata nöyrästi tuttuun ja turvalliseen bensiiniin?