Kukahan tuo ekan Suomeen?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
myllis

Kukahan tuo ekan Suomeen?

Viesti Kirjoittaja myllis »

Katsoin tuossa UAZin sivuja ja Ruotsissa on nykyisin lähin maahantuoja. Nyt on ZMZ:t Euro 6, on kuskin turvatyynyä, ABS; EPS... Siellä on koko UAZin repertuaari valikoimissa. Hintoja vaan ei ollut..

https://www.uaz.se/
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Kukahan tuo ekan Suomeen?

Viesti Kirjoittaja samarai »

Tästä löytyy hintoja:

"Buhanka" https://www.blocket.se/horby/UAZ_469_Bu ... 786233.htm

"Hunter" https://www.blocket.se/horby/UAZ_Hunter ... 776608.htm

"Patriot" https://www.blocket.se/horby/UAZ_Patrio ... 329434.htm

Nämä tulee Ruotsiin varmaan sieltä tsekkifirman kautta, mikä tyypittelee erilaisia idän ihmeitä EU kuntoon?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kukahan tuo ekan Suomeen?

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Patriootti näyttää olevan siinä 20-30000€ paikkeilla, Suomessa moisen vero olis vissiin puolet tuosta.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Fleetari

Re: Kukahan tuo ekan Suomeen?

Viesti Kirjoittaja Fleetari »

Ei yhtään hullumman näköinen tuo Patriot.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Kukahan tuo ekan Suomeen?

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Fleetari kirjoitti:Ei yhtään hullumman näköinen tuo Patriot.
Moni kakku päältä kaunis...
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
KSE 1995
Viestit: 983
Liittynyt: 26.8.2004 18:19
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kukahan tuo ekan Suomeen?

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

myllis kirjoitti: https://www.uaz.se/
"Bukhanka" näyttää kuuluvan vasemmanpuoleiseen liikenteeseen.
myllis

Re: Kukahan tuo ekan Suomeen?

Viesti Kirjoittaja myllis »

KSE 1995 kirjoitti:
myllis kirjoitti: https://www.uaz.se/
"Bukhanka" näyttää kuuluvan vasemmanpuoleiseen liikenteeseen.
Laitoin Ruotsiin kyselyn, josko tuollaisen Hunterin (eli 469:n) toisi Suomeen. Veroja menee reilut 7.000e. Siihen pitäisi saada tuo EU:n CoC -todistus niin Suomessa kilvittäminen onnistuisi, kunhan ei kait tuossa Hunterissa ole mitään airbageja, abseja tai epsiä yms. hilavitkuttimia. Odotellaan..
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: Kukahan tuo ekan Suomeen?

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

myllis kirjoitti:
KSE 1995 kirjoitti:
myllis kirjoitti: https://www.uaz.se/
"Bukhanka" näyttää kuuluvan vasemmanpuoleiseen liikenteeseen.
Laitoin Ruotsiin kyselyn, josko tuollaisen Hunterin (eli 469:n) toisi Suomeen. Veroja menee reilut 7.000e. Siihen pitäisi saada tuo EU:n CoC -todistus niin Suomessa kilvittäminen onnistuisi, kunhan ei kait tuossa Hunterissa ole mitään airbageja, abseja tai epsiä yms. hilavitkuttimia. Odotellaan..

Eikö nuo ole jo pakollisia varusteita.. ?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Kukahan tuo ekan Suomeen?

Viesti Kirjoittaja samarai »

Eikös näissä ollut joku max valmistusmäärä, mitä nuo höpöhöpöt ei koske?
Mites sen 4x4:n (Nivan) kanssa nyt olikaan, muistaakseni joskus luin, että niitä tehdään EU- markkinoille omalla VIN-koodilla.


http://www.madeinrussia.cz/en/eu-homologation-208/

"UAZ vehicles are homologated in under patronage of Ministry of Transport of Czech Republic under reference number 118/2005-150-SCH2 in light offroad utility truck up to 3.5 tons (N1G) category, alternatively as a conversion vehicle in total number of 11 modifications
"
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
myllis

Re: Kukahan tuo ekan Suomeen?

Viesti Kirjoittaja myllis »

samarai kirjoitti:Eikös näissä ollut joku max valmistusmäärä, mitä nuo höpöhöpöt ei koske?
Mites sen 4x4:n (Nivan) kanssa nyt olikaan, muistaakseni joskus luin, että niitä tehdään EU- markkinoille omalla VIN-koodilla.


http://www.madeinrussia.cz/en/eu-homologation-208/

"UAZ vehicles are homologated in under patronage of Ministry of Transport of Czech Republic under reference number 118/2005-150-SCH2 in light offroad utility truck up to 3.5 tons (N1G) category, alternatively as a conversion vehicle in total number of 11 modifications
"
Sen verran on edistynyt, että koska UAZeissa ei ole EU:n kattavaa CoC vastaavuustodistusta niin autot tarvitsevat ns. yksilöllisen hyväksynnän jokaisessa EU-maassa missä niitä aiotaan myydä tai tuoda. Suomen osalta olen nyt toivekkaana, koska jos auto on hyväksytty Ruotsissa tuolla todistuksella niin se pitäisi onnistua myös täällä (viranomaislausunto). Olettaen, ettei siinä ole mitään isoja poikkeuksia. Olen nyt pyytänyt tuosta todistuksesta kopiota ruotsista, se on sellainen 2-3 sivuinen. Ja sen jälkeen se pitää käydä suomen viranomaisten kanssa läpi.
Vastaa Viestiin