Sivu 1/1

Kukahan tuo ekan Suomeen?

Lähetetty: 9.7.2018 22:44
Kirjoittaja myllis
Katsoin tuossa UAZin sivuja ja Ruotsissa on nykyisin lähin maahantuoja. Nyt on ZMZ:t Euro 6, on kuskin turvatyynyä, ABS; EPS... Siellä on koko UAZin repertuaari valikoimissa. Hintoja vaan ei ollut..

https://www.uaz.se/

Re: Kukahan tuo ekan Suomeen?

Lähetetty: 9.7.2018 23:42
Kirjoittaja samarai
Tästä löytyy hintoja:

"Buhanka" https://www.blocket.se/horby/UAZ_469_Bu ... 786233.htm

"Hunter" https://www.blocket.se/horby/UAZ_Hunter ... 776608.htm

"Patriot" https://www.blocket.se/horby/UAZ_Patrio ... 329434.htm

Nämä tulee Ruotsiin varmaan sieltä tsekkifirman kautta, mikä tyypittelee erilaisia idän ihmeitä EU kuntoon?

Re: Kukahan tuo ekan Suomeen?

Lähetetty: 9.7.2018 23:48
Kirjoittaja toktornivako
Patriootti näyttää olevan siinä 20-30000€ paikkeilla, Suomessa moisen vero olis vissiin puolet tuosta.

Re: Kukahan tuo ekan Suomeen?

Lähetetty: 10.7.2018 18:27
Kirjoittaja Fleetari
Ei yhtään hullumman näköinen tuo Patriot.

Re: Kukahan tuo ekan Suomeen?

Lähetetty: 10.7.2018 20:10
Kirjoittaja Lattarauta
Fleetari kirjoitti:Ei yhtään hullumman näköinen tuo Patriot.
Moni kakku päältä kaunis...

Re: Kukahan tuo ekan Suomeen?

Lähetetty: 11.7.2018 12:27
Kirjoittaja KSE 1995
myllis kirjoitti: https://www.uaz.se/
"Bukhanka" näyttää kuuluvan vasemmanpuoleiseen liikenteeseen.

Re: Kukahan tuo ekan Suomeen?

Lähetetty: 11.7.2018 19:14
Kirjoittaja myllis
KSE 1995 kirjoitti:
myllis kirjoitti: https://www.uaz.se/
"Bukhanka" näyttää kuuluvan vasemmanpuoleiseen liikenteeseen.
Laitoin Ruotsiin kyselyn, josko tuollaisen Hunterin (eli 469:n) toisi Suomeen. Veroja menee reilut 7.000e. Siihen pitäisi saada tuo EU:n CoC -todistus niin Suomessa kilvittäminen onnistuisi, kunhan ei kait tuossa Hunterissa ole mitään airbageja, abseja tai epsiä yms. hilavitkuttimia. Odotellaan..

Re: Kukahan tuo ekan Suomeen?

Lähetetty: 12.7.2018 0:17
Kirjoittaja Lattarauta
myllis kirjoitti:
KSE 1995 kirjoitti:
myllis kirjoitti: https://www.uaz.se/
"Bukhanka" näyttää kuuluvan vasemmanpuoleiseen liikenteeseen.
Laitoin Ruotsiin kyselyn, josko tuollaisen Hunterin (eli 469:n) toisi Suomeen. Veroja menee reilut 7.000e. Siihen pitäisi saada tuo EU:n CoC -todistus niin Suomessa kilvittäminen onnistuisi, kunhan ei kait tuossa Hunterissa ole mitään airbageja, abseja tai epsiä yms. hilavitkuttimia. Odotellaan..

Eikö nuo ole jo pakollisia varusteita.. ?

Re: Kukahan tuo ekan Suomeen?

Lähetetty: 12.7.2018 19:50
Kirjoittaja samarai
Eikös näissä ollut joku max valmistusmäärä, mitä nuo höpöhöpöt ei koske?
Mites sen 4x4:n (Nivan) kanssa nyt olikaan, muistaakseni joskus luin, että niitä tehdään EU- markkinoille omalla VIN-koodilla.


http://www.madeinrussia.cz/en/eu-homologation-208/

"UAZ vehicles are homologated in under patronage of Ministry of Transport of Czech Republic under reference number 118/2005-150-SCH2 in light offroad utility truck up to 3.5 tons (N1G) category, alternatively as a conversion vehicle in total number of 11 modifications
"

Re: Kukahan tuo ekan Suomeen?

Lähetetty: 3.8.2018 21:33
Kirjoittaja myllis
samarai kirjoitti:Eikös näissä ollut joku max valmistusmäärä, mitä nuo höpöhöpöt ei koske?
Mites sen 4x4:n (Nivan) kanssa nyt olikaan, muistaakseni joskus luin, että niitä tehdään EU- markkinoille omalla VIN-koodilla.


http://www.madeinrussia.cz/en/eu-homologation-208/

"UAZ vehicles are homologated in under patronage of Ministry of Transport of Czech Republic under reference number 118/2005-150-SCH2 in light offroad utility truck up to 3.5 tons (N1G) category, alternatively as a conversion vehicle in total number of 11 modifications
"
Sen verran on edistynyt, että koska UAZeissa ei ole EU:n kattavaa CoC vastaavuustodistusta niin autot tarvitsevat ns. yksilöllisen hyväksynnän jokaisessa EU-maassa missä niitä aiotaan myydä tai tuoda. Suomen osalta olen nyt toivekkaana, koska jos auto on hyväksytty Ruotsissa tuolla todistuksella niin se pitäisi onnistua myös täällä (viranomaislausunto). Olettaen, ettei siinä ole mitään isoja poikkeuksia. Olen nyt pyytänyt tuosta todistuksesta kopiota ruotsista, se on sellainen 2-3 sivuinen. Ja sen jälkeen se pitää käydä suomen viranomaisten kanssa läpi.