Sivu 1/1

VFTS syntyhistoria "pläjäys"

Lähetetty: 20.11.2018 11:20
Kirjoittaja hautakorpi
https://www.drive2.com/b/1588011/

Hyviä kuvia ja kuvaus mitä ne sille koneelle teki tehtaalla...Kun katsoo listaa niin alkaa ymmärtää mikä siinä koneessa maksaa...

Kampiakseli, kevennys, kiilloitus, kaulojen mitta tarkistukset ja tasapainotus ensin. erikseen ja kustom teräs vauhtipyörän kanssa

Kiertokanget, Kevennys, kiilloitus

Männät, takomännät patilla? puristussuhde 10,5-11,5 riippuen käytetystä polttoaineesta

Öljypumppu, koretetuilla rattailla (lisälaippa) ja öljypumpun jalan jatkaminen kumiletkulla?

Öljypohja, suurempi tilavuus 4,2->7,5 litraan

Moottorilohko, Aarporaus (kampilinja suoraan) poraus sylintereille (toleranssit tehtaalta....) kansilinjan oikaisu kampilinjaan nähden, vain maitakseni muutamia

Kansi, isommat ventiilit, 7mm varrella, pronssi ohjurit, avarrus kanaville, titaani lautaset+CroMo lukot, kevyemmät nokan painimet, nokka-akseli joka koneistettu uudelleen teräksestä. kansi keinautettu -2mm tulppine puolelta jotta virtaus saadaan paremmaksi palotilassa...

tähän päälle pakoputkistoa, imusarjaa ja tuplia, kärjetöntä sytkää....

Re: VFTS syntyhistoria "pläjäys"

Lähetetty: 22.11.2018 8:50
Kirjoittaja Lada-Jussi
mistä toi 4,2 litran alkuperäinen moottoriöljyntilavuus tulee, Nivassa on ensimmäisissä noin 50 000 autoa ollut toi 4,2 litraa ja sitten normaali kuten takavedoissa 3,75 litraa, onko ekoissa Nivoissa ollut eri öljypohja kuin myöhemmin ja onko VFTS ollut lähtökohtaisesti Nivan moottorilla?

Re: VFTS syntyhistoria "pläjäys"

Lähetetty: 23.11.2018 22:20
Kirjoittaja samarai
Eikös Niva puolestaan ollut lähtökohtaisesti VAZ-2106 moottorilla?

Re: VFTS syntyhistoria "pläjäys"

Lähetetty: 25.11.2018 10:10
Kirjoittaja Lada-Jussi
samarai kirjoitti:Eikös Niva puolestaan ollut lähtökohtaisesti VAZ-2106 moottorilla?
Nivassa oli 2121 lohko, kun 1600 malli oli 2106 lohkolla, myöhemmin nämä kai yhtenäistettiin, 1700i tapauksissa sekä takaveto että Niva on sama 21213 lohko

Re: VFTS syntyhistoria "pläjäys"

Lähetetty: 26.11.2018 19:56
Kirjoittaja hautakorpi