Paremmat männät 1600 /1700 /1900 koneeseen
Lähetetty: 15.3.2019 12:03
Nakkaan oman otsakon alle...jotta postaus löytyy jatkossa helpommin.
Eli jo tässä vaiheessa unohdetaan alkuperäisen malliset ladan männät.
1600ccm3 kisa koneet:
Mäntä OPEL 011 69 01 (mahle)
79,250mm
kanki ilmeisemmin menee uusiksi tuolla männällä....tuo lienee varmaan se fiksuin (järkevä hintataso suhteutettuna kestävyyteen/saatavuuteen) tapa tehdä homma. muutaman kympin per kappale.
ISOLOHKOT 1700ccm3
Jos 82,5mm männän kokoon mennään (isolohkot) niin itsellä on tulossa vw 2,0T TSFI:in turbo koneen (EA888) matalat männät 21mm tapilla. Mäntien tulisi kestää ok, kun viripajat puhuvat niitten olevan ok aina 300-350hp saakka ahdetussa volkkarin koneessa.
halvat männät 145e satsi + 24% ALV kun tulevat maahan.
https://www.ebay.com/itm/4x-Engine-Pist ... Sw32lYx~hR
Siihen kaveriksi 144mm renault clio williamsin kanget, ja 0,25mm renun oman toisen ylikoon kiertokangen laakerin kun ottaa kangelle, niin ladan kampuran kaula menee kiilloituksella tuolle laakerille ok.
Laskujen ja mittailujen mukaan 21213 lohkossa dekkitaso sattuu aika mukavasti männän pään kanssa samalle tasolle, eli lohkon kansi tasoa pitänee noin 1,5mm höylätä alemmas. tavoitethan näissä koneissa on 0,1mm /1000kier/min.... ei kuitenkaan alle 0,6mm välystä männän pään ja kannen välille. (omassa koneessa teräs tiivisteellä 0.9mm)
https://www.aliexpress.com/item/Connect ... 52413.html
Kiinan romppeilla kasaillaan kone, alibaban ja ebayn kautta osat.... joten kestävät h-profiili kanget ja +300hp kestävät männät saa nappi 400e hintaan....ei paha! Nyt jos tuota pakettia olisi alkanut kasata suomalaisten nettifirmojen vastaavien osien hinnoilla homman olisi voinut unohtaa saman tein....
lisäys: kamat saapuivat maailmalta, männän tappi ja kiertokanki menee nätisti yhteen, koneistajan mukaan.
männästä joutuu koneistamaan kangen yläpäähän joko kangesta tai männän sisäpuolelta hieman pois että männän yläpään ja kangen väliin tapin paikoillaan olessa saadaan 0,5mm välys molemmin puolin.
Männistä mitattu kuopan pohjasta sisäpuolen pintaan materiaali vahvuudeksi 6mm, eli hurjia venttiili koloja näihin mäntiin ei koneistella. laatu sekä männissä että kangissa oikein hyvää.
tästä on hyvä jatkaa!
HOX!! TAKOMÄNNISTÄ !!!
Kattelin ja yritin saada käsiini järkevään hintaan takomäntää ladan koneeseen niin venäjältä kuin länsituotteena, ei onnistu helposti halvalla....prkl...
Itselle oli helpompi oli loikata moderneihin mataliin turbokoneitten massatuotetuihin mäntiin, ja etsiä kombinaatiolle sopiva halpa kiinan h-profiili kanki...
Homman etuna on myös se, että jos tehot sattuisivat lähtämään kohti kuuta, Volkswagenin/Seatin/Audin 2,0TSFI (EA888) mäntää on helposti saatavilla usealtakin takomäntää tekevältä pajalta.
ps. kankea oli saatavilla nyt euroopasta, ilma mitään alveja... eli postit 12e + kanki 220e....suomessa tahtovat pyytää +400e satsilla
Isot 1900 myllyt:
Venäläiset tekevät 1900 koneita nivan 21213 lohkoon, bemarin 84mm männillä.
BMW 102-169 6500 (mopart).
halkaisia 84mm
https://www.youtube.com/watch?v=IomkNZDwz90
toinen video:
https://www.youtube.com/watch?v=37l-_wOFTtk
kampurana tuolloin 2130 84mm kampura (1861ccm3)
tai virikampurat 86mm = 1905ccm3 tai 88mm=1950ccm3
videossa näkyisi olevan vakiot ladan kanget???
1800ccm3 2106 kone.
Vastaavasti 2106 takapotkun lohkoon tekevät AUDIN 82,01mm männillä ja ladan 2130 kampuralla 1800ccm3 koneita, käyttäen puslitettua ladan vakio kiertokankea.
https://www.youtube.com/watch?v=8TDM2EkD0Bc
mäntä Mopart AUDI 102-12330 12
82,01mm
venäjällä kulkiat saavat varmaan Mopart:in mäntä sarjoja höpö halvalla verrattuna länsi hintoihin
Eli jo tässä vaiheessa unohdetaan alkuperäisen malliset ladan männät.
1600ccm3 kisa koneet:
Mäntä OPEL 011 69 01 (mahle)
79,250mm
kanki ilmeisemmin menee uusiksi tuolla männällä....tuo lienee varmaan se fiksuin (järkevä hintataso suhteutettuna kestävyyteen/saatavuuteen) tapa tehdä homma. muutaman kympin per kappale.
ISOLOHKOT 1700ccm3
Jos 82,5mm männän kokoon mennään (isolohkot) niin itsellä on tulossa vw 2,0T TSFI:in turbo koneen (EA888) matalat männät 21mm tapilla. Mäntien tulisi kestää ok, kun viripajat puhuvat niitten olevan ok aina 300-350hp saakka ahdetussa volkkarin koneessa.
halvat männät 145e satsi + 24% ALV kun tulevat maahan.
https://www.ebay.com/itm/4x-Engine-Pist ... Sw32lYx~hR
Siihen kaveriksi 144mm renault clio williamsin kanget, ja 0,25mm renun oman toisen ylikoon kiertokangen laakerin kun ottaa kangelle, niin ladan kampuran kaula menee kiilloituksella tuolle laakerille ok.
Laskujen ja mittailujen mukaan 21213 lohkossa dekkitaso sattuu aika mukavasti männän pään kanssa samalle tasolle, eli lohkon kansi tasoa pitänee noin 1,5mm höylätä alemmas. tavoitethan näissä koneissa on 0,1mm /1000kier/min.... ei kuitenkaan alle 0,6mm välystä männän pään ja kannen välille. (omassa koneessa teräs tiivisteellä 0.9mm)
https://www.aliexpress.com/item/Connect ... 52413.html
Kiinan romppeilla kasaillaan kone, alibaban ja ebayn kautta osat.... joten kestävät h-profiili kanget ja +300hp kestävät männät saa nappi 400e hintaan....ei paha! Nyt jos tuota pakettia olisi alkanut kasata suomalaisten nettifirmojen vastaavien osien hinnoilla homman olisi voinut unohtaa saman tein....
lisäys: kamat saapuivat maailmalta, männän tappi ja kiertokanki menee nätisti yhteen, koneistajan mukaan.
männästä joutuu koneistamaan kangen yläpäähän joko kangesta tai männän sisäpuolelta hieman pois että männän yläpään ja kangen väliin tapin paikoillaan olessa saadaan 0,5mm välys molemmin puolin.
Männistä mitattu kuopan pohjasta sisäpuolen pintaan materiaali vahvuudeksi 6mm, eli hurjia venttiili koloja näihin mäntiin ei koneistella. laatu sekä männissä että kangissa oikein hyvää.
tästä on hyvä jatkaa!
HOX!! TAKOMÄNNISTÄ !!!
Kattelin ja yritin saada käsiini järkevään hintaan takomäntää ladan koneeseen niin venäjältä kuin länsituotteena, ei onnistu helposti halvalla....prkl...
Itselle oli helpompi oli loikata moderneihin mataliin turbokoneitten massatuotetuihin mäntiin, ja etsiä kombinaatiolle sopiva halpa kiinan h-profiili kanki...
Homman etuna on myös se, että jos tehot sattuisivat lähtämään kohti kuuta, Volkswagenin/Seatin/Audin 2,0TSFI (EA888) mäntää on helposti saatavilla usealtakin takomäntää tekevältä pajalta.
ps. kankea oli saatavilla nyt euroopasta, ilma mitään alveja... eli postit 12e + kanki 220e....suomessa tahtovat pyytää +400e satsilla

Isot 1900 myllyt:
Venäläiset tekevät 1900 koneita nivan 21213 lohkoon, bemarin 84mm männillä.
BMW 102-169 6500 (mopart).
halkaisia 84mm
https://www.youtube.com/watch?v=IomkNZDwz90
toinen video:
https://www.youtube.com/watch?v=37l-_wOFTtk
kampurana tuolloin 2130 84mm kampura (1861ccm3)
tai virikampurat 86mm = 1905ccm3 tai 88mm=1950ccm3
videossa näkyisi olevan vakiot ladan kanget???
1800ccm3 2106 kone.
Vastaavasti 2106 takapotkun lohkoon tekevät AUDIN 82,01mm männillä ja ladan 2130 kampuralla 1800ccm3 koneita, käyttäen puslitettua ladan vakio kiertokankea.
https://www.youtube.com/watch?v=8TDM2EkD0Bc
mäntä Mopart AUDI 102-12330 12
82,01mm
venäjällä kulkiat saavat varmaan Mopart:in mäntä sarjoja höpö halvalla verrattuna länsi hintoihin
