Kestääkö voimansiirron takapää +300hv?
Lähetetty: 19.7.2019 17:38
Mielessä takaveto ladan koriin laittaa Volvon vinokone ahdettuna ja bmw ZF vaihdelaatikko. Ideana tehdä siitä katulelu jolla voisi käydä radallakin mahdollisesti luisuttelemassa harrastepohjalta. Teholukemat tulisivat yläpäässä 300-350hv ja +500nm tienoille ja hieman mietityttää voimansiirron takapään kesto kun ainakaan julkisesti en ole oikein kuullut paljoa tämän tehosista ladoista.
Onko kellään kokemusta tai oikeeta tietoa kestääkö kardaanin laipasta taaksepäin perä sekä vetoakselit noita tehoja jos vähän rajummin annetaan runtua ja mitä ovat heikoimmat lenkit. Perämurikka nyt vaihtuu tietenkin mutta mietin miten muut paikat kestää.
Toisena vaihtoehtona olisi unohtaa ladan takapää suorilla ja suunnitella sinne volvo 240 sarjan taka-akselin istuttamista. Niitä on paljon tuossa teholuokassa joka antaisi enemmän luottoa, että kestäisikö pelkällä murikan vaihdolla tai jopa hitsatulla perällä. Taka akselin leveys taitaisi olla samaa luokkaa jotta menisi leimastakin läpi. Ei vaan kokemusta akselin vaihdosta niin en turhaa haluisi sille tielle mennä jos ei pakko. Olisi kiva tietää väen mielipiteitä jotka osaisivat antaa vinkkiä mikä olisi kustannustehokkaampi/helpompi tie kun budjetti ei ole loputon.
Onko kellään kokemusta tai oikeeta tietoa kestääkö kardaanin laipasta taaksepäin perä sekä vetoakselit noita tehoja jos vähän rajummin annetaan runtua ja mitä ovat heikoimmat lenkit. Perämurikka nyt vaihtuu tietenkin mutta mietin miten muut paikat kestää.
Toisena vaihtoehtona olisi unohtaa ladan takapää suorilla ja suunnitella sinne volvo 240 sarjan taka-akselin istuttamista. Niitä on paljon tuossa teholuokassa joka antaisi enemmän luottoa, että kestäisikö pelkällä murikan vaihdolla tai jopa hitsatulla perällä. Taka akselin leveys taitaisi olla samaa luokkaa jotta menisi leimastakin läpi. Ei vaan kokemusta akselin vaihdosta niin en turhaa haluisi sille tielle mennä jos ei pakko. Olisi kiva tietää väen mielipiteitä jotka osaisivat antaa vinkkiä mikä olisi kustannustehokkaampi/helpompi tie kun budjetti ei ole loputon.