VAZ-21013 - 1987 - 1200L Harrastepirssi
Lähetetty: 13.5.2020 12:28
Pelonsekainen sukellus uuteen maailmaan alkaa kääntyä onneen ja kestohymyyn. Wanhaa Volvoa myydessäni tekstiviesteihin tupsahti mielenkiintoinen vaihtotarjous tälläiseen idän ihmeeseen. Vapun yli pohdittuani totesin, että miksipä ei?
Trailerilla pihaan tuotiin tuo auringon haalistama nappisilmä. Tyhjäkäynti kateissa, katsastamaton ja ruostevaurioinen. How hard can it be?
https://imgur.com/a/hwzp1Fe
Ensitöikseni otin selvittää kaasuttimen sielunelämää, viimeksi ammattikoulussa pidellyt moista. Mansemotorista korjaussarjaa ja kaasutin pöydälle purkuun. Uudet osat kiinni ja kasaan. Tulipa samalla tarkastettua venttiilivälykset, uusittua tulpat ja annettua tuoretta maalia venttiilikopalle ja suodatinkannelle.
https://i.imgur.com/vFWJO8g.jpg
Kone käy ja auto liikkuu, joten korjaus lienee onnistunut. Kaasutin pitää vielä säätää, kunhan saan putken päähän.
Seuraavaksi operaatio neuvostopunaisen värin palautus entiseen loistoonsa. Neljän tunnin hionnan ja hinkutuksen jälkeen lopputulosta sai katsella leuka lattiassa, kiilto palasi!
https://i.imgur.com/aklIsLu.jpg
https://i.imgur.com/OphsdYf.jpg
Kromiosille pitää vielä kokeilla kaikki poppamiehen konstit, josko saisi kiiltoa niillekin..?
Sitten sisustaan. Vasen takalasi tippuu itsestään, joten ovipahvi irti ja tutkimaan. Ovipahvia raottaessa maahan tippuu puoli kiloa homeista pahvia, ovipahvi on entinen. Nostomekanismi on kuin onkin ehjä, vaan liimaus on lasin ja nostajan välillä pettänyt. On muuten erikoinen tapa kiinnittää lasi! Loctiten lasiliimaa kaupasta ja lasi kiinni. Samalla liimasin etuoven kolmioikkunan sulkimen lasiin kiinni. Kumma kun ei liima 30 vuotta pidä
Operaatio ovipahvi; Vanhat pahvin rippeet irti verhouksesta niin, että sitä sai käytettyä sapluunana uuteen paffiin. Leikkuu ja kuumaliimalla kiinnitys ja avot! Onneksi tässäkään ei ole turhia muotoiluja käytetty.
https://i.imgur.com/1Jb16sy.jpg
https://i.imgur.com/1MMySeO.jpg
Seuraavana pitäisi hakea siirtolupa, ajaa Larppa kärymittarin luokse ja säätää kaasutin. Sitten silmäillä pohja läpi, laittaa pakkivalo palamaan ja jännittää katsastus...
Kokemusta näistä idän helmistä ei ennestään löydy, joten kaikki neuvo otetaan vastaan, jos jotain tulee mieleen!
Trailerilla pihaan tuotiin tuo auringon haalistama nappisilmä. Tyhjäkäynti kateissa, katsastamaton ja ruostevaurioinen. How hard can it be?
https://imgur.com/a/hwzp1Fe
Ensitöikseni otin selvittää kaasuttimen sielunelämää, viimeksi ammattikoulussa pidellyt moista. Mansemotorista korjaussarjaa ja kaasutin pöydälle purkuun. Uudet osat kiinni ja kasaan. Tulipa samalla tarkastettua venttiilivälykset, uusittua tulpat ja annettua tuoretta maalia venttiilikopalle ja suodatinkannelle.
https://i.imgur.com/vFWJO8g.jpg
Kone käy ja auto liikkuu, joten korjaus lienee onnistunut. Kaasutin pitää vielä säätää, kunhan saan putken päähän.
Seuraavaksi operaatio neuvostopunaisen värin palautus entiseen loistoonsa. Neljän tunnin hionnan ja hinkutuksen jälkeen lopputulosta sai katsella leuka lattiassa, kiilto palasi!

https://i.imgur.com/aklIsLu.jpg
https://i.imgur.com/OphsdYf.jpg
Kromiosille pitää vielä kokeilla kaikki poppamiehen konstit, josko saisi kiiltoa niillekin..?
Sitten sisustaan. Vasen takalasi tippuu itsestään, joten ovipahvi irti ja tutkimaan. Ovipahvia raottaessa maahan tippuu puoli kiloa homeista pahvia, ovipahvi on entinen. Nostomekanismi on kuin onkin ehjä, vaan liimaus on lasin ja nostajan välillä pettänyt. On muuten erikoinen tapa kiinnittää lasi! Loctiten lasiliimaa kaupasta ja lasi kiinni. Samalla liimasin etuoven kolmioikkunan sulkimen lasiin kiinni. Kumma kun ei liima 30 vuotta pidä

Operaatio ovipahvi; Vanhat pahvin rippeet irti verhouksesta niin, että sitä sai käytettyä sapluunana uuteen paffiin. Leikkuu ja kuumaliimalla kiinnitys ja avot! Onneksi tässäkään ei ole turhia muotoiluja käytetty.
https://i.imgur.com/1Jb16sy.jpg
https://i.imgur.com/1MMySeO.jpg
Seuraavana pitäisi hakea siirtolupa, ajaa Larppa kärymittarin luokse ja säätää kaasutin. Sitten silmäillä pohja läpi, laittaa pakkivalo palamaan ja jännittää katsastus...
Kokemusta näistä idän helmistä ei ennestään löydy, joten kaikki neuvo otetaan vastaan, jos jotain tulee mieleen!