Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
hukkis
Viestit: 93
Liittynyt: 21.11.2020 21:57
Paikkakunta: Joensuu

Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring

Viesti Kirjoittaja hukkis »

Terve tällekkin palstalle!
Pitäs alottaa emännän veljen nappisilmän virittely.
Tarkotus on laittaa 1600=>1800 strokersarja, ruiskusetti, kannen porttaus ym. asiaan kuuluvaa. Ladamoscow myy tuollasta virityssarjaa jossa on jonkunlainen säädettävä ecu. Onkos tuollasen sielunelämään kuka tutustunu, millä vehkeillä tuota saa säädettyä?

https://www.ladamoscow.com/engine-tunin ... 4-niva-4x4

Kiitos jo valmiiks, t. Jari
Viimeksi muokannut hukkis, 24.4.2021 15:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
THI-900
Viestit: 1709
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Ladamoscow ruiskusarjan ecun säätö

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Kannattaa varmaan kysyä myyjältä mikä ecu on kyseessä. Ladamoscow kaverit puhuvat hyvin englantia. Sarja ei vaikuta kalliilta, mutta kannattaa muistaa että hintaan tulee lisäksi myös rahti ja tulli + sitä itse ruiskukittiä tuossa hinnassa ei ole.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
hukkis
Viestit: 93
Liittynyt: 21.11.2020 21:57
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ladamoscow ruiskusarjan ecun säätö

Viesti Kirjoittaja hukkis »

Jep, ajattelin ekaks kysyä täältä jos joku olis tutustunu aiheeseen. Voihan se olla että tuohon tulee lopulta mega/atecu jos tuon säätö on hyvin hankalaa.
Osien tilaaminen euroopan ulkopuolelta on tuttua hommaa, eli muut kulut on tiedossa.
Avatar
hukkis
Viestit: 93
Liittynyt: 21.11.2020 21:57
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ladamoscow ruiskusarjan ecun säätö

Viesti Kirjoittaja hukkis »

Tämäki rojekti nytkähti pari viikkoa sitten liikkeelle kun rupes vihoviimein tulemaan "rautaa rajan takaa"😄
Auto on nyt pukeilla purettu aika hylsyks.
50mm alusta, kaikki tukivarret, ohjauksen osia, vakaajat sun muuta alustan osia oottaa asennusta.
1600 koneeseen tulee 1800 sisuskalut ja saanee kohtapuolin koneistamolta.
Nelipisteruiskun kansi on pääpiirteissään nyt portattu ja r-seetit tehty. Kevennetyt venat, vipat ja titaaniretskut tulee, joilla venttiilikoneisto keveni n. 35g.
Vakiojousilla mittailin 100lbs seetipaineen ja vajaa 12mm nostolla oleva n. 280 nokka mahtuu just sopivasti pyörimään pienen hieromisen jälkeen. Milli jäi coil bindiin varaa.
3,9 välityksellä oleva lukkoperä oottaa kans asennusta...
Tähän varmaan tulee atecu, ku sellanen jäi tuossa talvella käsiin, eikä nyt itellä sille akuuttia tarvetta ole.
Rojekti etenee pikkuhiljaa...
Avatar
hukkis
Viestit: 93
Liittynyt: 21.11.2020 21:57
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ladamoscow ruiskusarjan ecun säätö

Viesti Kirjoittaja hukkis »

Kasailin tuossa yks ilta perän nippuun, enimmät paskat ja ruosteet putsattu, omistaja saa vejellä maalia niskaan...
Tänään kävin osat koneistamolta.
Porattu 82mm, tasapainotettu, männäntapit uiviks, osat mitattu ja välykset tarkastettu.
Pytyt meni aika ohkaseks, tyrkkäsin varulta betonia vesiroppujen alareunan tasalle.
Jospahan tuo kestäs nipussa kun ei mikään kisakone tule...
Tää taitas kuulua enempi tuonne rojektiosastolle, eikä tuo otsikkokaan oikein natsaa :lol:
Avatar
hukkis
Viestit: 93
Liittynyt: 21.11.2020 21:57
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ladamoscow ruiskusarjan ecun säätö

Viesti Kirjoittaja hukkis »

Onnistukohan meikäläisen älykkyysosamäärä kuvien lähetykseen :?:
Liitteet
20210417_121140.jpg
20210417_121328.jpg
20210421_182827.jpg
20210423_174639.jpg
Avatar
hukkis
Viestit: 93
Liittynyt: 21.11.2020 21:57
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ladamoscow ruiskusarjan ecun säätö

Viesti Kirjoittaja hukkis »

Kuvat näkyy ainaki itellä kun en oo kirjautunu. Kun kirjautuu sisään, tulee teksti ettei riitä valtuudet🤔🤣
Laitampa muutaman lisää...
Liitteet
20210411_101812.jpg
20210414_184429.jpg
20210423_190643.jpg
Avatar
hukkis
Viestit: 93
Liittynyt: 21.11.2020 21:57
Paikkakunta: Joensuu

Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring

Viesti Kirjoittaja hukkis »

Kävin tuossa lauantai iltapäivän ratoks tallissa.
Veivit,männät ja tapit punnittu ja arvottu mahollisimman lähelle saman painosiks. Yhestä veivistä hiottu yläpäätä ja nyt on kaikki gramman sisällä.
Pyörivät valekasattu ja mäntien ylitykset mitattu, ykkösessä 0,25 ja muissa 0,3mm yli, saapi välttää noin.
Millin pahvilla tulee aika tiukka 0,7-0,75mm quentsi, mut ei tätä kuuhun asti kierrätetä, pitäs olla aika passeli tähän käyttöön...
Avatar
hukkis
Viestit: 93
Liittynyt: 21.11.2020 21:57
Paikkakunta: Joensuu

Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring

Viesti Kirjoittaja hukkis »

Kuvia
Liitteet
20210424_161212.jpg
20210424_161519.jpg
20210424_161624.jpg
Avatar
hukkis
Viestit: 93
Liittynyt: 21.11.2020 21:57
Paikkakunta: Joensuu

Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring

Viesti Kirjoittaja hukkis »

Lisää
Liitteet
20210424_162708.jpg
20210424_165915.jpg
20210424_170218.jpg
Avatar
hukkis
Viestit: 93
Liittynyt: 21.11.2020 21:57
Paikkakunta: Joensuu

Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring

Viesti Kirjoittaja hukkis »

Nyt ois puristussuhteita sun muita mittauksia tehty.
Kannesta piti loppujen lopuksi vetästä reilu 2mm siivua pois.
Käytettyä tiivistettä ei ollu niin heppasin kannen uudella tiivisteellä paikalleen ja paksuudeks jäi 1,3mm.
Laskin 1,1mm kansipahvilla n. 10,7 puristussuhteeks.
Imuvena sulkeutuu nokkakortin mukaan 68 astetta, eli dynaaminen ruttukaan ei pitäs kovin isoks mennä.
YKK:ssa venttiileillä on 4mm kahtapuolen tilaa ja nokassa aukioloa 1,4mm, eli ei luulis ottavan kiinni.
Jatketaan harjotuksia taas tuonnempana...
Liitteet
20210425_113753.jpg
20210425_115142.jpg
Avatar
hukkis
Viestit: 93
Liittynyt: 21.11.2020 21:57
Paikkakunta: Joensuu

Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring

Viesti Kirjoittaja hukkis »

Kasailin kannen vielä tuossa illalla.
Palotilan reunat pyöristelty sun muut fiksaukset tehty.
Mittasin vielä että uusien venavarren kumien ja retainerin väliin jää riittävästi tilaa. Kansi nippuun ja venttiilien tiiveyden tarkastus vielä lopuks...
Avatar
hukkis
Viestit: 93
Liittynyt: 21.11.2020 21:57
Paikkakunta: Joensuu

Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring

Viesti Kirjoittaja hukkis »

Tänään kerkesin sen verran käymään tallissa, että sain "arvottua" männänrenkaat sopiviin reikiin.
Muihin sai tasasen naftit ylä 0,35mm ja alempi 0,4mm, mut ykkönen on hitusen väljempi. Öljyrenkaat on tuosta väliltä.
Kiertokankien pultit vaihdoin uusiin.
Veiveissä on öljyreiät, mut laakereissa ei. Päätin porata niihin reiät, koska lohkossa on betonit ja siksi sylinterien alaosan jäähdytys normaalia heikompi.
Tuo öljyn ruikkiminen saattas auttaa hivenen jäähdytykseen.
Mitäs arvon lada-asiantuntijat sanoo, tarviiko sen isomman öölipumpun, kun kyseessä on kuitenki katuauto jolla ei nalli auki ajeta ku hetkittäin?
Liitteet
20210426_190435.jpg
20210426_190457.jpg
20210426_194038.jpg
Avatar
hukkis
Viestit: 93
Liittynyt: 21.11.2020 21:57
Paikkakunta: Joensuu

Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring

Viesti Kirjoittaja hukkis »

Tänä iltana oli vuorossa entisen koneen ja lootan pois nosto.
Auton omistajan "purkuryhmä" oli jo irrotellu suunnilleen kaikki muut paitsi moottorin kiinnikkeet ja vaihdekepin.
Nuo irti ja paketti norsun nenään. Oliki yllättävän ahdas, syylärin ympäryspellit muutti vähän muotoo ennenku antaatu ylös😂
Uus kone ja loota pitääki sit varmaan laittaa erikseen paikalleen...

Tuossa muuten vertailuks opelin 1,8 pikkulohkon mäntä/veivi paketti ladan kamojen vieressä. Vain puoli kiloo painoeroa😁
Liitteet
20210427_181842.jpg
20210427_194354.jpg
Avatar
hukkis
Viestit: 93
Liittynyt: 21.11.2020 21:57
Paikkakunta: Joensuu

Re: Otsikko muutettu. Nappis 1200->1800 pro touring

Viesti Kirjoittaja hukkis »

Eilen illalla kerkesin sen verran talliin, että putsailin lohkon ja pyörivät osat. Kasausrasvaa laakereihin ja kampura paikalleen ja pultit momenttiin. Sama homma männille.

Tänään tuliki auton omistaja myös lapin reissulta rassaamaan sisälattiaa puhtaaks irtomassasta. Pari pikkusormen mentävää reikää löyty takajalkatiloista, muuten ehjä koppa.
Ite kasailin sillä aikaa konetta. Ekaks löysäsin ja vetäsin momenttiin veivien pultit, kun ne on uudet niin varmasti sijautuu paikalleen.
Kansinahkan suihkutin kuparitiiviste liimalla, kun nuo tasopinnat ei ihan priimaa ole.
Apuakseli ja öljypumpun pyörittäjä paikalleen.
Öljypumppuun kasausöljyä vähän rattaille ja paikalleen.
Jakajaa ei tarvii niin tuli tuollanen runko-osa mansemotorsilta sen paikalle.
Kannenpultit/lohkon kierteet tarkastin, että ei takertele ja menee tarpeeks syvälle ettei pohjaa kun kantta on kuitenki aika reilusti laskettu.
Sitten kansi paikalleen ja kolmessa vaiheessa momenttiin.
Jonkun ajan päästä mittasin kannentiivisteen puristuman, jotain 1-1,1mm välillä näyttäs olevan, eli sitä mitä pitikin.
Liitteet
20210428_222344.jpg
20210429_190325.jpg
20210429_190709.jpg
Vastaa Viestiin