Lada 1200 kaasari ongelmat

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
D e m o
Viestit: 13
Liittynyt: 3.11.2022 12:20
Paikkakunta: Muonio

Lada 1200 kaasari ongelmat

Viesti Kirjoittaja D e m o »

Mikä ois sellane hyvä kaasari ton alkuperäsen tilalle että sais toimimaan kunnolla vai pitääkö etsiä uudet tiivisteet jne
Nims tyhjäkäynnissä oli ongelmaa mikä vaikuttaa yleiseltä ongelmalta noiden kanssa. Tällähetkellä käy tyhjäkäynnillä mutta ei liiku omin voimin yhtään ja kun antaa kaasua se hyytyy samantien ko putsasin sen
Auto on taisi olla vuosimallia 88
Ja oisko jotain muuta mitä kannattaisi tietää
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lada 1200 kaasari ongelmat

Viesti Kirjoittaja pressa »

Jos lähdetään siitä että näistä 99% on alkuperäisellä kaasuttimella ja toimii. Minun 40 vuoden kokemuksella tyhjäkäynti ei ole mikään erityinen ongelma. Likaisuus sekä kalvojen venyminen /hapertuminen on kaikkien vanhojen kaasuttimien (varsinkin jos välillä vuosia kuivuen) ongelma. Kunnollinen puhdistus ja kalvojen vaihto niin sekä kaasuttimen säätö niin varmasti toimii: https://www.mansemotors.fi/kaasuttimen- ... 200-1300cc
tai alkuperäiskaasutin niin ei tarvitse vanhaa purkaa: https://www.mansemotors.fi/kaasutin-21073

Toki enemmän katu-uskottavuutta saat kun hommaat jonkun vanhan taunuksen weberin siihen, ei se sen paremmin toimi mutta onpahan vaihdettu.
virtain
Viestit: 1113
Liittynyt: 7.11.2010 20:29

Re: Lada 1200 kaasari ongelmat

Viesti Kirjoittaja virtain »

Itse hommaisin Uuden Weberin (niitäkin vielä tältä maapallolta löytyy :shock: ), enkä mitään taunuksesta olevaa vanhaa käytettyä,mikä ei välttämättä toimi, tai toimii samalla tavalla, kun tuo ladan originaali :? ....Eikä tuo ladan originaali kaasutin ole uutenaankaan sellanen, kuin weberi on uutenaan, toki toimiihan se uutenaan.....mutta....
D e m o
Viestit: 13
Liittynyt: 3.11.2022 12:20
Paikkakunta: Muonio

Re: Lada 1200 kaasari ongelmat

Viesti Kirjoittaja D e m o »

virtain kirjoitti: 3.11.2022 21:26 Itse hommaisin Uuden Weberin (niitäkin vielä tältä maapallolta löytyy :shock: )
Oho aika jännä. Mut sillai hauska ko kävin kattoon varaosaliikkees jotai nii niilä oli laatikko missä luki ladan kaas osat hyllykössä että häätyy käydä kattoo mitä muuta löytyis
Vastaa Viestiin