Lada 112 VM 2003 P0122 ja P1140 kaasuläpän asentotunnistin
Lada 112 VM 2003 P0122 ja P1140 kaasuläpän asentotunnistin
Lada 112 vm2003 on ruennut antamaan vikakoodeja P0122 kaasuläpän asentotunnistin, signaali matala ja P1140 kuormituksen laskeminen, arvo virheellinen.
Tuli ihmeteltyä kaasuläpän asentotunnistimen sielunelämää kun näytti että se on täysin pimeä ettei sieltä tule juuri mitään ulos obd2 katsottuna. Siinä oli paikoillaan kosketukseton versio.
Vaihdoin kaasuläpän asentotunnistimeen uuden liittimen johtoon, kun siitä oli lukitusvipu poikki ja piti aina varmistaa nippusiteellä.
Kokeilin myös uutta kaasuläpän asentotunnistinta, mutta ei se minun mielestä muuttanut tilannetta. Pitää vielä ihmetellä sitä lisää.
Ehkä voisi olla maadoitusvika tai sitten joku johtosarjan liitin kiukuttelee.
Asentotunnistimelle tuli +5.5V jännite runkoa vasten mitattuna johto irti anturista mitattuna kun oli virran päällä. Onko jännite oikea
Tulisiko kenelläkään mitään vinkkiä mieleen ?
Tuli ihmeteltyä kaasuläpän asentotunnistimen sielunelämää kun näytti että se on täysin pimeä ettei sieltä tule juuri mitään ulos obd2 katsottuna. Siinä oli paikoillaan kosketukseton versio.
Vaihdoin kaasuläpän asentotunnistimeen uuden liittimen johtoon, kun siitä oli lukitusvipu poikki ja piti aina varmistaa nippusiteellä.
Kokeilin myös uutta kaasuläpän asentotunnistinta, mutta ei se minun mielestä muuttanut tilannetta. Pitää vielä ihmetellä sitä lisää.
Ehkä voisi olla maadoitusvika tai sitten joku johtosarjan liitin kiukuttelee.
Asentotunnistimelle tuli +5.5V jännite runkoa vasten mitattuna johto irti anturista mitattuna kun oli virran päällä. Onko jännite oikea
Tulisiko kenelläkään mitään vinkkiä mieleen ?
Re: Lada 112 VM 2003 P0122 ja P1140 kaasuläpän asentotunnistin
Tuo 5,5 volttia on asentoanturille tuleva tukisignaali, jonka avulla muodostuu varsinainen signaalijännite yhteen anturin johdoista. Sen kuuluukin olla noin 5 volttia, ja tuo on ihan hyvä lukema. Tuossa voisi mitata, koskettaako varsinainen asentoanturin signaalijohto ECM-yksikölle maadoitukseen. Kyseinen johto ei saa olla yhteydessä maadoitukseen, eli mittarin pitää näyttää ääretöntä vastusarvoa. Tuo toinen vikakoodi saattaa olla johdannaiskoodi tästä, koska kuormitusarvo laskettaneen käyttämällä hyväksi asentoanturin signaalia ja jos tämä signaali vääristyy, menee myös kuormitusarvo pieleen.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Lada 112 VM 2003 P0122 ja P1140 kaasuläpän asentotunnistin
Löysin paremman yleismittarin muuton jäljiltä niin pääsin mittailemaan. Mittasin anturilta johto irti. Anturille tuleva Vihreä johdin on maissa ja näytti ihan 0 ohm
Yhdessä johdossa oli +5.83V dc ja toisessa johdossa 1.006V DC .
Obd2 kautta näyttää TPS 0.78% ja kun laittoi kaasun pohjaan niin nousi 2%
Yhdessä johdossa oli +5.83V dc ja toisessa johdossa 1.006V DC .
Obd2 kautta näyttää TPS 0.78% ja kun laittoi kaasun pohjaan niin nousi 2%
Re: Lada 112 VM 2003 P0122 ja P1140 kaasuläpän asentotunnistin
Vihreä johdin on maadoitus, jonka kuuluukin näyttää 0 ohm maata vasten. Mittaa vielä, onko siinä johdossa, jossa oli tuo 1,006 volttia, yhteyttä maahan. Mittaa samoin se johto, jossa oli se 5,5 volttia.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Lada 112 VM 2003 P0122 ja P1140 kaasuläpän asentotunnistin
Muistaakseni toisesta näytti ääretöntä ja toisesta joku 800K (kilo-ohmia)
Re: Lada 112 VM 2003 P0122 ja P1140 kaasuläpän asentotunnistin
En saanut poistettua tätä turhaa viestiä
Viimeksi muokannut Harri, 27.8.2023 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Lada 112 VM 2003 P0122 ja P1140 kaasuläpän asentotunnistin
Olisikohan kenelläkään jäänyt ylimääräistä Lada 112 moottorinohjain yksikköä 2111-1411020-50 . Ilmeisesti pitää olla mukaan myös ajonesto boksi ja kuittausavaimet 2 mustaa ja punainen?
Ostaisin tuommoisen kun epäilen boksi vikaa kun kaasuläpän asentotunnistimen signaali on matala ja mielestäni olen muut mahdollisuudet poissulkenut.
Ostaisin tuommoisen kun epäilen boksi vikaa kun kaasuläpän asentotunnistimen signaali on matala ja mielestäni olen muut mahdollisuudet poissulkenut.
Re: Lada 112 VM 2003 P0122 ja P1140 kaasuläpän asentotunnistin
Mittasitko anturin? elikkä 10 kOhm alueella mittaat. Tällä varmistat että anturi on varmasti ehjä, ettei ole kahta rikkinäistä anturia.Harri kirjoitti: 2.8.2023 3:16Kokeilin myös uutta kaasuläpän asentotunnistinta, mutta ei se minun mielestä muuttanut tilannetta. Pitää vielä ihmetellä sitä lisää.
Re: Lada 112 VM 2003 P0122 ja P1140 kaasuläpän asentotunnistin
Mittasin kaasuläpän asentotunnistimen. Löytyy arvot 2.46K , 7.59K ja 9.42K . Kyllä tuo näyttää ihan järkeviä lukemia. Itsellä ei nyt tule muuta ajatusta kuin että sen signaali johto voisi olla poikki. Tuleeko muille mitään ideaa? Alkaa katsastus olemaan ajankohtainen.