Sivu 1/1
Iltalehden Nappis-starttaus
Lähetetty: 12.1.2024 20:16
Kirjoittaja Ladakeho
Tämän päivän Iltiksessä joku starttaa Nappiksen -40 asteen pakkasessa. Ennen starttia hän polkee kaasupolkimella pumppaavaa liikettä. Ladalla tuota pumppausliikettä ei kannata tehdä, jos ei halua tankkiin kengubensaa. Kannattaa pumpata bensapumpulla, ei kaasupolkimella.
Re: Iltalehden Nappis-starttaus
Lähetetty: 13.1.2024 8:07
Kirjoittaja pressa
Muutama kaasupolkimen painallus antaa kiihdytyspumpulla bensaa, elikkä silloin meillä on riittävän rikas seos syttyäkseen myös kylmänä. Bensapumpun pumppaamisen tarvitsee jos linja on päässyt valumaan tyhjäksi. Mikäli auto on kunnossa eikä ole pitkään seissyt, niin ei bensapumpulla tarvitse pumpata.
Re: Iltalehden Nappis-starttaus
Lähetetty: 15.1.2024 22:53
Kirjoittaja jta
Ja kun liikaa pumppaa kaasulla niin aiheuttaa sitten sen että sammuu lähes heti käyntiin lähdettyään kun kohokammio on ensin tyhjätty kiihdytyspumpun kautta ellei ole jo kastellut tulppia sitä ennen.
Itellä ei nappis kaivannut kuin 2-3 pumppausta kovalla pakkasella ja kevyellä pakkasella ei tarvinut kaasuun koskea.
Re: Iltalehden Nappis-starttaus
Lähetetty: 7.2.2024 13:42
Kirjoittaja Michael
Ladakeho kirjoitti: 12.1.2024 20:16
Tämän päivän Iltiksessä joku starttaa Nappiksen -40 asteen pakkasessa. Ennen starttia hän polkee kaasupolkimella pumppaavaa liikettä. Ladalla tuota pumppausliikettä ei kannata tehdä, jos ei halua tankkiin kengubensaa. Kannattaa pumpata bensapumpulla, ei kaasupolkimella.
Legacy of Dead Demo
Hyvä pointti! Kaasupolkimen käyttö kylmässä startatessa on vanha kikka, mutta nykyaikaisissa autoissa se voi tosiaan aiheuttaa ongelmia, kuten kengubensan riskin. Ladalla ja monilla muilla vanhemmilla autoilla bensapumpun manuaalinen pumppaaminen voi olla parempi vaihtoehto. Lisäksi, ennen kuin yrittää startata auton pakkasessa, kannattaa varmistaa, että akku on täydessä latauksessa ja että moottoriöljy on sopivaa pakkaskeleille.