2105-1500S-1995-käyttis/projekti
Lähetetty: 24.4.2025 23:52
Voisihan tuota itsekin tänne kirjoitella nii on jollekkin vaikka sitten tylsille oppitunneille luettavaa:D
Tuli käytyä hakemassa ensimmäinen oma auto marraskuussa hetikun kortin sain taskuun. Eihän siinä tietenkään leimaa ollu mutta en sellaista halunnutkaan taisi sillon olla netti auton halvin lada koko suomessa.
Leimalle ei tarvinnut kuin kaksi ruoste reikää tehdä ja päästöt saada kuntoon, leiman saatua pari päivää jaksoi 2päivää ajella sitten piti jo perään lyödä kemppiä:D.
Sitten tuli ajeltua useampi kuukausi kunnes kone räjähti koulu matkalla. Onneksi opettajalta löyty ”uusi” kone.
Moottori siis on 1,3L kantti lampusta, moottori seisonut vajaa 10V ladossa mistä sen kävin pelastamassa.
Moottori oli tosi hyvässä kunnossa että ei vissiin paljoo ollu ajettu sitten, tuli sitten putsattua kaikki osat ja kaikki uudet tiivisteet laitettua siihen.
Olin silloin toppi harjoittelussa moottorikoneistamolla missä sitten ukot ”painosti” porttaamaan, madaltaa,
Ja R-seetit ajamaan. Ja tulihan puol kiloo kevennettyä vauhti pyörää samalla.
Nyt on jo moottori kasattu ja laitettu takaisin paikalleen Moottori lähti heti käyntiin ja kävi oikeen nätisti tyhjä käyntiä, noin 5min jälkeen alko järkyttävä nakutus ja tuli sitten huolto/korjaus puolelta kysyttyä neuvoa ja loppu tulos oli että imu venat tuli koneistettua liian syvään, vika nyt jo korjattu siis lyhensin vain keinuvivun säätö ruuvin lukitus mutteria.
Tässä on tämän hetkinen tilanne lootuskasta ja päivitän lisää kun tapahtuu jotain mielenkiintoista.
Tuli käytyä hakemassa ensimmäinen oma auto marraskuussa hetikun kortin sain taskuun. Eihän siinä tietenkään leimaa ollu mutta en sellaista halunnutkaan taisi sillon olla netti auton halvin lada koko suomessa.
Leimalle ei tarvinnut kuin kaksi ruoste reikää tehdä ja päästöt saada kuntoon, leiman saatua pari päivää jaksoi 2päivää ajella sitten piti jo perään lyödä kemppiä:D.
Sitten tuli ajeltua useampi kuukausi kunnes kone räjähti koulu matkalla. Onneksi opettajalta löyty ”uusi” kone.
Moottori siis on 1,3L kantti lampusta, moottori seisonut vajaa 10V ladossa mistä sen kävin pelastamassa.
Moottori oli tosi hyvässä kunnossa että ei vissiin paljoo ollu ajettu sitten, tuli sitten putsattua kaikki osat ja kaikki uudet tiivisteet laitettua siihen.
Olin silloin toppi harjoittelussa moottorikoneistamolla missä sitten ukot ”painosti” porttaamaan, madaltaa,
Ja R-seetit ajamaan. Ja tulihan puol kiloo kevennettyä vauhti pyörää samalla.
Nyt on jo moottori kasattu ja laitettu takaisin paikalleen Moottori lähti heti käyntiin ja kävi oikeen nätisti tyhjä käyntiä, noin 5min jälkeen alko järkyttävä nakutus ja tuli sitten huolto/korjaus puolelta kysyttyä neuvoa ja loppu tulos oli että imu venat tuli koneistettua liian syvään, vika nyt jo korjattu siis lyhensin vain keinuvivun säätö ruuvin lukitus mutteria.
Tässä on tämän hetkinen tilanne lootuskasta ja päivitän lisää kun tapahtuu jotain mielenkiintoista.