Rauno Aaltonen -Ettäs kehtaat!!!

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Rauno Aaltonen -Ettäs kehtaat!!!

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Lueskelin tässä Moottori -lehteä vuodelta -98 ja sieltä löyty juttu tuosta legendaarisesta Flying Finn ralliautoilija Rauno Aaltosesta.
Jutun lopussa oli Raunolta kysytty mielipiteitä eri asioista ja ensin aattelin että miehellä on ihan järkevä ajattelutapa esim:
Kysymys: 80km/h kattonopeus
R.A. mielipide: Pitäiskö bikinitkin kieltää Suomessa?
Kysymys: Ilkka Kanerva
R.A. mielipide: Mukava mies vaikka onkin ammattipoliitikko
Mutta sitten pamahti:
Kysymys: Itäliikenne
R.A. mielipide: Teknisesti vaaralliset laitteet pitäisi pystyä karsimaan välittömästi pois, sillä kenellä on oikeus vaarantaa toisten henki.
Voi jessus mikä kommentti, sitähän nyt ei tiedä että kumpaa se aatteli venäläisten rekkamiesten "työkaluja" vai mollasko kaikki itäautot, mutta silti ei herran perse mikä äijä!
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Tuosta nyt ei välttämättä tiedä, mitä täsmällisesti tarkoitetaan. Itärekat yms. ovat kyllä kunnoltaan kieltämättä, sanoisinko, vaihtelevia.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

R-J kirjoitti:Tuosta nyt ei välttämättä tiedä, mitä täsmällisesti tarkoitetaan. Itärekat yms. ovat kyllä kunnoltaan kieltämättä, sanoisinko, vaihtelevia.
Niimpä. Itärekat on varsin vaarallisia. Kerran näin sellaisen mikä tyynesti vaan ohitti ohituskieltoalueella jotain bussia ja vielä oli mäki edessä... Kaikkee ne keksii.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Ne on vähän niin kuin ne takavuosien Camel-miehet. Kulkevat omia polkujaan. Joku täällä väänteli sen niin, että pissivät omille kengilleen. :)
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Kun kommentti on annettu vuonna -98, niin uskoisin sen tarkoittavan tuota itärekkarallia....

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

niin kyllä kai toi "itäliikenne"(ven.kulj.liikkeet) käyttää enemmän tätä länsikalustoa kuin itäautoja, joten "itä-autoistahan" ei voi olla kysymys.

Lähinnä perävaunujen jarruissa yms. kai olivat pahimmat ongelmat juuri tuohon aikaan (98 ). Ei tainnut silloin olla minkäänlaista katsastussysteemiäkään olemassa Venäjällä. Kaikki varmaan muistaa viime talvelta Konginkankaan onnettomuuden, joten kyllä noi rahtarit aika pommeja on jos jarrut ei ole kunnossa, olivat sitten itä- tai länsiliikennettä.

"Itäviinan" vaarallisuudesta on myös varoiteltu. :wink:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
dadaa
Viestit: 134
Liittynyt: 16.12.2003 12:18

Viesti Kirjoittaja dadaa »

samarai kirjoitti:n
Kaikki varmaan muistaa viime talvelta Konginkankaan onnettomuuden, joten kyllä noi rahtarit aika pommeja on jos jarrut ei ole kunnossa, olivat sitten itä- tai länsiliikennettä.

"Itäviinan" vaarallisuudesta on myös varoiteltu. :wink:
Mitenköhän peräkärryn jarrujen toiminta liitty tohon konginkankaan onnettomuuteen??
Tyylillä ei taidolla!
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1684
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Kyllä tuohon aikaan oli tapetilla venäläinen raskas kalusto. Minusta kyllä silloin vielä joukossa oli paljon vanhoja Liazeja ja länsikalustokin oli selvästi vanhempaa kuin nyt. Paljon puhuttiin myös näistä uusrikkaista hurjastelevista henilöautonhakijoista. Saattoi aaltosen kommentti tarkoittaa molempia.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

dadaa kirjoitti:
samarai kirjoitti:n
Kaikki varmaan muistaa viime talvelta Konginkankaan onnettomuuden, joten kyllä noi rahtarit aika pommeja on jos jarrut ei ole kunnossa, olivat sitten itä- tai länsiliikennettä.

"Itäviinan" vaarallisuudesta on myös varoiteltu. :wink:
Mitenköhän peräkärryn jarrujen toiminta liitty tohon konginkankaan onnettomuuteen??
Joo ei siinä tapauksessa jarruissa ollut vikaa, tuli vaan mieleen (virheellisesti) tosta rekan perävaunusta, mikä aiheutti sen onnettomuuden, perävaunu lähti itsestään liukkaalla heittelehtimään. Vialliset jarrut on kuitenkin vaarallinen yhdistelmä liukkaalla kelillä kaikissa ajopeleissä, sitä lähinnä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

samarai kirjoitti:niin kyllä kai toi "itäliikenne"(ven.kulj.liikkeet) käyttää enemmän tätä länsikalustoa kuin itäautoja, joten "itä-autoistahan" ei voi olla kysymys.
Eikös ne vielä kymmenen vuotta sitten ajelleet paljon oman maan tuotoksillakin?

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Joopa joo, jos nyt oletetaan että se aatteli itse tuota rekkaliikennettä joka nyt on hieman erilaista meinikiä kuin mihin ollaan tääl suomes totuttu, niin kyllä silti ois voinu valita sanansa paremmin tai edes selvittää kantaansa hieman.
Kyseessähän on lehti jossa käsitellään henkilöautoasiaa ja sen lukijoilla varmasti aika monella aivot yhdistää sanat itä+liikenne(autoilu) = LADA
Tommosen rallilegendan mainitseminen teknillisesti vaarallisista autoista saa ihmiset jotka eivät ole mahtavan yksinkertaiseen ja kestävään itätekniikkaan tutustunut vahvistumaan vääristä käsityksistä joita heillä itätekniikan suhteen on!!



Oli miten oli niin ainakin topicci sai keskustelua aikaan!!!
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Siis eihän noihin lehtien teksteihin ole luottamista. Toimittajat kirjoittaa juuri niinkuin ne haluaa ja moottorilehden ollessa kyseessä niin ovat ihan tahallaan vielä tuohon suuntaan kääntäneet.
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Hyvä pointti!!!

Oli nyt miten päin vaan niin kyllä se kommentti on pönkittänyt harhaluuloja uskon ma!
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

nivailija kirjoitti:
R-J kirjoitti:Tuosta nyt ei välttämättä tiedä, mitä täsmällisesti tarkoitetaan. Itärekat yms. ovat kyllä kunnoltaan kieltämättä, sanoisinko, vaihtelevia.
Niimpä. Itärekat on varsin vaarallisia. Kerran näin sellaisen mikä tyynesti vaan ohitti ohituskieltoalueella jotain bussia ja vielä oli mäki edessä... Kaikkee ne keksii.
Eikös sitä rekan kuskia pitäis tosta syyttää eikä rekkaa. Kyllä minä ainakin osaan ohittaa yhtä lailla sääntöjen mukaan ajanpa sitten Ladalla, Tojotalla tai Foodilla.

Toveri Niva ainakin tuntuu tekevän asiasta ns. härkäsen. On niitä pahempiakin harhaluuloja ladailijoista levitelty ihan tahallaan. Kommunisteja kaikki jne.
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Eipä ollu tarkotus!

Ja se on tosi että on ne muutenkin haukkunut niinku ny esim. Viikiki Halme! Mua vaan pistää ärsyttään tommoset mutta minkäs teet -vapaa maa

Ne on makuasioita sano koira kun muniaan nuoli!
Vastaa Viestiin