Halvin liikennevakuutus Ladaan?
Halvin liikennevakuutus Ladaan?
Moi!
Olen tuore Lada 1200l henkilöauton omistaja ja nyt pitäisi kiiruusti alkaa miettimään liikennevakuutuksen hankkimista. Ajattelin soitella isoimmat vakuutusyhtiöt läpi ja vertailla hintoja, mutta ennen sitä ajattelin kysäistä olisiko joku sen jo ehtinyt tehdä? Nettilaskureiden kautta Pohjola (366e)pärjäisi Ifille (410e).
Olen tuore Lada 1200l henkilöauton omistaja ja nyt pitäisi kiiruusti alkaa miettimään liikennevakuutuksen hankkimista. Ajattelin soitella isoimmat vakuutusyhtiöt läpi ja vertailla hintoja, mutta ennen sitä ajattelin kysäistä olisiko joku sen jo ehtinyt tehdä? Nettilaskureiden kautta Pohjola (366e)pärjäisi Ifille (410e).
lopputulos
Hyvin pikaisen hintatiedustelun jälkeen päädyin if:iin. Hinnaksi tuli 437e. Kilpailijat: Tapiola 462e, Pohjola 455e. Ilmeisestikään kaikkiin nettilaskureihin ei voi hirveästi luottaa sillä Pohjolan nettisivuilla sain arvion 362e!! Mainitsemisen arvoinen on myös If:in halvin osakasko, mikä oli tarjouksen perusteella vain n. 25 euroa!
Todennäköisesti hankin myös kotivakuutuksen If:stä sillä se laskee liikennevakuutusta -6% ja pieneen yksiöön hankittuna sehän tulee miltei ilmaiseksi. Lopputulos: pelkät liikennevakuutukset ovat aika lähellä toisiaan. Isompia eroja saattaa tulla autovakuutusten (kaskojen) hinnoissa, mutta nehän ovatkin autoja eikä Ladoja varten
Todennäköisesti hankin myös kotivakuutuksen If:stä sillä se laskee liikennevakuutusta -6% ja pieneen yksiöön hankittuna sehän tulee miltei ilmaiseksi. Lopputulos: pelkät liikennevakuutukset ovat aika lähellä toisiaan. Isompia eroja saattaa tulla autovakuutusten (kaskojen) hinnoissa, mutta nehän ovatkin autoja eikä Ladoja varten

Kirjoitin tämän tekstin jo aikaisemmin toisen otsikon alle mutta uusinnathan ovat päivän sana televisiossakin.
Nappiksen (-87) perusvuosimaksu IF:llä on 394,83 euroa. 70 % bonuksen ja sopimusalennuksen jälkeen jää maksettavaa 111,35 euroa/vuosi.
Maksuunhan vaikuttaa myös asuinpaikka ja haltijan ikä.
Reilu vuosi sitten kun ostin tuon auton ja kävin tekemässä vakuutusta, alkoi vakuutusvirkailija sitten tietysti kauppaamaan vapaaehtoista vakuutusta. Kyselin huvikseni vakuutusehtoja ja kun hän kertoi omavastuun olevan 150 euroa totesin että ei taida kannattaa kun auto maksoi saman verran.
Hän oli samaa mieltä.
Nappiksen (-87) perusvuosimaksu IF:llä on 394,83 euroa. 70 % bonuksen ja sopimusalennuksen jälkeen jää maksettavaa 111,35 euroa/vuosi.
Maksuunhan vaikuttaa myös asuinpaikka ja haltijan ikä.
Reilu vuosi sitten kun ostin tuon auton ja kävin tekemässä vakuutusta, alkoi vakuutusvirkailija sitten tietysti kauppaamaan vapaaehtoista vakuutusta. Kyselin huvikseni vakuutusehtoja ja kun hän kertoi omavastuun olevan 150 euroa totesin että ei taida kannattaa kun auto maksoi saman verran.
Hän oli samaa mieltä.

ABC -Absolutely Boring Compromise
Ostin itekin tuossa vasta Samaran ja tein vertailuja eri firmojen välillä, pyysin myös tarjouksia. Ehdottomasti halvimmaksi tuli Tapiola, vaikka mulla ei siellä muita vakuutuksia ole koskaan ollutkaan. Esim. Lähivakuutus, jossa mulla oli vielä vuosi sitten muita vakuutuksia olisi tullut vuodessa n. 60 euroa kalliimmaksi.
Re: Halvin liikennevakuutus Ladaan?
ite ostin huhtikuussa ladan, pohjola on vakuutusyhtiö. Kyseessä on liikennevakuutus ja 664€/ vuodessa... Mistäpä näkee omat bonukset, vaikka tuskin niitä vielä on paljoakaan. Kyseessä on ensimmäinen autoni...
Re: lopputulos
Toivottavasti ei nyt tule kunnianloukkaussyytettä If:in suunnalta, mutta siitä firmasta ei kannata ottaa mitään vakuutuksia, joiden pitäisi korvata itselle jotain (pakollinen liikennevakuutushan korvaa vain pääasiassa vastapuolelle, jos kolari on ollut syysi), sillä If ei yleensä helposti useiden ihmisten kokemuksien mukaan korvaa kellekään oikein yhtään mitään, vakuutusmaksurahat menevät siis hukkaan, vaikka kovasti yrittävät Ifillä mainostamisella tätä kuvaa muuttaakin. Toinen vakuutusyhtiö, josta tuttavapiirissä erittäin huonoja kokemuksia on Pohjola.meedio74 kirjoitti: Mainitsemisen arvoinen on myös If:in halvin osakasko, mikä oli tarjouksen perusteella vain n. 25 euroa!
Todennäköisesti hankin myös kotivakuutuksen If:stä sillä se laskee liikennevakuutusta -6% ja pieneen yksiöön hankittuna sehän tulee miltei ilmaiseksi.
Vakuutusyhtiöiden hintavertailu on vähän hankalaa. Luin täältä foorumilta mainoksia juuri siitä, että Ifillä pakollinen liikennevakuutus olisi muita yhtiötä halvempi, mutta sainkin itse taas Ifiä halvemman tarjouksen Tapiolasta. Toisaalta, kun Tapiolasta ottaa pankkitilin ja muut vakuutukset, niin saakin jo suoraan 17% alennuksen liikennevakuutuksesta jo ilman boonuksiakin. Samanlaisia järjestelmiä toki on muillakin yhtiöillä.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Vakuutusyhtiöiden tehtävähän on tuottaa rahaa omistajilleen ei auttaa vahingon kärsinyttä. Jotain korvaavat mutta yleensä aina yrittävät tavalla tai toisella venkoilla itsensä irti maksuista. Mutta kilpailuttaminen kannattaa aina, itse olen vähintään kerran viiteen vuoteen huudattanut läpi kaikki vakuutukset ja viime syksynä vaihtui taas vakuutusyhtiö. Pelkissä liikennevakuutuksissa oli niin suuri ero edelliseen yhtiöön, että jo pelkästään sen takia kannatti vaihtaa.Toivottavasti ei nyt tule kunnianloukkaussyytettä If:in suunnalta, mutta siitä firmasta ei kannata ottaa mitään vakuutuksia, joiden pitäisi korvata itselle jotain (pakollinen liikennevakuutushan korvaa vain pääasiassa vastapuolelle, jos kolari on ollut syysi), sillä If ei yleensä helposti useiden ihmisten kokemuksien mukaan korvaa kellekään oikein yhtään mitään, vakuutusmaksurahat menevät siis hukkaan, vaikka kovasti yrittävät Ifillä mainostamisella tätä kuvaa muuttaakin. Toinen vakuutusyhtiö, josta tuttavapiirissä erittäin huonoja kokemuksia on Pohjola.
Kaskoon olen suhtautunut siten, että alle 10 000€ autoihin en sitä periaatteestakaan ota. Jos itse mokaan niin ennemmin haen uuden auton kaupasta kuin alan maksamaan vakuutusyhtiöille osamaksulla vahinkoa takaisin pudonneiden bonusten muodossa.
Itse taas huomasin muutama päivä sitten että Pohjolassa pelkkä liikennevakuutus on ilman keskittäjän alennuksia yli 250€ halvempi vuodessa kuin mitä Tapiolassa 13% alennuksella..JohnDoe kirjoitti:Toivottavasti ei nyt tule kunnianloukkaussyytettä If:in suunnalta, mutta siitä firmasta ei kannata ottaa mitään vakuutuksia, joiden pitäisi korvata itselle jotain (pakollinen liikennevakuutushan korvaa vain pääasiassa vastapuolelle, jos kolari on ollut syysi), sillä If ei yleensä helposti useiden ihmisten kokemuksien mukaan korvaa kellekään oikein yhtään mitään, vakuutusmaksurahat menevät siis hukkaan, vaikka kovasti yrittävät Ifillä mainostamisella tätä kuvaa muuttaakin. Toinen vakuutusyhtiö, josta tuttavapiirissä erittäin huonoja kokemuksia on Pohjola.meedio74 kirjoitti: Mainitsemisen arvoinen on myös If:in halvin osakasko, mikä oli tarjouksen perusteella vain n. 25 euroa!
Todennäköisesti hankin myös kotivakuutuksen If:stä sillä se laskee liikennevakuutusta -6% ja pieneen yksiöön hankittuna sehän tulee miltei ilmaiseksi.
Vakuutusyhtiöiden hintavertailu on vähän hankalaa. Luin täältä foorumilta mainoksia juuri siitä, että Ifillä pakollinen liikennevakuutus olisi muita yhtiötä halvempi, mutta sainkin itse taas Ifiä halvemman tarjouksen Tapiolasta. Toisaalta, kun Tapiolasta ottaa pankkitilin ja muut vakuutukset, niin saakin jo suoraan 17% alennuksen liikennevakuutuksesta jo ilman boonuksiakin. Samanlaisia järjestelmiä toki on muillakin yhtiöillä.
Kun koitin kilpailuttaa Tapiolaa asian pohjalta sain vain vastaukseksi että me hinnoitellaan vakuutukset miten halutaan että voi voi jos et ole tyytyväinen

Njet problem, normal katastroof