automaalari haussa
automaalari haussa
Tuli tossa mieleen että onko lahtelaisia ladaharrastajia jotka tietäis sopuhintasen automaalarin?Entä onko kokemuksia kaupan kromimaalista miten se kestää ku pitäs tota maskia ehostaa?
Re: automaalari haussa
Noilla kromimaaleilla ei oo kromin kanssa muuta yhteistä kuin nimi... melkeen samanlaista kuin vannehopea, ei hjyvä.Ladamörkö kirjoitti:Tuli tossa mieleen että onko lahtelaisia ladaharrastajia jotka tietäis sopuhintasen automaalarin?Entä onko kokemuksia kaupan kromimaalista miten se kestää ku pitäs tota maskia ehostaa?
Ei kai se maalin ruiskuutus paljo maksa. Meniskö maalarilta tunti tai kaks ku vetää värin? Kuivaus päälle.meggeri kirjoitti:Käytin larppani Nastolassa, Automaalaamo Auvisella (löytyy keltasilta sivuilta). 100€ auton ylimaalaus. Ihan hyvä tuli, paitsi että omat pohjatyöt ois voinu olla paremmat.
Kustannuksia alkaa tulemaan jos joutuu teettään pohjat. Ja jos itsellä on tilat, laitteet ja taito tehdä pohjatyöt, niin kai siinä samassa tilassa voi vetää sen värinkin itse pintaan.
Jos taas antaa pohjatöiden tekemisen sille joka halvimmalla tekee niin arvaat varmaan mikä on lopputulos. Voi olla nätti, mutta ruoste puskee läpi vuodessa tai parissa.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Meidän kaupasta saa kyllä ihan kiiltävääkin kromi spreitä (olikohan maston), tai ite ainakin yllätyin moisesta kiillosta. Halkeilunkin saa ihan itse maalari aikaan ja harmaaksi se meni vain jos heitti lakan viä päälle.KTC kirjoitti:älä ikinä älä koskaan älä missään nimessä osta kaupasta kromi sprayta.
se ei kiillä se halkeilee se on vain harmaata maalia.
Maskia en kyllä suosittele maalaamaan, koska ekojen kilometrien aikana lohkeilee maalit pois kivien/nastojen ansiosta. Kromaus ompi hienoin ja kestävin ratkaisu.
Hmm.... Satasella... Ei paha... Jahka saadaan täällä päin pohjat kuntoon, niin beige vaihtuu mustaksi...meggeri kirjoitti:Käytin larppani Nastolassa, Automaalaamo Auvisella (löytyy keltasilta sivuilta). 100€ auton ylimaalaus. Ihan hyvä tuli, paitsi että omat pohjatyöt ois voinu olla paremmat.
Tuollaisessa maalauksessa ei maalta mitään muuta kuin pinta? Kun siis vaihtaa täysin väriä niin ovien päädyt, paksin sisusta ja konehuonekin pitäis värjäytyä uudelleen? Tulee varmaan halvemmaksi maalata nämä itse ja maalauttaa sitten julkisivu näyttäväksi?
<?php
include "turbo.lada";
get_horsepower(+69);
?>
(Skoda 130LX '86) | (Seat Ibiza '91) | Lada 1200S '88 | Lada 1500S '92 | BMW 316 8?
include "turbo.lada";
get_horsepower(+69);
?>
(Skoda 130LX '86) | (Seat Ibiza '91) | Lada 1200S '88 | Lada 1500S '92 | BMW 316 8?
Miten pohjat tehdään oikeaoppisesti oikein? Mitä ite oon tehny niin kunnon hionta, ettei ole tippaakaan ruostetta, siihen päälle osasilta ruostesuojapohjamaalireiskaa, sitten pakkeli ja maali.meggeri kirjoitti:Eipä tullu kysytyksi mitä maksaa pohjatyöt tuolla Auvisella. Peltipinnalle vetäsin epoxin ni ei luulis ruostuvan ihan heti. Pohjiin kannattaa aina panostaa. Kunnon maalipinta paljastaa kyllä kaikki epätasaisuudet.
Onko jotain mitä pitäisi tehdä välissä?
<?php
include "turbo.lada";
get_horsepower(+69);
?>
(Skoda 130LX '86) | (Seat Ibiza '91) | Lada 1200S '88 | Lada 1500S '92 | BMW 316 8?
include "turbo.lada";
get_horsepower(+69);
?>
(Skoda 130LX '86) | (Seat Ibiza '91) | Lada 1200S '88 | Lada 1500S '92 | BMW 316 8?
Itsekkin ku oon nastolasta ni auvisen tiedän ja ihan suositeltava maalari on ja ei kallis ite en oo koskaa maalauttanu siellä mutta kaveri on ja hyvää jälkeehän se oli tosin pohjatyöthän ne eniten maksaa.
Mulla on kyllä aika huonoja kokemuksia tosta kromi spraysta se alko halkeilemaa siinä pinnalla eikä asettunu hyvin
Mulla on kyllä aika huonoja kokemuksia tosta kromi spraysta se alko halkeilemaa siinä pinnalla eikä asettunu hyvin

Tuolla muissa ryhmissä kun asiasta keskustellaan, niin on kaksi koulukuntaa: Toiset laittaa pakkelin pellille ja toiset vasta pohjamaalin päälle. Tästäpä voi sitten väittelyn haluiset jatkaaGessle kirjoitti:Miten pohjat tehdään oikeaoppisesti oikein? Mitä ite oon tehny niin kunnon hionta, ettei ole tippaakaan ruostetta, siihen päälle osasilta ruostesuojapohjamaalireiskaa, sitten pakkeli ja maali.meggeri kirjoitti:Eipä tullu kysytyksi mitä maksaa pohjatyöt tuolla Auvisella. Peltipinnalle vetäsin epoxin ni ei luulis ruostuvan ihan heti. Pohjiin kannattaa aina panostaa. Kunnon maalipinta paljastaa kyllä kaikki epätasaisuudet.
Onko jotain mitä pitäisi tehdä välissä?

,_,/ukka
Autoton on huoleton
En oo maalannut, mutta kuulemma paljon työläämpi puhdistaa kuin paineilmaruisku.AI kirjoitti:Onko kellään kokemusta 30 euron hintaisesta sähkökäyttöisestä maaliruiskusta? Oma nappis kaipaisi uutta maalipintaa ja ajattelin ostaa tuollaisen härvelin ettei vieraalle tarvitse raahata ruiskutettavaksi.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Koulussa sanoi automaalari (opettaja), että pakkeli pellin päälle ja kemisti sanoi pohjamaalin kuuluvan väliin. Itse suosittelen pohjamaalausta myös.Gessle kirjoitti:Miten pohjat tehdään oikeaoppisesti oikein? Mitä ite oon tehny niin kunnon hionta, ettei ole tippaakaan ruostetta, siihen päälle osasilta ruostesuojapohjamaalireiskaa, sitten pakkeli ja maali.
Onko jotain mitä pitäisi tehdä välissä?
Ja käytä hienoja hiomapapereita; alkuun P180, kitin hiontaan P240 ja pohjamaalin hiontaan P400/vesihionta P1000. ettei tule ns. ruoskitun näköinen auto...
Painaa tautisesti verrattuna paineilma ruiskuihin ja kuten jo mainittu putsaus ompi luultavimmin hankalaa. Enkä henkilökohtaisesti usko moiseen vempaimeen...AI kirjoitti:Onko kellään kokemusta 30 euron hintaisesta sähkökäyttöisestä maaliruiskusta? Oma nappis kaipaisi uutta maalipintaa ja ajattelin ostaa tuollaisen härvelin ettei vieraalle tarvitse raahata ruiskutettavaksi.
Tämän vedin sähköruiskulla ja ihan itse, pohjatöistä sen verran että ainoa kriteeri oli korroosion kesto, ei siisteys.
http://www.students.tut.fi/~hayrinet/ladakuvia.html
Muita autoja tehnyt niin pohjamaali ensin ja sitten kemisk metal tasoitteeksi. Ei ole pellin korjailuissa yli millin kerrosta koskaan tarvinnut tehdä.
http://www.students.tut.fi/~hayrinet/ladakuvia.html
Muita autoja tehnyt niin pohjamaali ensin ja sitten kemisk metal tasoitteeksi. Ei ole pellin korjailuissa yli millin kerrosta koskaan tarvinnut tehdä.
Vauhdin tae - alamäki