automaalari haussa
Lähetetty: 6.1.2005 17:06
Tuli tossa mieleen että onko lahtelaisia ladaharrastajia jotka tietäis sopuhintasen automaalarin?Entä onko kokemuksia kaupan kromimaalista miten se kestää ku pitäs tota maskia ehostaa?
Noilla kromimaaleilla ei oo kromin kanssa muuta yhteistä kuin nimi... melkeen samanlaista kuin vannehopea, ei hjyvä.Ladamörkö kirjoitti:Tuli tossa mieleen että onko lahtelaisia ladaharrastajia jotka tietäis sopuhintasen automaalarin?Entä onko kokemuksia kaupan kromimaalista miten se kestää ku pitäs tota maskia ehostaa?
Ei kai se maalin ruiskuutus paljo maksa. Meniskö maalarilta tunti tai kaks ku vetää värin? Kuivaus päälle.meggeri kirjoitti:Käytin larppani Nastolassa, Automaalaamo Auvisella (löytyy keltasilta sivuilta). 100€ auton ylimaalaus. Ihan hyvä tuli, paitsi että omat pohjatyöt ois voinu olla paremmat.
Meidän kaupasta saa kyllä ihan kiiltävääkin kromi spreitä (olikohan maston), tai ite ainakin yllätyin moisesta kiillosta. Halkeilunkin saa ihan itse maalari aikaan ja harmaaksi se meni vain jos heitti lakan viä päälle.KTC kirjoitti:älä ikinä älä koskaan älä missään nimessä osta kaupasta kromi sprayta.
se ei kiillä se halkeilee se on vain harmaata maalia.
Hmm.... Satasella... Ei paha... Jahka saadaan täällä päin pohjat kuntoon, niin beige vaihtuu mustaksi...meggeri kirjoitti:Käytin larppani Nastolassa, Automaalaamo Auvisella (löytyy keltasilta sivuilta). 100€ auton ylimaalaus. Ihan hyvä tuli, paitsi että omat pohjatyöt ois voinu olla paremmat.
Miten pohjat tehdään oikeaoppisesti oikein? Mitä ite oon tehny niin kunnon hionta, ettei ole tippaakaan ruostetta, siihen päälle osasilta ruostesuojapohjamaalireiskaa, sitten pakkeli ja maali.meggeri kirjoitti:Eipä tullu kysytyksi mitä maksaa pohjatyöt tuolla Auvisella. Peltipinnalle vetäsin epoxin ni ei luulis ruostuvan ihan heti. Pohjiin kannattaa aina panostaa. Kunnon maalipinta paljastaa kyllä kaikki epätasaisuudet.
Tuolla muissa ryhmissä kun asiasta keskustellaan, niin on kaksi koulukuntaa: Toiset laittaa pakkelin pellille ja toiset vasta pohjamaalin päälle. Tästäpä voi sitten väittelyn haluiset jatkaaGessle kirjoitti:Miten pohjat tehdään oikeaoppisesti oikein? Mitä ite oon tehny niin kunnon hionta, ettei ole tippaakaan ruostetta, siihen päälle osasilta ruostesuojapohjamaalireiskaa, sitten pakkeli ja maali.meggeri kirjoitti:Eipä tullu kysytyksi mitä maksaa pohjatyöt tuolla Auvisella. Peltipinnalle vetäsin epoxin ni ei luulis ruostuvan ihan heti. Pohjiin kannattaa aina panostaa. Kunnon maalipinta paljastaa kyllä kaikki epätasaisuudet.
Onko jotain mitä pitäisi tehdä välissä?
En oo maalannut, mutta kuulemma paljon työläämpi puhdistaa kuin paineilmaruisku.AI kirjoitti:Onko kellään kokemusta 30 euron hintaisesta sähkökäyttöisestä maaliruiskusta? Oma nappis kaipaisi uutta maalipintaa ja ajattelin ostaa tuollaisen härvelin ettei vieraalle tarvitse raahata ruiskutettavaksi.
Koulussa sanoi automaalari (opettaja), että pakkeli pellin päälle ja kemisti sanoi pohjamaalin kuuluvan väliin. Itse suosittelen pohjamaalausta myös.Gessle kirjoitti:Miten pohjat tehdään oikeaoppisesti oikein? Mitä ite oon tehny niin kunnon hionta, ettei ole tippaakaan ruostetta, siihen päälle osasilta ruostesuojapohjamaalireiskaa, sitten pakkeli ja maali.
Onko jotain mitä pitäisi tehdä välissä?
Painaa tautisesti verrattuna paineilma ruiskuihin ja kuten jo mainittu putsaus ompi luultavimmin hankalaa. Enkä henkilökohtaisesti usko moiseen vempaimeen...AI kirjoitti:Onko kellään kokemusta 30 euron hintaisesta sähkökäyttöisestä maaliruiskusta? Oma nappis kaipaisi uutta maalipintaa ja ajattelin ostaa tuollaisen härvelin ettei vieraalle tarvitse raahata ruiskutettavaksi.