samarai kirjoitti:Mä en oikein ymmärrä tota "asennetta", että lämmitykset on vain "lälläreille ja kovat jätkät" starttaa Ladansa aina ilman lämmitystä oli keli mikä hyvänsä. Mä olen varmaan sitten mamis, mutta mulla on aina johto kiinni, jos on vähänkin pakkasella. Ja mikä pahinta

myös sisätilalämppäri, jotta lasit ovat kirkkaana kun startataan. Ehkä sitä on jo niin vanha kun ei jaksa skraapata

Ehkä teidän olisi sitten aika siirtyä Tojotaan tai saabiin jos ootte noin mukavuudenhaluisia

No, vitsi vitsi...
Ei se ole mikään kovan jätkän juttu, vaan ihan makuasia... itse olen katsonut Ladassa lohkolämmittimen tarpeettomaksi, koska Lada lähtee yhtähyvin käyntiin ilmankin sitä, omat Ladani jopa paremmin ilman lohkolämppäriä. Lada lämpiää nopeasti, joten itse olen katsonut ko vempeleet turhaksi ajan- ja rahan tuhlaukseksi.
Toki lohkolämppäri säästää bensaa ja konetta jo +5 tai kylmemmässä, mutta mulla harvemmin autot ovat kovin kauaa (ei siis tarvitse säästellä konetta että kestäisi eläkeikään). Rahaa mulla on sen verran, ettei tarvitse miettiä menikö nyt kahvikupillinen enemmän bensaa. Juon niin vähän alkoholia, että säästän siinä sen verran että voin tuhlata sitten bensaa
Ainoa auto missä käytän lohkolämmitintä, on käyttöautoni 300D Mersu, ja siinäkin vain jos on pakkasta yli 10 asetetta. Tässä tapauksessa säästän konetta, koska tällä olen ajatellut ajaa vielä pitkään. Tosin mun Mersu ei myöskään tarvitsisi lohkoa, vaikka jotkut väittävät että diesel on arka pakkaselle. Kovien pakkasten aikaan (yli 25 astetta) työpaikkani pihalla lähti Mese aina kuin palmun alta ilman lohkoakin. Avain hommat siihen että diesel lähtee kovillakin pakkasilla käyntiin on, säännöllinen venttiilien säätö, kaikki hehkut toimii, hyvä akku ja 0-5W synteettiset öljyt. Ei se sen kummempaa ole.
Tulipa taas tekstiä, mutta mukavaahan tässä on ajatuksia vaihtaa.