Lada cabriolet
- Hellraiser
- Viestit: 381
- Liittynyt: 12.11.2004 7:13
- Paikkakunta: Kuusankoski
- Viesti:
Miä kyllä veikkaan, että AKE antais luvat tuollaisen kaarellisen avon tekemiseen.
Korimuutoksissa luvat yleensä annetaan, jos alkuperäistä heikompaa ei olla tekemässä. Tämä on tarvittaessa pystyttävä todistamaan esim. autoa kulmista nostamalla ja mittaamalla kiertymä.
Erikoisluvan se kyllä vaatii (250e), joka tulee sitten kotiin postiennakolla.
-Kokemusta on, ei tosin avon tekemisestä...
-Henkka-
Korimuutoksissa luvat yleensä annetaan, jos alkuperäistä heikompaa ei olla tekemässä. Tämä on tarvittaessa pystyttävä todistamaan esim. autoa kulmista nostamalla ja mittaamalla kiertymä.
Erikoisluvan se kyllä vaatii (250e), joka tulee sitten kotiin postiennakolla.
-Kokemusta on, ei tosin avon tekemisestä...
-Henkka-
Eipä muuten pidä paikkaansa. Miä "poistin" takaovet ja jatkoin etuovia, eikä uutta peltiä käytetty kuin hieman apusuikaleina. Tuli otteeseen noista ovista muutosprosentteja lisää muistaakseni viisi. Tuo viisikin oli neuvottelun tulosta, ensimmäinen prosenttilasku toi tuloksen 37... Kaksi tuntia neuvoteltiin prosentteja, ja otteessa on nyt 30,6%. Otteessa lukee vielä, että ovia on muutettu (no eikös sen maallikkokin huomaa, kun takakyljet on kiinni...).
Sinänsä tuon minun tapauksen ymmärtää, kun ovessa on uutta osaa mm. ikkunat, mekanismit, tiivisteet...
AKE kyllä varmaan kertoo tarkat prosenttisäännöt.
-Henkka-
Sinänsä tuon minun tapauksen ymmärtää, kun ovessa on uutta osaa mm. ikkunat, mekanismit, tiivisteet...
AKE kyllä varmaan kertoo tarkat prosenttisäännöt.
-Henkka-
Riippuu siitä, että miten sen tekee. Kaaretonta avoa ei todennäköisesti saa kilpien väliin, joten otteessa tulisi näkymään kaaret (millaiset ne ovat ja missä ne on kiinni ja miten), todennäköisesti vahvikkeet (mitä ja missä), takaovet ja -ikkunat. Nappiksen pikkuikkuna takaovesta olisi poistettava ja tehtävä jonkinlainen tuki sille nousevalle takaikkunalle (siis takareunaan). Olisi pikkuisen hölmön näköistä, jos se pikkuikkuna sojottaisi pystyssä, kun kruisaallaan ikkunat alhaalla...
Avon tekemisessä ei ole äärettömästi järkeä, jos siinä ei ole rättiä. Tämä rätti näkyy otteessa (jos ei ole alkuperäinen avo), ainakin minun muistini mukaan (ei tosin satavarma tieto..)
Asennetta (ja jäykkyyttä) koriin saa juuri takaovien poistamisella JA etuovien jatkamisella (B-pilarin siirrolla).
Jos joku saa kilpiin tuollaisen rätillisen, kaksiovisen avon, niin se kaveri on kyllä KYKY.
Onkohan noissa aikaisemmin mainituissa avoissa vesitiivistä kattoa?
-Henkka-
Avon tekemisessä ei ole äärettömästi järkeä, jos siinä ei ole rättiä. Tämä rätti näkyy otteessa (jos ei ole alkuperäinen avo), ainakin minun muistini mukaan (ei tosin satavarma tieto..)
Asennetta (ja jäykkyyttä) koriin saa juuri takaovien poistamisella JA etuovien jatkamisella (B-pilarin siirrolla).
Jos joku saa kilpiin tuollaisen rätillisen, kaksiovisen avon, niin se kaveri on kyllä KYKY.
Onkohan noissa aikaisemmin mainituissa avoissa vesitiivistä kattoa?
-Henkka-
Hyvää asiaa, tuosta kaarettomasta olen yhtä mieltä. Kaarellisena pitäisi kyllä onnistua. Tiedän avo-kupliakin tehdyn edelleen. Onneksi ei kiinnostusta moisen projektin toteuttamiseen.henkkasavosta kirjoitti:Riippuu siitä, että miten sen tekee. Kaaretonta avoa ei todennäköisesti saa kilpien väliin, joten otteessa tulisi näkymään kaaret (millaiset ne ovat ja missä ne on kiinni ja miten), todennäköisesti vahvikkeet (mitä ja missä), takaovet ja -ikkunat. Nappiksen pikkuikkuna takaovesta olisi poistettava ja tehtävä jonkinlainen tuki sille nousevalle takaikkunalle (siis takareunaan). Olisi pikkuisen hölmön näköistä, jos se pikkuikkuna sojottaisi pystyssä, kun kruisaallaan ikkunat alhaalla...
Avon tekemisessä ei ole äärettömästi järkeä, jos siinä ei ole rättiä. Tämä rätti näkyy otteessa (jos ei ole alkuperäinen avo), ainakin minun muistini mukaan (ei tosin satavarma tieto..)
Asennetta (ja jäykkyyttä) koriin saa juuri takaovien poistamisella JA etuovien jatkamisella (B-pilarin siirrolla).
Jos joku saa kilpiin tuollaisen rätillisen, kaksiovisen avon, niin se kaveri on kyllä KYKY.
-Henkka-
Täältä suunnasta tulee ainakin heti syvä kumarrus kun 2-ovinen avo-lada ilmestyy kilpiin.
Hassu ajatus: Kuinkakohan iso kattoluukku saa olla
Vauhdin tae - alamäki
Silloin iso joukko Ladailijoita kumartaa ja syvään. Ja monta kertaa.Stefa kirjoitti:Hyvää asiaa, tuosta kaarettomasta olen yhtä mieltä. Kaarellisena pitäisi kyllä onnistua. Tiedän avo-kupliakin tehdyn edelleen. Onneksi ei kiinnostusta moisen projektin toteuttamiseen.henkkasavosta kirjoitti:Riippuu siitä, että miten sen tekee. Kaaretonta avoa ei todennäköisesti saa kilpien väliin, joten otteessa tulisi näkymään kaaret (millaiset ne ovat ja missä ne on kiinni ja miten), todennäköisesti vahvikkeet (mitä ja missä), takaovet ja -ikkunat. Nappiksen pikkuikkuna takaovesta olisi poistettava ja tehtävä jonkinlainen tuki sille nousevalle takaikkunalle (siis takareunaan). Olisi pikkuisen hölmön näköistä, jos se pikkuikkuna sojottaisi pystyssä, kun kruisaallaan ikkunat alhaalla...
Avon tekemisessä ei ole äärettömästi järkeä, jos siinä ei ole rättiä. Tämä rätti näkyy otteessa (jos ei ole alkuperäinen avo), ainakin minun muistini mukaan (ei tosin satavarma tieto..)
Asennetta (ja jäykkyyttä) koriin saa juuri takaovien poistamisella JA etuovien jatkamisella (B-pilarin siirrolla).
Jos joku saa kilpiin tuollaisen rätillisen, kaksiovisen avon, niin se kaveri on kyllä KYKY.
-Henkka-
Täältä suunnasta tulee ainakin heti syvä kumarrus kun 2-ovinen avo-lada ilmestyy kilpiin.
Hassu ajatus: Kuinkakohan iso kattoluukku saa olla
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)