Lada cabriolet

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Ihan näppäränoloinen biili. Ei oo liikaa tuunattu.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Laabor 1500s

Viesti Kirjoittaja Laabor 1500s »

soitin tossa kesällä akeen ja kysyin armahdusta moiseen avo-ladaan, mutta ei kuulemma saa tehä... Poikkeusluvalla varmaan sais ku jaksais tapella, mutta ei mielenkiinto piisannu siihenasti.
Avatar
Hellraiser
Viestit: 381
Liittynyt: 12.11.2004 7:13
Paikkakunta: Kuusankoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hellraiser »

Ai ei sais tehdä vaikka on kaaret vaimitähä?
Toi liekkiavolada oli aika mageee :twisted:
Omia lada kuvia
Hei hei, relaa ota pami.
Rotan ansiosta stadi,
on sassii ku dami!
henkkasavosta

Viesti Kirjoittaja henkkasavosta »

Miä kyllä veikkaan, että AKE antais luvat tuollaisen kaarellisen avon tekemiseen.

Korimuutoksissa luvat yleensä annetaan, jos alkuperäistä heikompaa ei olla tekemässä. Tämä on tarvittaessa pystyttävä todistamaan esim. autoa kulmista nostamalla ja mittaamalla kiertymä.

Erikoisluvan se kyllä vaatii (250e), joka tulee sitten kotiin postiennakolla.
-Kokemusta on, ei tosin avon tekemisestä...

-Henkka-
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Olenkos oikeassa että prosentteja ei moisesta laskettaisi? Poistaahan saa ilman että sakotetaan :?
Vauhdin tae - alamäki
henkkasavosta

Viesti Kirjoittaja henkkasavosta »

Eipä muuten pidä paikkaansa. Miä "poistin" takaovet ja jatkoin etuovia, eikä uutta peltiä käytetty kuin hieman apusuikaleina. Tuli otteeseen noista ovista muutosprosentteja lisää muistaakseni viisi. Tuo viisikin oli neuvottelun tulosta, ensimmäinen prosenttilasku toi tuloksen 37... Kaksi tuntia neuvoteltiin prosentteja, ja otteessa on nyt 30,6%. Otteessa lukee vielä, että ovia on muutettu :wink: (no eikös sen maallikkokin huomaa, kun takakyljet on kiinni...).

Sinänsä tuon minun tapauksen ymmärtää, kun ovessa on uutta osaa mm. ikkunat, mekanismit, tiivisteet...

AKE kyllä varmaan kertoo tarkat prosenttisäännöt.

-Henkka-
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

On kyllä ne aken prosenttilaput mutta eivät puhu mitään moisista. Mutta esimerkiksi jos poistat puskurit niin ei tule prosentteja. Onko jollain kokemusta? Tuon ymmärrän jos ikkunat, veivit, jne muuttuu, mutta jos vain "poistaa" katon lisäämättä tai muuttamatta mitään.
Vauhdin tae - alamäki
henkkasavosta

Viesti Kirjoittaja henkkasavosta »

Riippuu siitä, että miten sen tekee. Kaaretonta avoa ei todennäköisesti saa kilpien väliin, joten otteessa tulisi näkymään kaaret (millaiset ne ovat ja missä ne on kiinni ja miten), todennäköisesti vahvikkeet (mitä ja missä), takaovet ja -ikkunat. Nappiksen pikkuikkuna takaovesta olisi poistettava ja tehtävä jonkinlainen tuki sille nousevalle takaikkunalle (siis takareunaan). Olisi pikkuisen hölmön näköistä, jos se pikkuikkuna sojottaisi pystyssä, kun kruisaallaan ikkunat alhaalla...

Avon tekemisessä ei ole äärettömästi järkeä, jos siinä ei ole rättiä. Tämä rätti näkyy otteessa (jos ei ole alkuperäinen avo), ainakin minun muistini mukaan (ei tosin satavarma tieto..)

Asennetta (ja jäykkyyttä) koriin saa juuri takaovien poistamisella JA etuovien jatkamisella (B-pilarin siirrolla).

Jos joku saa kilpiin tuollaisen rätillisen, kaksiovisen avon, niin se kaveri on kyllä KYKY.

Onkohan noissa aikaisemmin mainituissa avoissa vesitiivistä kattoa?
-Henkka-
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

henkkasavosta kirjoitti:Riippuu siitä, että miten sen tekee. Kaaretonta avoa ei todennäköisesti saa kilpien väliin, joten otteessa tulisi näkymään kaaret (millaiset ne ovat ja missä ne on kiinni ja miten), todennäköisesti vahvikkeet (mitä ja missä), takaovet ja -ikkunat. Nappiksen pikkuikkuna takaovesta olisi poistettava ja tehtävä jonkinlainen tuki sille nousevalle takaikkunalle (siis takareunaan). Olisi pikkuisen hölmön näköistä, jos se pikkuikkuna sojottaisi pystyssä, kun kruisaallaan ikkunat alhaalla...

Avon tekemisessä ei ole äärettömästi järkeä, jos siinä ei ole rättiä. Tämä rätti näkyy otteessa (jos ei ole alkuperäinen avo), ainakin minun muistini mukaan (ei tosin satavarma tieto..)

Asennetta (ja jäykkyyttä) koriin saa juuri takaovien poistamisella JA etuovien jatkamisella (B-pilarin siirrolla).

Jos joku saa kilpiin tuollaisen rätillisen, kaksiovisen avon, niin se kaveri on kyllä KYKY.

-Henkka-
Hyvää asiaa, tuosta kaarettomasta olen yhtä mieltä. Kaarellisena pitäisi kyllä onnistua. Tiedän avo-kupliakin tehdyn edelleen. Onneksi ei kiinnostusta moisen projektin toteuttamiseen.

Täältä suunnasta tulee ainakin heti syvä kumarrus kun 2-ovinen avo-lada ilmestyy kilpiin.

Hassu ajatus: Kuinkakohan iso kattoluukku saa olla :lol:
Vauhdin tae - alamäki
henkkasavosta

Viesti Kirjoittaja henkkasavosta »

Ei kai sitä kokoa ole rajoitettu, ei kun vaan kokeilemaan, mitä sallitaan...
VILEENI

Viesti Kirjoittaja VILEENI »

Olen kuullut samansuuntaisia juttuja kattoluukusta,kokoa ei ole rajoitettu,mutta jytinä voi autossa olla kova ja tupee päästä lentää
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Stefa kirjoitti:
henkkasavosta kirjoitti:Riippuu siitä, että miten sen tekee. Kaaretonta avoa ei todennäköisesti saa kilpien väliin, joten otteessa tulisi näkymään kaaret (millaiset ne ovat ja missä ne on kiinni ja miten), todennäköisesti vahvikkeet (mitä ja missä), takaovet ja -ikkunat. Nappiksen pikkuikkuna takaovesta olisi poistettava ja tehtävä jonkinlainen tuki sille nousevalle takaikkunalle (siis takareunaan). Olisi pikkuisen hölmön näköistä, jos se pikkuikkuna sojottaisi pystyssä, kun kruisaallaan ikkunat alhaalla...

Avon tekemisessä ei ole äärettömästi järkeä, jos siinä ei ole rättiä. Tämä rätti näkyy otteessa (jos ei ole alkuperäinen avo), ainakin minun muistini mukaan (ei tosin satavarma tieto..)

Asennetta (ja jäykkyyttä) koriin saa juuri takaovien poistamisella JA etuovien jatkamisella (B-pilarin siirrolla).

Jos joku saa kilpiin tuollaisen rätillisen, kaksiovisen avon, niin se kaveri on kyllä KYKY.

-Henkka-
Hyvää asiaa, tuosta kaarettomasta olen yhtä mieltä. Kaarellisena pitäisi kyllä onnistua. Tiedän avo-kupliakin tehdyn edelleen. Onneksi ei kiinnostusta moisen projektin toteuttamiseen.

Täältä suunnasta tulee ainakin heti syvä kumarrus kun 2-ovinen avo-lada ilmestyy kilpiin.
Hassu ajatus: Kuinkakohan iso kattoluukku saa olla :lol:
Silloin iso joukko Ladailijoita kumartaa ja syvään. Ja monta kertaa. :)
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

VILEENI kirjoitti:Olen kuullut samansuuntaisia juttuja kattoluukusta,kokoa ei ole rajoitettu,mutta jytinä voi autossa olla kova ja tupee päästä lentää
2CV-tyylinen haitarirätti voisi olla aika rok :D
Vauhdin tae - alamäki
nalleolut

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tämähän se siellä kouvolan kasarminmäellä kesällä oli!

http://www.tuningtarina.net/77lada.jpg
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Aika veikeä. Sporttisen oloinen, etten sanois. 8)
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Vastaa Viestiin