remontti kokemus

Äänestykset, mielipidemittaukset yms.

Lada remontti kokemus

pesunesteen lisäys ja öljyn tarkastus
1
2%
öljyjen vaihdot ja rasvaukset
3
5%
sytytyspuolen huollot
2
3%
kaasuttimen huolto
5
8%
venttilien ja sen käyttömekanismin säätö/huolto
2
3%
kaasarin/jarrujen yms kuluvien peruskorjaus
4
6%
moottorin/laatikon/perän vaihtotyöt
9
14%
edellisten korjaaminen
8
12%
mikään ei ole mahdotonta
27
41%
oma variaatio
5
8%
 
Ääniä yhteensä: 66

Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

remontti kokemus

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

eli Ladan remontti kokemusta kartoittaisin, joillekin on jo suuri homma kun saa tulpat vaihdettua toiselle moottoriremontit ovat arkipäivää ja tekisi jo mieli tehdä jotain haastavampaa. miten määrittelet itsesi?

vaihtoehdot on jotenkin järjestyksessään eli jokainen vaihtoehto on lähinnnä edellisten lisäksi myös...

tehdään myös ero sille mikä on huolto ja mikä on korjaus: huolto on sitä mitä valmistaja suosittaa määräajoin tekemään, korjaus taas kulumisesta aiheutuvaa osien uusinta tarvetta, mitä ei huollosta huolimatta pystytä ehkäisemään.

peltityöt jätin suosiolla ulkopuolelle, sillä niitä on vaikeampi luokitella tonne mihinkään väliin... ja muutenkin, mutta jos pystyy tekee mitä tahansa niiin varmaan myös peltityöt menee.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

vastaanpa itse kaasuttimen huolto!

oli oikeestaan aika vaikeaa löytää sopivaa, mutta perushuollot tuohon saakka menee, mutta ihan kalliiden vaurioiden välttämiseksi en ole lähtenyt käpälöimään venttiilikoneistoja. Toisaalta kuluvista osista on joitain korjauksia tehty jarruihin, 1 pallonivel (ei enää koskaan uudelleen), kaasutin vaihto, virranjakajan vaihto. Loput alkaa mennä sinne linjalle että ei uskalla käyttöautoon alkaa tekemään.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Piti tuohon "mikään ei ole mahdotonta" -gategoriaan kokeilla. Ei nuo mekaaniset perusrempat niin ihmeellisiä, modifiointi sitten aika henkimaailman hommia toisinaan. Peltityötkin menee, jälki ihan siistiä mutta kiinnostusta ei noihin juuri pakollista enempää. Moottorien elektroniikkapuoleen ja ahtamiseen pitäisi vielä perehtyä reilusti paremmin. Toisaalta ikää 21 niin ei tässä mikään kiire ole. Jotain tiedän, mutta virheitäkin teen edelleen paljon.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Palloniveleen muuten tehoaa sopiva lämpö todella kivasti. Kuten myös todella moniin muihin kohteisiin, turhaan pelätään antaa lämpöä ja sitten rikotaan kaikki isolla vasaralla :(
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

piti laittaa myös "mikään ei ole mahdotonta". Se on vaan niin, että mun piti 18v ja sitärataa pakko opetella korjaamaan autoa, koska varaa ei silloin ollut edes uusia kintaalla olevia jarruhihnoja ja risana kaikki rahat menivätkin sitten bensaan/vakuutukseen tai johonkin aivan pakolliseen varaosaan. Ei olisi tullut kuuloonkaan viedä auto johonkin autokorjaamolle. Auto sai seistä niin kauan kun se tuli korjattua. Ja sama juttu on jatkunut edelleen vaikka nyt on sentään varaa ostaa edes jarruupalat. :wink: Ankea lapsuus niin Siperia opettaa. 8)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Sarjassamme 'mitä tohonkin nyt vastaat' juttuja. Eli ei nuo nyt oikeen vaikeustasoltaan kasvaneet tms. oikein porrastuneet. Eli silmät kiinni ja rasti ruutuun.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Mualari-Man

Viesti Kirjoittaja Mualari-Man »

Kaasarin remppa on edessä, että saapa nähä miten käy....
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

veli alexei kirjoitti:Sarjassamme 'mitä tohonkin nyt vastaat' juttuja. Eli ei nuo nyt oikeen vaikeustasoltaan kasvaneet tms. oikein porrastuneet. Eli silmät kiinni ja rasti ruutuun.
pakko myöntää että jaottelu on hivenen vaikeaa, kuten näissä äänestyksissä yleensäkin, mutta ainahan gallupeissa jää virhemarginaalia jonkin verran eli arpomaan vaan
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Mikään ei ole mahdotonta.

Tai oikeastaan, mikään ei OLISI mahdotonta, jos vain olisi resursseja tehdä kaikki itse. Omilla vehkeillä näissä olosuhteissa vaihtuu kyllä suurin osa ruuveilla kiinni olevista osista (moottorikin kolmessa tunnissa), mutta kaikki remppa on tehtävä pääosin auto pyörillään ja taivasalla. :roll:

Kaikki huolloiksi luokiteltavat teen siis itse ja korjauksetkin siinä määrin mitä kykenen. Onneksi Lada pelaa perin mainiosta eikä ole tarvinnut parin paikan hitsaamista lukuunottamatta teettää mitään muilla. Ihan kädetön en toki peltihommissa ole itsekään, mutta vehkeitä ei ole, kun ei ole remonttipaikkaakaan.
henkkasavosta

Viesti Kirjoittaja henkkasavosta »

Eiköhän sitä oonnistu maalausta lukuunottamatta oikeastaan kaikki.

Jälkikin on melkolailla hyvää, mutta aika, mitä kuluu tähän tekemiseen on joskus t u s k a s t u t t a v a n pitkä... :evil:

Menossa par'aikaa (mikä sana?) käyttöauton stereoiden päivitys.

-Henkka-
VILEENI

Viesti Kirjoittaja VILEENI »

Kaikkea on joutunut tekemään niinä pitkinä vuosina kun on ladakuski ollut.Ja miksi pitää olla niin jesuksen kylmä kun on remontin aika,eli talvi,pakkasta vähintään 15 astetta eikä tallia?
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mush »

Vastasin "edellisten korjaaminen", kaikki ei ole mahdollista jo pelkästään työkalujen, paikan ja laiskuuden takia.

Mitä Ladaan tulee, niin Axtecin korjaus oli kyllä haastavin toiminpide mitä on tarvinnut tehdä. Taitaa olla Ladan ainoa osa jonka toimintaa ei voi ikinä täysin ymmärtää. Kuntoonpa tuokin tuli jo 1,5v sitten ja vieläkin pelaa (kop kop). Ja jo sitä ennen se tuli tutuksi jo silloin kun Lada tuli taloon, juurikin saman vikakohteen vuoksi. Useat olivat "korjanneet" kaasaria :roll: josta löytyi 7 selvää vikaa ko. korjausyritysten jäljiltä.

Varsinaisia menoa haittaavia korjauksia ei Laatokkaan ole tarvinnut tehdä paljoakaan yhteisen 2,5 vuoden taipaleen aikana, mitä nyt:

-Kaasari
-Takapyörän laakeri
-Kansipahvin vaihto
-Lämppärin hana
-Jarruletkut
-Ruostereikä pohjasta (ajettu kiville joskus)

Loput onkin sitten ollut huoltotoiminpiteitä. Korjaamoa Lada ei ole nähnyt kuin pakokaasutestien merkeissä. Kilometrejä on kertynyt yhdessä noin 45k. Kertaakaan ei ole tielle jättänyt ja Puolassa asti on uskallettu käydä.

Hitlerinkostojen parista on kokemusta koneremonteista, auton maalauksesta taivasalla ja muustakin mielenkiintoisesta.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
dJONY
Viestit: 567
Liittynyt: 2.7.2004 13:20
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja dJONY »

No onhan sitä tullu kaikkea tehtyä koneen vaihdosta tukivarsien vaihtoon... Onhan sitä tullut hitsailtuakin ja pakkelia väännettyä. Tosin maali hommiin en ole "vielä" pahemmin perehtynyt. Juuri on pienenä projektina purata kiinnileiponut 1300 remmi kone, ja sitte että oppii paremmin tuota koneen tekniikkaa. Onhan se parempi pistää risa lopullisesti risaksi kuin ottaa toimiva kone purate se ja... "Ööö mitäs tälle nyt pitäs tehä" fiiliksen välttämiseksi... Että sit joskus laittais kuntoon vintillä olevan 1600 koneen...
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Yleisesti menee kaikkien nesteiden vaihdot, pienet sähkötyöt, sekä luova askartelu yleensä. Yhtäkään isompaa mutteria en kuitenkaan uskalla avata. :shock: Sanotaan nyt, että teoriassa osaan tehdä lähes kaikki työt, mitä autossa tarvii tehdä.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

vaikuttaa ladistit olevan kovia värkkäämään itse, toi kaluston puute varmaan on suurin rasite kaikillle, mikäs se oli jos olis iso lämmin talli nostureineen, rengaskoneineen, testereiineen yms. mutta vaikka auto on halpa ei tavallisella tallaajalla kuitenkaan tollasiin laitteisiin rahat riitä. mutta tietysti se joka tekee kyseiset hommat ilman erikoiskalustoa on jo todella kurko asentaja.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin