Ladan kytkin ei tykkää pakkasesta??!!

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
J.J. Laakso

Ladan kytkin ei tykkää pakkasesta??!!

Viesti Kirjoittaja J.J. Laakso »

Eli joulukuussa ostettu Lada on toiminut tähän asti ilman ongelmia (siis kytkimen osalta), mutta kun jokunen viikko sitten tuli enemmän pakkasta (alle -10) ei poljin välillä noussut painamisen jälkeen ylös muuten kuin jalalla auttaen, eikä meinannut irrottanut kunnolla kun vasta täysin pohjaan runtattuna.

Vaihdoin tietenkin heti nesteet (edellisten omistajien jäljiltä väriltään jo mustat) ja ilmasin järjestelmän. Ei kuitenkaan auttanut juuri ollenkaan. Mitään vuotoja ei ole (seurattu ahkeraan) ja ilmaa sinne "ei voinut" jäädä. Vapaaliikekkin tuli säädettyä kohdalleen jo aiemmin talvella ja se tuskin huonompaan suuntaan asiaa vei...(?)

Kelit sitten äkkiä lämpenivät ja kytkin alkoi pelamaan taas aivan normaalisti. Tänään kuitenkin vain 4 astetta pakkasta ja taas sama homma.

Kytkimen toimintaan auttaa se, että pumppaa poljinta oikein huolella, mutta vaikka liikuntaa tarvitsenkin niin polkimen kanssa jumppaaminen valoissa näyttää sen verran tyhmälle, että jotain täytyisi tehdä. Tietenkin ajoturvallisuuden ylläpitäminen ja tuleva katsastus muita hyviä syitä remonttiin :wink:

Missä mahtaa mättää? Kiitos etukäteen!
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

se,että pumppaaminen auttaa asiaan, viittaisi kuitenkin siihen, että ilmaus ei ole täysin onnistunut.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Pakkasukko
Viesti:

Re: Kytkinjuttu

Viesti Kirjoittaja Pakkasukko »

Voisi olla joko työ- tai pääsylinteri jotenkin paskana. Jotain mömmöä välissä joka estää mäntää liikkumasta pakkasella, tms.
Ladamerkkistä henkilöautoilua vuodesta 1990
J.J. Laakso

Pavlovits kirjoitti:se,että pumppaaminen auttaa asiaan, viittaisi kuitenkin siihen, että ilmaus ei ole täysin onnistunut.
Nestettä meni sen verran paljon järjestelmästä läpi ilman kuplien tuloa, että en itse siihen usko ja lämpötilan vaikuttaminen asiaan tuntuu oudolta. :?
teepee

pääsylinteri uusiksi

Viesti Kirjoittaja teepee »

Jo auttaa.....
Tyhmyyden edessä itse jumalatkin omat voimattomia
teepee

pääsylinteri uusiksi

Viesti Kirjoittaja teepee »

Jo auttaa.....
Tyhmyyden edessä itse jumalatkin omat voimattomia
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

Vaihda nesteet. Nesteeseen on imeytynyt niin paljon vettä, että pakkasella se jäätyy.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Misha kirjoitti:Vaihda nesteet. Nesteeseen on imeytynyt niin paljon vettä, että pakkasella se jäätyy.
Mutta eikös tuosta ole just nesteet vaihdettu? Ainakin noin mä ymmärsin.
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

jta kirjoitti:Mutta eikös tuosta ole just nesteet vaihdettu? Ainakin noin mä ymmärsin.
Jaajoo, kato vaan...

Vuotaisko järjestelmään ilmaa? Sehän ois täysin mahdollista.

Toi kytkin on tosi simppeli hydraulipiiri, siinä ei oo kauheen montaa kohtaa jotka voi mennä vikaan.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Tiige

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Itellä takerteli kytkin vastaavasti. Korjaantui kun vaihto pääsylinterin.
J.J. Laakso

Juu, eilen sain vihdoin repästyä pilkkihaalarit niskaan ja vaihdettua pääsylinterin ja taas pelaa 8)

Kiitos kaikille vastanneille!
markku

Viesti Kirjoittaja markku »

Mullakin kun seisoi kaksi päivää niin kytkin poljin oli tunnoton,laitoin ladan käymään ja pumppasin niin kas kas kävi pelittämään taas normaalisti !!!
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

markku kirjoitti:Mullakin kun seisoi kaksi päivää niin kytkin poljin oli tunnoton,laitoin ladan käymään ja pumppasin niin kas kas kävi pelittämään taas normaalisti !!!
Sulla vuotaa kytkimen työsylinteri. Mun nappis tekee ihan samaa ja siintä työsylinteri kusee nesteet pihalle. Jos keväällä sitten huollon yhteydessä vaihdattais.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
markku

Viesti Kirjoittaja markku »

Perhana....oletko varma tarvii huomenna katsoa mistä tihkuu,ei ainakaan säiliöstä nestettä häviä ????????olenkohan väärässä :?:
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

No en varma ole, mutta näin ainakin minulla. Mullakin meni kesällä pitkään ettei säiliöstä hävinnyt yhtään nestettä.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Vastaa Viestiin