ladan lastutus

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
make lada

ladan lastutus

Viesti Kirjoittaja make lada »

onko mahdollista laittaa 2105 ladaan teholastu ja mikä on se laatikko pelkääjän penkin alla
Avatar
uZu
Viestit: 192
Liittynyt: 26.9.2003 16:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja uZu »

Jos pelkääjän penkin alla on laatikko, on kai kyseessä kaasarimalli. Eli laatikko olisi AXTEC-hässäkän AFR-poksi. Vai onko ruiskuissa joitain bokseja penkin alla?
Kaasarivehkeeseen ei paljon lastuja laitella, tuskin niitä Ladan ruiskuihinkaan on olemassa.

..mutta Ladassa on sen verran kivasti tavaratilaa, että aina sinne muutama lastu mahtuu! :lol:
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Ei kai ny sentäs mikää latuilua. Ne o jonku riisikuppi kinnerien virityksiä. Mekaniikka se on mikä puhuu ja pauhaa. :twisted:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Martigan
Viestit: 475
Liittynyt: 26.9.2003 8:24
Paikkakunta: Hämeenlinna, Hauho, Alvettula, Ilmoila
Viesti:

lastut

Viesti Kirjoittaja Martigan »

Tuli itselläkin mieleen, moottorin vaihto helpoiten, eli lastutus. Ei vaan taida onnistua normaalisti kuin joihinkin ruiskukoneisiin ja turboihin. Mutta miten on. käykö se 110:kin täällä mainostettu chippi, mikä kerää tietoa Samaraankin, jossa on se joku OBDE,vaimikäsenyoli, tms. liitin.
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
juuze

Viesti Kirjoittaja juuze »

Unohtakaa nuo lastut niin kauan kun ajelette vapaasti hengittävällä. Lastusta ei saa hyötyä muutakun ahdettuun autoon. Jos softalla olis mahdollista saada lisää tehoa, miksei sitä olisi tehty jo tehtaalla??? Ainoa asia mihin lastu vaikuttaa vaparissa, on syötettävän bensan määrä ja joskus jopa sytkä-ennakko. Jos kone ei saa sen paremmin ilmaa kuin ennenkään, miten syötettävän bensan lisääminen voisi tuoda tehoa lisää?
Monet lastujen valmistajat lupaavat jopa +20hp/15Nm. Paskapuhetta, sanon minä. :)
Jos oikeasti haluaa saada lattaraan tehoa, niin kone auki ja pirralla kaikki saumajäljet pois, koneen tasapainotus ja kevennys. Kannen porttamisellakin voisi saavuttaa jotain. Puristussuhdettakin voisi nostaa ja vaihtaa samalla jotkin eurooppalaiset männät. Jyrkempi nokka vielä ja vasta tämän jälkeen voidaan puhua lastun tuomasta teholisästä.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Tehoa

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Ainakin tuossa 1,7i:ssä kannattaa hieman katsella sitä ilmanputsaria ja imuputkistoa. Ruiskussahan on aika iso kaasuläppä 45mm(?) mutta siinä on se kylmän ja kuuman sekoitus systeemi mikä on todella ahdas. Siinä on noin 40mm reikä missä on se lämpötilan tunnistin keskellä eli vastaa varmaan virtaavuudeltaan 30mm reikää ja siellä syvemmällä on se läppä mikä rajoittaa lisäksi. Suosittelen tuon systeemin poistamista ja korvaamista 60 mm putkella sinne pakosarjan päälle näin talviaikaan ja kesällä kääntää sen sitten eteenpäin laturin päälle ottamaan kylmää ilmaa.

Kyllä tuo vaikuttaa kaasaripeleissä ihan samalla tavalla eli kannattaa varmistaa että ilmanputsarin putkisto virtaa kunnolla.

Tuohon 1,7i:n tuli tuon modauksen jälkeen melkolailla isoille kierroksille lisää voimaa. Kerää kuulemma vitosella 160km/h jälkeenkin lisää kierroksia...

Mutta 2105 kaasari mallissa vain puristusten nosto ja imukanaviston kohdistelu, kiillottaminen yms. nostaa tehoja.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

jeps

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

joo suomessa ei 2105 korisia autoja ole millään ruiskulla myyty eli ehdottomasti kyseessä on AFR boxi ja sitä kuten takavetoisten 1-piste ruiskun ohjainta ei voi chiptuunata.

yleensä noista virilastuista olen sellaista kuullut, että tehtaan alkuperäinen on parhaimmissa arvoissaan toimiva. teholastulla voidaan saada tehoa lisää, mutta silloin kärsii mahdollisesti tyhjäkäyntiominaisuudet tai jokin muu. Eikös sama ole periaatteessa noissa tuplakaasutin ja muissa mekaanisissa viritelmissä, tehoa tulee mutta käyttöominaisuudet jonkin verran kärsii.
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Niin just se menee Jussi. Virittämine on onnistunut jos tehot on laskenut max 20 %:a ja auto käy kun Pohjan saha ja vie gasoliiniä kaksi kertaa enemmän kun ennen operaatiota. :twisted:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
uZu
Viestit: 192
Liittynyt: 26.9.2003 16:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja uZu »

En tiedä minkälaisia eri viritelmiä kaasarivehkeissä on ilmanputsarilla, mutta ainakin tuossa axtecciversiossa on se automaattinen imuilman lämpötilasysteemi. Siitä jatkuu kylmälle puolelle kapea muovitorvi, joka ottaa ilman akun takaa. Kesällä kun poistin koko härvelin, muuttuivat ainakin imuäänet selvästi. Päättelin, että tuon härvelin oli pakko edes jotenkin vastustaa ilman kulkua, kun kerran äänikin vaimentui niin selvästi.
Tehoista en sano mitään, mutta jos niitä ei tuolla tavalla yhtään saa, kannattaa se ainakin äänien takia. :lol:
Ensi kesänä pitää rälläköidä putsarin laatikosta kyljet pois, ja katsoa miten se ääntelee. Kattoo nyt jos vaikka ehtisi/viitsisi/osaisi/jaksaisi jne viritellä uuden putken, kun kattikin on pois pelistä.
Avatar
Jome
Viestit: 128
Liittynyt: 2.10.2003 10:35
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Jome »

Valmistajien lastujen ohjelmat ovat kompromissi tehon ja polttoaineen kulutuksen väliltä. Lisäksi pyritään valmistajien ohjelmat pyrkivät pienentämään päästöjä. Valmiiksi ohjelmoidulla lastulla esim. Superchips ei vapaastihengittävästä koneesta ole saatavilla mainittavaa tehonlisäystä, koska niissä ei oteta huomioon muita virityksiä. Mutta esim. jos sinulla on tehoputki,vapaavirtaussuodatin jne...voidaan Unichipillä saada jo mainittava tehonlisäys(n.+5hp) koska se ohjelmoidaan auto kohtaisesti juuri niille osille mitä sinulla autossasi on...ja jos virität lisää voidaan Unichip ohjelmoida aina uudestaan mitä Superchipsin kohdalla ei voida tehdä...

Mutta pelkkä Unichipkään ei saa ihmeitä aikaan vaan pitää olla myös muita virityksiä ja unichipillä vaan hienosäädetään kaikki kohdalleen... :wink:
Cadillac Deville Concours -95
Lada 2105 -94
Grimbe

??

Viesti Kirjoittaja Grimbe »

uZu kirjoitti:En tiedä minkälaisia eri viritelmiä kaasarivehkeissä on ilmanputsarilla, mutta ainakin tuossa axtecciversiossa on se automaattinen imuilman lämpötilasysteemi. Siitä jatkuu kylmälle puolelle kapea muovitorvi, joka ottaa ilman akun takaa. Kesällä kun poistin koko härvelin, muuttuivat ainakin imuäänet selvästi. Päättelin, että tuon härvelin oli pakko edes jotenkin vastustaa ilman kulkua, kun kerran äänikin vaimentui niin selvästi.
Tehoista en sano mitään, mutta jos niitä ei tuolla tavalla yhtään saa, kannattaa se ainakin äänien takia. :lol:
Ensi kesänä pitää rälläköidä putsarin laatikosta kyljet pois, ja katsoa miten se ääntelee. Kattoo nyt jos vaikka ehtisi/viitsisi/osaisi/jaksaisi jne viritellä uuden putken, kun kattikin on pois pelistä.

vaikuttiko mihinkäään toi katin poistaminen? äänet? teho?? muuta??
Avatar
uZu
Viestit: 192
Liittynyt: 26.9.2003 16:56
Paikkakunta: Tampere

Re: ??

Viesti Kirjoittaja uZu »

Grimbe kirjoitti: vaikuttiko mihinkäään toi katin poistaminen? äänet? teho?? muuta??
Minun tapauksessani vaikutti todella selkeästi. Äänet muuttuivat terveemmiksi ja tehojakin on enemmän. Asiaan taitaa tosin vaikuttaa se, että katti oli todella huonossa kunnossa. Sisukset olivat mukavasti repaleina/irrallaan/poikittain jne.
En siis usko, että ehjän katin poistolla saavuttaa mitään muuta kuin katille pidemmän eliniän.
1500S -91 / 740 -87 / Cooper S -05 / Mondeo -99 / 900 -88 / 156 -99 / RX-8 -04
Avatar
jta
Viestit: 4420
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Vaan kyllähän se tuo katin poisto lisää tehoja vaikka olisikin hyväkuntoinenkin katti minkä poistaa... Ja luvuista ei nyt oo varmuutta mutta mitä on huhuja liikkeellä niin katin poistolla tehoja lisää jopa 20hp?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

1500 Ladan tehossa on eroa 8 hv. ilman kattia Ozon kaasuttimella 75 hv ja katinkanssa Axtec-Solexilla 67 hv. mutta johtuuko ero katista vaikko vain axtekin seostusjärjestelmästä?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Tuo 8 hepan ero selittynee melko lähelle niin että kattimallin ilman putsari on tukkoisempi kuin katittoman (kuinka moni muuten tosiaan käyttää sitä aktiivihiili putsaria oikeesti) joka ehkä noin 3 heppaa sitten axtekki ehkä myös aika lähelle sen 3 hp ja loput 2 hp katille. Tämä oli sitten vain arvaus.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Vastaa Viestiin