Puslien sorvaus

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
kapa

Puslien sorvaus

Viesti Kirjoittaja kapa »

Pitäisi saada Ladaan hieman tukevammat alustan puslat.
Kysymys olisi, onko kellään tietoa, kuka/mikä firma sorvaisi puslia esim. nailon-tangosta? Ja minkä hintaista kyseinen homma on?
Jankos

Puslat

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Samaa olen suunnitellut.

Nylon ei kylläkään käy materiaaliksi kun se kuulemma ei oikein tykkää öljystä eli jotakin muuta materiaalia.

Kovaa muovia ei muuten voi käyttää taka-akselin puslissa ainakaan molemmissa päissä, koska tukivarsien pitää päästä kiertymään joustoissa. Etupäässä nuo toimii erinomaisesti ja niillä saa tukivarret liikkuman lähes yhtä hyvin kuin uniball nivelilläkin.
kapa

SuperFlex-puslat on tehty näköjään polyuretaanista, Sporttiauto ainakin myy Suomessa, näkyy olevan myynnissä myös tankoina.
Joskus olen kuullut että myös jostain teflon-tangosta tai vastaavasta puslia olisi tehty :?:
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Itse otin selvää paljon pusla-asioista, kun suunnittelin harrasteFiattiini parempia.
Nylon on syytä tyrmätä heti: imee vettä ja laajenee, ja on lisäksi niin kovaa, että pultit irtoilee ja paikkoja hajoaa.
POM on yksi muovilaji, joka ei ime vettä, ja omaa joitakin muitakin etuja nyloniin verrattuna, mutta sekin on yhtä kovaa, eli taas paikkoja hajoaa.

Polyuretaani on paras, ja siinäkin on aika tärkeää, että mitä kovuutta valitsee. Helpommalla pääsee kun tilailee tuolta sporttiautosta kaikki mitä omaan automalliin löytyy, ja tekee itse loput.
Polyuretaani on aivan sikakallista. Itsetekemällä ei säästä välttämättä paljon mitään.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Jankos

Puslat

Etupäähän vois tehdä pom:sta ja taakse täytyis sovittaa uretaaniset. Mutta täytyisi vaan keksiä minkä merkin puslat sopisivat taka-akseliin...
kapa

Jos keksit mitkä puslat sopivat tai teet tai teetät puslia, olen kiinnostunut vinkeistä/ostamaan puslia.
kapa

Onko muuten kellään tietoa, saako Ladaan suoraan sopivia madallusjousia ja säädettäviä iskareita mistään? Vai millaisia ratkaisuja alustassa käytetään esim. rallissa?
Jankos

Kadulla ja Rallissa

On säädettäviäkin esim. avo on suhteelisen edullinenkin.
Täältä löytyy avo:sta hinnat yms. : http://www.msport.co.uk/acatalog/Lada_a ... _rear.html

Yhteishinnaksi tulee noin 300 euroa ja siihen postikulut. Tuossa avossa taisi olla reilu parikymmentä säädettävää kohtaa.

Mulla on ralliautossa käytössä bilsteinin ralli-iskarit ja niiden kanssa vakiojouset. Mutta olen tutkimassa uusia iskarivaihtoehtoja joissa yksi hyvä vaihtoehto tuntuisi olevan Gaz-shocks merkkinen säädettävä kynäjousi iskari.
http://www.gaz-shocks.com/home.html

Noista tuota gp mallia oli myynnissä jossakin brittiliikkeessä 50 puntaa + alv, mutta linkki on työkoneessa ja en sitä nyt löydä googlella.
dadaa

Viesti Kirjoittaja dadaa »

Kyselkääs niitä puslia rally&race nimisestä firmasta keravalta! Siel pitäs polyuretaani puslien teko onnistua.
Tyylillä ei taidolla!
kapa

Kyselin Sporttiautosta noita uretaanipuslia, jotkin Fiatin puslat pitäisi käydä Ladaan. En tiedä saako kaikkia puslia valmiina, mutta luulisin että nuo takapään puslat varmaan on samanlaiset kuin jossain takaveto-Fiiussa. Mutta täytyy vielä selvittää tarkasti mihin kohtaan sopivat puslat löytyy valmiina.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Vastaa Viestiin